Re: Cyberpunk 2077

92
Het artikel van de Sony zelf:
Restitutie Cyberpunk 2077
SIE streeft naar een hoge mate van klanttevredenheid en daarom zullen we volledige restitutie mogelijk maken voor iedereen die Cyberpunk 2077 heeft gekocht via PlayStation Store. Daarnaast haalt SIE Cyberpunk 2077 uit PlayStation Store tot nader order.

Zodra we hebben vastgesteld dat je Cyberpunk 2077 hebt gekocht via PlayStation Store beginnen we met het verwerken van je restitutieaanvraag. Let op: het voltooien van de restitutie kan afhankelijk zijn van je betaalmethode en bank.

(link)Meld je aan om je verzoek in te dienen.(/link)
https://www.playstation.com/nl-nl/cyber ... 7-refunds/

Hier lijkt het toch dat je nog even op de link moet klikken ofzo voordat het doorgezet wordt.

Overigens is niet alleen alle info van de PSN store verdwenen en is het weer allemaal AC Valhalla daar, ook op de PSBlog is het allemaal weer AC Valhalla en geen enkel artikel op de main page gaat over Cyberpunk... Dat van die artikels zou natuurlijk nog toeval kunnen zijn natuurlijk.

Ik kan mij niet herinneren dat er ooit al zoiets radicaal is gebeurd en al zeker niet met een grote release :|
Image

Re: Cyberpunk 2077

93
Ze kunnen het goedmaken door de ps5 versie uit te brengen. Dan vergeef ik hen de grote zonde haha :silly:

Volgens een vriend van mij draait het wel echt goed op de ps5 in backwards compatible mode. Het zal gewoon voor de ps4 spelers (niet pro) te zwaar geweest zijn.

Hadden ze er misschien toch beter meteen een next gen release van gemaakt?
Image

Re: Cyberpunk 2077

94
Best drastisch toch wel van Sony. Ik meende enkele dagen geleden gelezen te hebben dat ze toen geen refunds wilden geven?
Spijtig voor CPR maar zoals Gamerke zegt; ze hadden zich misschien beter enkel toegelegd op PS5. Lijkt me ergens niet meer dan logisch dat een game die nu uitkomt moeilijkheden vertoont op een console van 7 jaar oud.
Image

Re: Cyberpunk 2077

95
Standaard geeft Sony geen refunds indien je het al gedownload hebt. Vergelijk het met een CD kopen, seal eraf halen en dan proberen te refunden. In tussentijd kan jij al lang een kopie ervan gemaakt hebben of bij korte games de game al lang uitgespeeld hebben.

Voor Cyberpunk nam Sony wel degelijk refunds aan, maar... je moest geluk hebben dat de medewerker die je aan de lijn had ervan op de hoogte was.
Dus eigenlijk een intern communicatie probleem dat degenen die de klant aan de lijn hadden niet wisten wat er hogerhand al lang beslist was :(
Image

Re: Cyberpunk 2077

96
Kolm wrote:Standaard geeft Sony geen refunds indien je het al gedownload hebt. Vergelijk het met een CD kopen, seal eraf halen en dan proberen te refunden. In tussentijd kan jij al lang een kopie ervan gemaakt hebben of bij korte games de game al lang uitgespeeld hebben.

Voor Cyberpunk nam Sony wel degelijk refunds aan, maar... je moest geluk hebben dat de medewerker die je aan de lijn had ervan op de hoogte was.
Dus eigenlijk een intern communicatie probleem dat degenen die de klant aan de lijn hadden niet wisten wat er hogerhand al lang beslist was :(
Dus een situatie zoals in alle grote bedrijven eigenlijk :lol:
Image

Re: Cyberpunk 2077

97
Ik kwam het zelfs op een gewone nieuwssite tegen, heel radicaal inderdaad :O
Het blijft wel heel jammer: zoveel uitstel, zoveel mensen die klagen, dan wordt de game uiteindelijk (vermoedelijk onder lichte druk) toch uitgebracht en blijkt hij alleen optimaal te draaien op goede gaming pc's... :dizzy:
Aangezien het op zich wel een goede game blijkt te zijn, zie ik het wel nog goedkomen met een volwaardige PS5-release.

Re: Cyberpunk 2077

101
gamerke1992 wrote:Nog iemand die de game speelt of gespeeld heeft?

Ik moet zeggen dat ik er mij enorm mee amuseer, ondanks wat bugs.
Ik heb de game wel maar de CE is op release bij mijn ouders toegekomen en daar ben ik al een tijdje niet geweest...

In zekere zin ben jij dichter bij mijn game dan ik :lol:
Image

Re: Cyberpunk 2077

103
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote:Nog iemand die de game speelt of gespeeld heeft?

Ik moet zeggen dat ik er mij enorm mee amuseer, ondanks wat bugs.
Ik heb de game wel maar de CE is op release bij mijn ouders toegekomen en daar ben ik al een tijdje niet geweest...

In zekere zin ben jij dichter bij mijn game dan ik :lol:
En mag je de grens over hiervoor of niet? Anders ga ik die wel ophalen haha :lol:
Image

Re: Cyberpunk 2077

104
NTGSruler wrote:Kun je de CE niet laten opsturen? Is misschien weer risicovol.
Hij was al opgestuurd van Bol maar daar kan je het adres niet laten wijzigen tenzij door te annuleren en opnieuw te kopen. Privé dingen opsturen kost ook echt een klein fortuin en dan is het maar de vraag of het aankomt en hoe het aankomt... :q:
Aan het begin ergens had ik een keer een klein pakket laten opsturen door mijn moeder en dat was gewoon 30 euro... :L:
gamerke1992 wrote:
Kolm wrote:Ik heb de game wel maar de CE is op release bij mijn ouders toegekomen en daar ben ik al een tijdje niet geweest...

In zekere zin ben jij dichter bij mijn game dan ik :lol:
En mag je de grens over hiervoor of niet? Anders ga ik die wel ophalen haha :lol:
Als ik echt zou willen zou mijn vader het wel is langs kunnen brengen als hij naar de veiling gaat. Heeft hij recent voor iets anders (wel dringend) ook gedaan, maar ga hem niet met zo'n grote doos laten kloten als het niet echt nodig is.

Daarnaast... wil ik niet onnodig risico lopen. We hebben allebei wat risicofactoren. Binnenkort moet ik weer een keer naar daar en ik word al misselijk als ik eraan denk dat ik dan opnieuw moet uitzoeken wat de regels 'nu' zijn want het verandert ook de hele tijd. Aan de kant van België hebben ze gelukkig wel wat uitzonderingen voor als je maar een paar uur daar bent. In Nederland is het altijd moeilijk om daar iets over te vinden.

En al het gedoe op release zorgt er ook wel voor dat ik nog even wacht tot er wat meer patches zijn. Op PS5 zou hij wel aardig draaien, maar toch...
Dus echt superhaast heb ik er ook niet mee :P

Daarom ben ik wel benieuwd of het met de huidige patches redelijk goed draait op PS5 of dat je toch nog veel bugs/glitches tegenkomt. En in hoeverre die dan game/trophy brekend zijn.
Image

Re: Cyberpunk 2077

105
Ik heb een 20tal uur gespeeld en heb geen enkele gamebreaking bug gezien.

De game crashed wel eens om de 2-3 uur. Dus ik heb er de gewoonte van gemaakt om handmatig te saven bij elk moment dat er iets noemenswaardig is geweest zoals mooie loot. Gelukkig is het saven op 2 seconden in orde. Je klikt op options en vervolgens op driehoekje en je bent klaar.

De meest vervelende bug is dat sommige loot niet opgepakt kan worden door een glitch met de omgeving. Gelukkig is dit nog niet voorgevallen bij epic of legendary loot.

Af en toe krijg ik ook pop-up. Dan verschijnen er plots mensen voor je neus.

Verder lijkt alles goed te draaien. De graphics zijn echt goed. De fps zou fijner zijn op 60, maar dat is omdat ik van spiderman en Valhalla kom.

En er zijn al eens grappige bugs zoals iemand waarbij je hoofd en lichaam gescheiden hebt en het hoofd toch grimassen blijft vertonen of je blijft uitschelden. Of mensen die op een stoel zouden moeten zitten, maar in de plaats daarvan in Titanic houden met hun armen open rechtstaan voor de stoel.
Image