Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

16
Onbegrijpelijk dat deze nog geen topic heeft ;)
Ik weet dat een aantal mensen hier m heeft: wat vinden jullie er (tot nu toe) van?

Mijn broertje heeft m ook (en hij heeft wél tijd om games ook daadwerkelijk gelijk te spelen :|), maar hij vindt m iig toch een stuk minder dan de eerste. Vooral het gevechtssysteem valt m erg tegen (hij is niet zo turn-based fan als ik, maar button bashen gaat hem dan ook wel wat te ver) en hij mist het verzamelen van beestjes. Het town building (Suikoden-achtige) deel vind ie dan wel weer erg goed gelukt, maar met het gevechtssysteem van de vorige (die was toch prima) en het verzamelen van deel 1 erbij had ie (nogmaals: volgens hem) gewoonweg vele malen beter geweest.
Image

Re: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

17
paveman wrote:Onbegrijpelijk dat deze nog geen topic heeft ;)
Ik weet dat een aantal mensen hier m heeft: wat vinden jullie er (tot nu toe) van?

Mijn broertje heeft m ook (en hij heeft wél tijd om games ook daadwerkelijk gelijk te spelen :|), maar hij vindt m iig toch een stuk minder dan de eerste. Vooral het gevechtssysteem valt m erg tegen (hij is niet zo turn-based fan als ik, maar button bashen gaat hem dan ook wel wat te ver) en hij mist het verzamelen van beestjes. Het town building (Suikoden-achtige) deel vind ie dan wel weer erg goed gelukt, maar met het gevechtssysteem van de vorige (die was toch prima) en het verzamelen van deel 1 erbij had ie (nogmaals: volgens hem) gewoonweg vele malen beter geweest.
Was er al wel, maar het stond op pagina 3, heb ze samengevoegd ;)

Op de laatste pagina staat zelfs een topic waar jij en je broer speculeren over Ni no Kuni 2!
=> http://pressxtorevive.com/forum/viewtop ... f=16&t=291

Ik heb hem liggen, maar nog niet aan kunnen beginnen...
Image

Re: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

20
paveman wrote:Haha! Veel te snel gekeken dus!
Hmm... weet niet of het een goed teken is dat iedereen m koopt maar er niet gelijk aan begint.... :lol:
Ik heb hem niet gekocht, maar gekregen :lol: Maar wel begonnen :p

Ik vind het wel wat hebben real time combat. Button mashen vind ik nog wel mee vallen, aangezien je ook allemaal skills kunt vrij spelen en dan gebruiken.
Zit nog wel in chapter 1, maar ga me er wel mee vermaken, als ik er weer aan toekom :idea:
Image

Re: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

21
paveman wrote:Haha! Veel te snel gekeken dus!
Hmm... weet niet of het een goed teken is dat iedereen m koopt maar er niet gelijk aan begint.... :lol:
3 games kort op elkaar uitgekomen en Ni no kuni is niet echt een game die je even snel tussendoor doet. Dus ik wacht heel even tot ik mijn tijd er voor kan nemen.
Image

Re: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

23
Een paar dagen geleden ben ik met NNK II begonnen. Niet op dag van release maar veel scheelt het niet! Dat het de schuld van de game is dat ik nog niet begonnen ben aan de nieuwe tellingen voor de Trophy Leaderboards zegt wellicht iets over de kwaliteit van de game. :D

Ik ken de definitie van 'button bashen' niet of dewelke pavamans broer hanteert, maar het gevechtssysteem van NNK II past iig niet in mijn definitie ervan. Je bent wel steeds met de knoppen van je controller bezig dus in die zin heeft hij gelijk. Het is echter niet zo dat je blindelings op een paar toetsen kunt blijven rammen om het gevecht tot een goed einde te brengen. Het voortdurend wisselen van wapens en skills en tegelijkertijd goed gebruik maken van de mogelijkheden die Higgledy's jou kunnen geven in battle, maken elk gevecht weer tot een nieuwe, en soms komische, beleving.

Higgeldy's kun je ook verzamelen, er zijn 100 verschillende, waarvan je er maximaal 10 verschillende tegelijk aan het gevecht kunt laten deelnemen in groepjes van vier. Het is dan ook redelijk druk op het slagveld! :O

Dan hebben we het nog niet gehad over de 'Tactic Tweaker' waarin je kunt aangeven naar welke vijand(en) het zwaartepunt van je aanval moet gaan en ... ... (help ik moet nog veel ontdekken!)

Het is een 'moderne' game waarin je ook gebruik maakt van social media zoals facebook in de vorm van 'Leafbook'. Zo kun je volgen wat er in de rest van de wereld gebeurt . . . . nou ja. Blijkbaar geeft het ook ee indruk van wat je nog te wachten staat waarbij het zelfs mogelijk is om bijdragen te liken! :lol:

Alleen over het gebruik van ' skirmishes' ben ik nog niet zeker of ik dat leuk ga vinden of niet. Misschien is mijn snappertje wel te klein, maar ik heb dan geen idee wat ik aan het doen ben. Hetgeen dan ook resulteert in een 'gameover'. :(

Ik verwacht het komende half jaar nog wel bezig te zijn met de game. :jip:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

24
Sora_Lizard wrote:Een paar dagen geleden ben ik met NNK II begonnen. Niet op dag van release maar veel scheelt het niet! Dat het de schuld van de game is dat ik nog niet begonnen ben aan de nieuwe tellingen voor de Trophy Leaderboards zegt wellicht iets over de kwaliteit van de game.

Ik ken de definitie van 'button bashen' niet of dewelke pavamans broer hanteert, maar het gevechtssysteem van NNK II past iig niet in mijn definitie ervan. Je bent wel steeds met de knoppen van je controller bezig dus in die zin heeft hij gelijk. Het is echter niet zo dat je blindelings op een paar toetsen kunt blijven rammen om het gevecht tot een goed einde te brengen. Het voortdurend wisselen van wapens en skills en tegelijkertijd goed gebruik maken van de mogelijkheden die Higgledy's jou kunnen geven in battle, maken elk gevecht weer tot een nieuwe, en soms komische, beleving.

Higgeldy's kun je ook verzamelen, er zijn 100 verschillende, waarvan je er maximaal 10 verschillende tegelijk aan het gevecht kunt laten deelnemen in groepjes van vier. Het is dan ook redelijk druk op het slagveld! :O

Dan hebben we het nog niet gehad over de 'Tactic Tweaker' waarin je kunt aangeven naar welke vijand(en) het zwaartepunt van je aanval moet gaan en ... ... (help ik moet nog veel ontdekken!)

Het is een 'moderne' game waarin je ook gebruik maakt van social media zoals facebook in de vorm van 'Leafbook'. Zo kun je volgen wat er in de rest van de wereld gebeurt . . . . nou ja. Blijkbaar geeft het ook ee indruk van wat je nog te wachten staat waarbij het zelfs mogelijk is om bijdragen te liken! :lol:

Alleen over het gebruik van ' skirmishes' ben ik nog niet zeker of ik dat leuk ga vinden of niet. Misschien is mijn snappertje wel te klein, maar ik heb dan geen idee wat ik aan het doen ben. Hetgeen dan ook resulteert in een 'gameover'. :(

Ik verwacht het komende half jaar nog wel bezig te zijn met de game. :jip:
RPG is totaal mijn genre niet en zal het ook niet gauw worden maar dit lukt mij een positieve indruk van de game en een gelukkige gamer! :cool:
Image

Re: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

25
Ben nu al een tijdje bezig met de game en hij is echt tof. Toch is er iets waar ik mij aan erger en dat is de enorme hoeveelheid tekst die je moet lezen. Een deel is ingesproken, maar de grootste gros is lezen. Dit had echt wel anders gemogen. Het vechten in de game is leuk en gevarieerd, maar de uitdaging ontbreekt. Ook is het steden bouwen leuk, maar niet meer dan dat. Ik heb bij de game een hoge grind-gehalte gevoel aan overgehouden. Toch weet de game qua sfeer echt veel goed te doen. Je wordt een sprookje binnen gezogen en die laat je moeilijk los.

1 ding is echter voor mij duidelijk: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch was beter dan deel 2. Die game had ook zijn gebreken, maar vond ik qua gameplay net was pakkender en qua verhaal beter.
Image

Re: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

26
Heb de game uitgespeeld. De game krijgt van mij een dikke voldoende, maar de eerder genoemde ergernissen zijn wel gebleven. Te veel tekst, te veel grind en te weinig echte uitdagingen. Voor de rest is de game gewoon erg leuk en onderhoudend om te spelen. Ik raad hem dan ook iedereen aan om een keer te proberen.
Image
cron