Re: Fallout 4

77
Tjeefkeuh wrote:Ligt het aan mij of is de map echt wel klein? Ik denk dat die van Fallout 3 minstens 1.5x groter was. De beperkte dialoogkeuzes enz vind ik ook wel jammer.
Kan hier helaas niet over meepraten, heb deel 3 nog nooit gespeeld, ja heel even klein beetje.

Zelf heb ik nu net 4 uur gespeeld en ben nog maar net me dorpje verlaten dus voor mij lijkt alles nog heel erg groot :nerd:

even om te vergelijken, is de map even groot als bijv. de map van Skyrim?
Image

Re: Fallout 4

78
Er is wel zo'n gast op youtube en die loopt over de hele map van games. Hij heeft dit bv. ook bij GTA gedaan. Toen hij Fallout 3 overstak duurde dat 71 min., New Vegas was 69 min. en de vierde was 56 min. Ik weet nu wel niet of dit met elkaar te vgl. valt want ik heb de 3e ook nooit gespeeld
Image

Re: Fallout 4

79
Even een vraagje,

Ik zit momenteel vol met loot dat ik heb geraapt, nu heb ik wel een plek waar ik steeds op terug val, dat benzinepomp met dat raket, daar staat van alles maar is dit dan mijn basis ofzo? en wat ik belangrijker vind, kan ik hier al mijn spulletjes in een bak dumpen en save hij dit wel als ik hier uren later terug kom of ben ik dan alles kwijt??

Wat is trouwens het doel van zoeen basis? moet ik hier bedden bouwen ofzo als een huis?
Image

Re: Fallout 4

80
Tjeefkeuh wrote:Ligt het aan mij of is de map echt wel klein? Ik denk dat die van Fallout 3 minstens 1.5x groter was. De beperkte dialoogkeuzes enz vind ik ook wel jammer.
Google says:
Fallout 3 – 16 mi2
Grand Theft Auto V – 31mi2
Skyrim – 39mi2
Fallout 4 – 43mi2
The Witcher 3: Wild Hunt – 52 mi2

Dus de map is toch niet echt klein(er). :p Volgens mij lijkt het vooral zo omdat je nu kan sprinten, of dat gevoel heb ik toch alleszins. Ik heb niet het gevoel dat er een beperktere dialoogkeuze is. Maar door bepaalde dingen te zeggen kan je vaak andere informatie/ dialoogopties niet meer uitvoeren. Dat vind ik zelf ook wel jammer. De speech verandering vind ik zelf ook 'echter' geworden en meer risicovol. Vroeger was je zeker dat je iemand kon overtuigen maar nu weet je het nooit 100% zeker.

Colossus wrote:Even een vraagje,

Ik zit momenteel vol met loot dat ik heb geraapt, nu heb ik wel een plek waar ik steeds op terug val, dat benzinepomp met dat raket, daar staat van alles maar is dit dan mijn basis ofzo? en wat ik belangrijker vind, kan ik hier al mijn spulletjes in een bak dumpen en save hij dit wel als ik hier uren later terug kom of ben ik dan alles kwijt??

Wat is trouwens het doel van zoeen basis? moet ik hier bedden bouwen ofzo als een huis?
Je kan het bezien als een basis, maar er zijn er zo een groot aantal dus je hebt meerdere basissen. Je kan zelf kiezen hoeveel tijd je hierin spendeert want er is geen verplichting om dit te doen. Ik weet niet juist hoe ver je al zit in het spel, maar normaal wordt vrij snel duidelijk gemaakt hoe alles werkt. ;)
Wat er met je spullen gebeurt als je ze in een random doos stop weet ik niet juist. Maar als je je spullen in een 'workshop' drop dan blijven ze daar voor eeuwig.
Image

Re: Fallout 4

81
The Wastelander wrote:
Tjeefkeuh wrote:Ligt het aan mij of is de map echt wel klein? Ik denk dat die van Fallout 3 minstens 1.5x groter was. De beperkte dialoogkeuzes enz vind ik ook wel jammer.
Google says:
Fallout 3 – 16 mi2
Grand Theft Auto V – 31mi2
Skyrim – 39mi2
Fallout 4 – 43mi2
The Witcher 3: Wild Hunt – 52 mi2

Dus de map is toch niet echt klein(er). :p Volgens mij lijkt het vooral zo omdat je nu kan sprinten, of dat gevoel heb ik toch alleszins. Ik heb niet het gevoel dat er een beperktere dialoogkeuze is. Maar door bepaalde dingen te zeggen kan je vaak andere informatie/ dialoogopties niet meer uitvoeren. Dat vind ik zelf ook wel jammer. De speech verandering vind ik zelf ook 'echter' geworden en meer risicovol. Vroeger was je zeker dat je iemand kon overtuigen maar nu weet je het nooit 100% zeker.
Dan ben ik blijkbaar zeer traag door Fallout 3 gegaan. Na dat ik uren in mijn settlement gebleven ben besloot ik om eens te gaan verkennen en ik stond voor ik het door had in het midden van de map.
Echt risicovol zijn dialogen trouwens niet meer, aangezien ge middenin kunt saven nu.

Re: Fallout 4

82
The Wastelander wrote:
Colossus wrote:Even een vraagje,

Ik zit momenteel vol met loot dat ik heb geraapt, nu heb ik wel een plek waar ik steeds op terug val, dat benzinepomp met dat raket, daar staat van alles maar is dit dan mijn basis ofzo? en wat ik belangrijker vind, kan ik hier al mijn spulletjes in een bak dumpen en save hij dit wel als ik hier uren later terug kom of ben ik dan alles kwijt??

Wat is trouwens het doel van zoeen basis? moet ik hier bedden bouwen ofzo als een huis?
Je kan het bezien als een basis, maar er zijn er zo een groot aantal dus je hebt meerdere basissen. Je kan zelf kiezen hoeveel tijd je hierin spendeert want er is geen verplichting om dit te doen. Ik weet niet juist hoe ver je al zit in het spel, maar normaal wordt vrij snel duidelijk gemaakt hoe alles werkt. ;)
Wat er met je spullen gebeurt als je ze in een random doos stop weet ik niet juist. Maar als je je spullen in een 'workshop' drop dan blijven ze daar voor eeuwig.
Heb het heel de middag eens uitgevogeld hoe het werkt en heb het nu aardig door, bedankt voor je uitleg.

Zelf vind ik het erg leuk om alles te verzamelen, en een basis bouwen is echt verslavend.
De map lijkt me ook tot nu toe niet zo groot te zijn, heb alleen het linker noordelijk deel verkent maar ben er zo doorheen.
Image

Re: Fallout 4

83
Ik heb er al enkele tientallen uren inzitten denk ik, zeer verslavende game!
Zit op level 29.

Ik had nog nooit eerder fallout gespeeld dus kan niks vergelijken met voorgaande delen.
Graphics zijn niet top maar op zich niet storend, de stijl past wel heel goed bij de game. Wel heel veel last van framerate drops, ik stoor mij daar niet zo aan maar soms is het echt niet te doen ...

Gisteren wel gemerkt dat ik voornamelijk side quests zit te doen. Dat had imo iets duidelijk gemogen, ook mis ik soms een soort level indicatie dat je weet of je al dan niet aan de quest kan beginnen.

VRAAG: ik geef vaak wapens/gear aan mijn companion omdat ik ander overvol zit. Nu had ik aan ene een fatman meegegeven.
Later van companion gewisselt en vergeten al die gear terug te nemen. Nu ben ik vrij zeker aan wie ik dat meegaf, maar als ik die terugvond in 1 van mijn settlements had die niets meer op zak. Ben je die zaken kwijt? Het kan zijn dat ik mij van companion vergis al ben ik toch 99% zeker dat hij het is ...

Zo vliegt er ook nog een robot (die met frans accent) met 10 zakken cement van mij rond :p
PSN tichke
Image

Re: Fallout 4

84
tichke wrote:VRAAG: ik geef vaak wapens/gear aan mijn companion omdat ik ander overvol zit. Nu had ik aan ene een fatman meegegeven.
Later van companion gewisselt en vergeten al die gear terug te nemen. Nu ben ik vrij zeker aan wie ik dat meegaf, maar als ik die terugvond in 1 van mijn settlements had die niets meer op zak. Ben je die zaken kwijt? Het kan zijn dat ik mij van companion vergis al ben ik toch 99% zeker dat hij het is ...

Zo vliegt er ook nog een robot (die met frans accent) met 10 zakken cement van mij rond :p
Zit dat dan niet in uw workbench?

Re: Fallout 4

85
Tjeefkeuh wrote:
The Wastelander wrote:
Tjeefkeuh wrote:Ligt het aan mij of is de map echt wel klein? Ik denk dat die van Fallout 3 minstens 1.5x groter was. De beperkte dialoogkeuzes enz vind ik ook wel jammer.
Google says:
Fallout 3 – 16 mi2
Grand Theft Auto V – 31mi2
Skyrim – 39mi2
Fallout 4 – 43mi2
The Witcher 3: Wild Hunt – 52 mi2

Dus de map is toch niet echt klein(er). :p Volgens mij lijkt het vooral zo omdat je nu kan sprinten, of dat gevoel heb ik toch alleszins. Ik heb niet het gevoel dat er een beperktere dialoogkeuze is. Maar door bepaalde dingen te zeggen kan je vaak andere informatie/ dialoogopties niet meer uitvoeren. Dat vind ik zelf ook wel jammer. De speech verandering vind ik zelf ook 'echter' geworden en meer risicovol. Vroeger was je zeker dat je iemand kon overtuigen maar nu weet je het nooit 100% zeker.
Dan ben ik blijkbaar zeer traag door Fallout 3 gegaan. Na dat ik uren in mijn settlement gebleven ben besloot ik om eens te gaan verkennen en ik stond voor ik het door had in het midden van de map.
Echt risicovol zijn dialogen trouwens niet meer, aangezien ge middenin kunt saven nu.
Ah serieus nog niet geprobeerd om te saven in dialogue. ;)
Image

Re: Fallout 4

88
Tjeefkeuh wrote:
daviduvel wrote:Een settlement bouwen ziet er leuk uit :P
Er zijn 30 locaties waar dat mogelijk is trouwens, het kan niet zomaar overal
Ik heb het spel (nog) niet, dus ik heb er geen idee van. Maar 30 locaties lijkt me toch meer dan genoeg om uit te kiezen.
Image

Re: Fallout 4

89
Wooooow en ik vond Fallout 3 al mega wist niet waarheen. Dat is mijn probleem bij RPG ik speel altijd lineair actie. Beetje bang dat ik verloren loop en monsters tegen kom die overpowered zijn :silly: Heb ooit gehad dat ik op een savepoint zat bij een deur en ik niet weggeraakte voor ik stierf door de moeilijkheidsgraad dus herstart.
Image

Re: Fallout 4

90
Niet alle RPG is non-lineair. Sterker nog: ik speel veel/voornamelijk RPG's, maar eigenlijk nooit non-lineair. Fallout is normaliter dan ook niets voor mij (action RPG t.o.v. turn-based, waarbij mijn voorkeur naar de laatste uit gaat).
Image
cron