Re: Cyberpunk 2077

31
Hmm, de geruchten gaan dat de PS5 op 20 november 2020 zou komen en dat is een vrijdag :think:

Ga ik me wel afvragen wat ik met mijn CE voor de PS4 ga doen, want voelt dan beetje lame om het op de PS4 te kopen alst ook direct op de PS5 zou komen.
Image

Re: Cyberpunk 2077

32
• They confirm that press is playing the game as we speak in order to produce previews for the next week, 25th
• Previews will be released when Night City Wire ends on 25th
• "Read the previews" was said so video unlikely? (my own speculation!)
• Press playing the game for previews are "from around the globe"
• Press has access to build that has character creation, starts from the beginning of the game and has time limit, but no limits on what they can do in the game. Build is lacking things like some of the story content as CDPR wants keep stuff under wraps. Build has bugs in. (commentary: so no spit polished vertical slice to play, that is good)
• They are streaming game from PCs to press to play because of COVID prevents in-person events
• They aren't worried about releasing so close to next-gen, confirming that backwards compatibility is possible on PS5 and XSX for the game
• Game will run on PS4, PS5, XBO and XSX from day 1
• Game will look better on next-gen consoles from day 1
• Next-gen version is planned for 2021, "more robust update". Will be free of charge for those who own last-gen version
• They expect next-gen consoles to release around same time, but they aren't worried about release titles creating competition for CP77 as release titles look to be different kind games
• They keep being coy about number of expansions coming to the CP77, number of them will be announced "soon" as part of marketing campaign
• Insisting that COVID and working from home situation aren't cause of delay, last stretch of development is just very demanding
• They have seen increases in pre-orders of Cyberpunk 2077 every time some store that it has ran sale on other games
• No plans for live events for the game at this time
• CDPR doesn't do delays to try and reach arbitrary MetaCritic scores, they just want to release game when they feel quality is what they strive for
• Multiplayer portion / version of the game is delayed proportionally to delay of CP77. CP77 is pushed back by X, MP part is pushed back by X


BRON: conference call CDPR
Dat is ook mooi meegenomen dat de ps5 versie dan gratis wordt als je de ps4 versie hebt. (hopelijk geldt dat ook voor ps4 disc naar ps5 digitaal en niet alleen ps4 digitaal naar ps5 digitaal)
Image

Cyberpunk 2077

33
Marty wrote:
Dat is ook mooi meegenomen dat de ps5 versie dan gratis wordt als je de ps4 versie hebt. (hopelijk geldt dat ook voor ps4 disc naar ps5 digitaal en niet alleen ps4 digitaal naar ps5 digitaal)
Oei, dat wordt we een lastige denk ik...
Hoe gaan ze dat met DRM oplossen? Anders heb je in een vriendengroep maar 1 cyberpunk game nodig die je bij iedereen in de ps5 stopt om die game digitaal te downloaden.

Re: Cyberpunk 2077

34
FGras wrote:
Marty wrote:
Dat is ook mooi meegenomen dat de ps5 versie dan gratis wordt als je de ps4 versie hebt. (hopelijk geldt dat ook voor ps4 disc naar ps5 digitaal en niet alleen ps4 digitaal naar ps5 digitaal)
Oei, dat wordt we een lastige denk ik...
Hoe gaan ze dat met DRM oplossen? Anders heb je in een vriendengroep maar 1 cyberpunk game nodig die je bij iedereen in de ps5 stopt om die game digitaal te downloaden.
Bij xdoos werkt et met x360 spellen in xdoos one steken en dan download de digitale versie van het spel maar moet je telkens de disc insteken om de game te kunnen opstarten. Dus ik vermoed iets in die trend

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Cyberpunk 2077

36
Dat wat Fster zegt is goed mogelijk. Dat was namelijk ook toen met ps3-ps4 games. Die kon je dan kopen voor €10 om de ps4 versie te downloaden maar je had wel de ps3 disc nodig om te spelen.

Of ze doen er een actvitatie code bij waar je recht je krijgt om de digitale versie gratis te downloaden. En die code is dan maar 1 keer te gebruiken
Image

Re: Cyberpunk 2077

41
Jammer... :(

Aan de andere kant wel meer tijd voor Watch Dogs en AC Valhalla! :tong:
Op die dag stond de PS5 zelf ook al dus dat werd dan misschien toch wel even een dozen overload in de woonkamer aangezien ik de CE had besteld die typisch 'doos-in-doos-in-doos-...' is :gosh:
Image

Re: Cyberpunk 2077

42
Haha ik heb niet echt interesse in deze game, maar hoe veel keer is deze nu al uitgesteld?

Op zich geen probleem mee hoor, beter een afgewerkt product afleveren ;) Vind het gewoon wel grappig dat het blijft uitgesteld worden, neem dan toch gewoon van de eerste keer een datum ver genoeg in de toekomst...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Cyberpunk 2077

43
Ik snap je punt divided, maar dat is wel een knap lastige. Ten eerste om goed in te kunnen schatten wat wél een reële datum is (als werkgever met een bedrijf dat relatief simpele projecten uitvoert is dat al lastig genoeg, laat staan om een complex en creatief product - ik denk soms iets ontzettend ruim aan te geven, maar dan redden we alsnog niet...), ten tweede zit er bij zo'n game meer vast aan zo'n datum dan dat het alleen een moment is waarop iets uitkomt. Als de releasedatum te ver in de toekomst ligt heb je de kans dat de hype te veel afzwakt, de release die nu samen kwam met de release van de nieuwe consoles, wat voor sommige mensen een belangrijk punt is om de game te kopen etc.
Image

Re: Cyberpunk 2077

44
Een groot deel van het uitstel was denk ik al omdat ze besloten het toch direct naar next gen te brengen en dat kan je dan beter al beginnen doen als je nog bezig bent dan dat je vanalles achteraf moet doen.

Een ander uitstel was vooral door corona denk ik want hoe je het ook keert of draait: als creatief team of developers is het lastig om echt constant van thuis te werken. Ik merk het nu vaak genoeg: zit je ergens op vast, dan zou je op het werk al snel aan iemand vragen of zij dit probleem al gehad hebben of een idee hebben. Nu blijf ik zelf langer doorzoeken. Uiteindelijk is het in beide gevallen opgelost, maar in het tweede geval kost het meestal meer tijd omdat je in je eentje over een probleem nadenkt terwijl je met meer toch echt meer weet.

Dit uitstel is dus vooral omdat ze merken dat er nog wat hikjes inzitten op de verschillende platformen omdat ze vermoedelijk eindelijk de echte apparaten ipv de test toestellen ter beschikking hebben. Het verschil is waarschijnlijk minimaal maar het is er wel. En een game zoals deze die test je niet even op 1 dag, dat kost ook echt tijd.

En dan heb je nog de redenen die paveman aanhaalt. Tijdens software development kom je altijd verrassingen tegen en een klein stom probleem kan wel een week nodig hebben voor je het opgelost hebt. Je probeert daar een inschatting van te maken maar je weet nooit wat je precies gaat tegenkomen.

En tenslotte heb je nog de gevallen waar ze wel heel erg optimistisch zijn... Het project waar ik maintenance op doe zou tegen eind 2017 door een andere partij een volledige herbouw krijgen. Wij vonden dat toen best snel maar hadden nooit verwacht dat het zo extreem zou uitlopen. Om de zoveel tijd hoor ik een nieuwe 'dan is het volledig over'-datum. Nu staat die op begin 2021 maar daar geloof ik ook nog niet in.
Image

Re: Cyberpunk 2077

45
Zoals ik zei, ik snap het wel hoor. Maar dat ze dan gewoon een datum pakken iets verder in de toekomst, en niemand zal klagen als de release dan vervroegt wordt. Dat is misschien ook een heel proces om de release te vroegen, maar dat kan toch niet lastiger/slechter zijn voor de PR dan een uitstel?

Blijkbaar hadden ze de vorige keer ook gezegd dat het echt het laatste uitstel was, dus het is wel een zure...

Maar nogmaals, zolang ze maar een goed eindproduct leveren heb ik daar allemaal geen probleem mee ;)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image