Re: Dark Souls III

47
EDIT:

Ik heb de DLC ondertussen uitgespeeld, ze was ongeveer dubbel zo lang als de eerste. Ze was ook boeiender, bijna op het niveau van The Old Hunters van Bloodborne. Hier en daar werden zoals gewoonlijk wat teveel assets hergebruikt uit de main game en vorige games, maar het stoorde niet erg. De Ringed City zelf zag er wel fantastisch uit en zat vol verborgen zaken, lore, enz. Om de DLC te starten moet ge ofwel de main game bijna volledig uitgespeeld hebben, ofwel de eerste DLC.

Hieronder plaats ik nog wat informatie die als spoiler kan beschouwd worden maar voor sommigen misschien van doorslaggevend belang is om de dlc te kopen (aantal bossfights bvb.) Verder spoil ik niks belangrijks.
[+] info
- 2 nieuwe "locaties", tegenover 1 in de vorige DLC, maar ze zijn zeer gevarieerd en dus voldoende
- 4 bossfights; 2 zijn goed/zeer goed, 1 is ok/gimmicky en 1 is goed maar irritant langgerokken dankzij belachelijk veel hp en dus zeer moeilijk (gelukkig optioneel zoals de gelijkaardige Old Hunters bossfight)
- 21 nieuwe wapens en schilden en 6 spells (boss items meegerekend), 9 armor sets en nog een hoop andere nieuwe items
Deze DLC is zijn geld waard, maar allebei samen vind ik ze voorlopig maar net of net niet de prijs van de season pass waard.

Re: Dark Souls III

49
Misschien nog interessant om te vermelden dat er met de DLC patch ook eindelijk 2 nieuwe pvp arenas bij zijn gekomen.
Rushifel wrote:Ik vond de dlc ook meer dan de moeite waard. Jammer dat het nu toch echt allemaal voorbij is.
Met welk SL hebt ge deze DLC nu doorlopen?

Re: Dark Souls III

50
Tjeefkeuh wrote:Misschien nog interessant om te vermelden dat er met de DLC patch ook eindelijk 2 nieuwe pvp arenas bij zijn gekomen.
Rushifel wrote:Ik vond de dlc ook meer dan de moeite waard. Jammer dat het nu toch echt allemaal voorbij is.
Met welk SL hebt ge deze DLC nu doorlopen?
Ik heb het niet echt in de gaten gehouden, maar volgens mij was het ergens tussen 120 en 130. Ik zit ondertussen in New Game Plus in dezelfde dlc, ben nu level 145.
Image

Re: Dark Souls III

51
Rushifel wrote:
Tjeefkeuh wrote:Misschien nog interessant om te vermelden dat er met de DLC patch ook eindelijk 2 nieuwe pvp arenas bij zijn gekomen.
Rushifel wrote:Ik vond de dlc ook meer dan de moeite waard. Jammer dat het nu toch echt allemaal voorbij is.
Met welk SL hebt ge deze DLC nu doorlopen?
Ik heb het niet echt in de gaten gehouden, maar volgens mij was het ergens tussen 120 en 130. Ik zit ondertussen in New Game Plus in dezelfde dlc, ben nu level 145.
Ik heb ze in NG++ gedaan op SL 140, die optionele boss had echt overdreven veel hp eigenlijk.

Re: Dark Souls III

52
Tjeefkeuh wrote: Ik heb ze in NG++ gedaan op SL 140, die optionele boss had echt overdreven veel hp eigenlijk.
Ik ben benieuwd. Ik vond de optionele boss eerlijk gezegd een stuk leuker dan de verplichte covenant baas. Ik ben van plan om in elk geval door te gaan tot NG+7. Maar als je de aanvalspatronen van een boss kent en weet wat je moet doen, maakt de hoeveelheid hp niet echt meer uit, het wordt dan eigenlijk alleen maar saai omdat het zo lang duurt. De bosses van Bloodborne hadden ook verschrikkelijk veel hp.
Image

Re: Dark Souls III

53
Rushifel wrote:
Tjeefkeuh wrote: Ik heb ze in NG++ gedaan op SL 140, die optionele boss had echt overdreven veel hp eigenlijk.
Ik ben benieuwd. Ik vond de optionele boss eerlijk gezegd een stuk leuker dan de verplichte covenant baas. Ik ben van plan om in elk geval door te gaan tot NG+7. Maar als je de aanvalspatronen van een boss kent en weet wat je moet doen, maakt de hoeveelheid hp niet echt meer uit, het wordt dan eigenlijk alleen maar saai omdat het zo lang duurt. De bosses van Bloodborne hadden ook verschrikkelijk veel hp.
Ja, maar dan begint ge meer fouten te maken omdat het vermoeiend wordt, en dat wordt dan een vicieuze cirkel. Ik heb liever een boss met weinig hp die zeer hard hit of waar ge pas elke 30 seconden een opening bij hebt om aan te vallen. Veel ontwijken vind ik niet erg, maar als het dan ook nog zeer lang duurt haak ik meestal af.

Re: Dark Souls III

54
Tjeefkeuh wrote:
Rushifel wrote:
Tjeefkeuh wrote: Ik heb ze in NG++ gedaan op SL 140, die optionele boss had echt overdreven veel hp eigenlijk.
Ik ben benieuwd. Ik vond de optionele boss eerlijk gezegd een stuk leuker dan de verplichte covenant baas. Ik ben van plan om in elk geval door te gaan tot NG+7. Maar als je de aanvalspatronen van een boss kent en weet wat je moet doen, maakt de hoeveelheid hp niet echt meer uit, het wordt dan eigenlijk alleen maar saai omdat het zo lang duurt. De bosses van Bloodborne hadden ook verschrikkelijk veel hp.
Ja, maar dan begint ge meer fouten te maken omdat het vermoeiend wordt, en dat wordt dan een vicieuze cirkel. Ik heb liever een boss met weinig hp die zeer hard hit of waar ge pas elke 30 seconden een opening bij hebt om aan te vallen. Veel ontwijken vind ik niet erg, maar als het dan ook nog zeer lang duurt haak ik meestal af.
Klopt. Hoe langer iets duurt, hoe meer risico op kleine, dure foutjes.
Iets anders dat me opviel, er zijn weer geen trophies verbonden aan deze dlc. Persoonlijk vind ik dat wel jammer.
Image

Re: Dark Souls III

55
Rushifel wrote: Klopt. Hoe langer iets duurt, hoe meer risico op kleine, dure foutjes.
Iets anders dat me opviel, er zijn weer geen trophies verbonden aan deze dlc. Persoonlijk vind ik dat wel jammer.
Inderdaad jammer, maar ik zou deze games toch 100% uitspelen als ze geen enkele trophy hadden.