Re: Assassin's Creed - Valhalla

36
In het bericht dat Ruler deelde over mogelijk open wereld Splinter Cell stond een link naar ander artikel dat er blijkbaar nog een DLC pakket van AC Valhalla aan zit te komen, met (schijnbaar) 40 uur (!) aan extra content. Nou vind ik het tot nu toe nog niet eens zo storend hoeveel er in de wereld te doen is (voor mij nog afwisselend genoeg, terwijl ik al meerdere gebieden op 100% heb), maar 40 uur aan content voor DLC vind ik op het eerste gezicht er wel wat over. Aan de andere kant is het alleen maar toe te juichen dat ze zoveel content nog blijven maken en er niet simpelweg een nieuwe game van hebben gemaakt om te proberen hier meer aan te verdienen.... What are your thoughts?
Image

Re: Assassin's Creed - Valhalla

37
Voor de nieuwe update die binnenkort uitkomt moet je de game compleet opnieuw downloaden:
Ubisoft heeft laten weten dat er volgende week een nieuwe update voor Assassin’s Creed: Valhalla zal verschijnen en die vereist een volledig nieuwe download van de game. Het gaat hier naar eigen zeggen om een herstructurering van de game en dat is nodig voor toekomstige content en game updates.

De update van volgende week betreft versie 1.4.1 en qua omvang varieert het nogal per platform. Het resultaat na afloop is ook dat de titel minder ruimte op verschillende platformen inneemt, wat dan weer mooi scheelt. Hieronder per platform meer specifieke details.

Update
Pc ~77GB
PS4 ~75GB
PS5 ~77GB
Xbox One ~63GB
Xbox Series X/S ~72GB
Na installatie
Pc ~34GB
PS4 ~30GB
PS5 ~13GB
Xbox One ~30GB
Xbox Series X/S ~44GB
Meer details over toekomstige content mogen we binnenkort verwachten, zo laat Ubisoft weten. En met deze vrij ingrijpende aanpassing ziet het er naar uit dat de geruchten van laatst een goede kern van waarheid bevatten.
Voor de PS5 van 77GB naar 13GB is niet mis :O

https://playsense.nl/475628/aanstaande- ... n-de-game/
Image

Re: Assassin's Creed - Valhalla

38
Ik denk dat ze bij playsense weer is niet goed wakker waren... Lijken de onderwerpen vanuit het bericht van Ubisoft wat opgeschoven te hebben tov de data.

Hieronder de grootte van de download, gevolgd door de nieuwe grootte en als laatste hoeveel disc space er werd gewonnen.
Het gaat ook enkel om de base game, DLC's hoeven niet opnieuw gedownload te worden.
Note that only the base game needs to be redownloaded. Expansions will not be affected by the restructuring.

The size of Title Update 1.4.1 for each platform can be found below.
_______________________________________

Download size from 1.4.0 to 1.4.1:

PC ~78 GB
PS4 ~67 GB
PS5 ~40 GB
X1 ~62 GB
XS ~71 GB

Disc space used after installing 1.4.1

PC ~77 GB
PS4 ~75 GB
PS5 ~77 GB
X1 ~63 GB
XS ~72 GB

Disc space saved after rebase:

PC ~34 GB
PS4 ~30 GB
PS5 ~13 GB
X1 ~30 GB
XS ~44 GB
https://discussions.ubisoft.com/topic/1 ... lang=en-US
Image

Re: Assassin's Creed - Valhalla

41
NTGSruler wrote: 10 Dec 2021 10:48 Had ook iets gelezen dat je de base game opnieuw moet installeren? Ik heb de game niet dus geen idee.

Best wel nice dat er nog zo'n grote update voor komt. Zolang het maar kwalitatieve content is dan.
De update gaat erom dat de install size van de base game kleiner wordt en daarvoor is het nodig om de hele base game opnieuw te downloaden. Wat content betreft is er niet veel nieuws in geloof ik.

Er staat wel nog een hoop DLC op de planning voor volgend jaar...
Image

Re: Assassin's Creed - Valhalla

44
Kolm wrote: 10 Dec 2021 16:30
NTGSruler wrote: 10 Dec 2021 10:48 Had ook iets gelezen dat je de base game opnieuw moet installeren? Ik heb de game niet dus geen idee.

Best wel nice dat er nog zo'n grote update voor komt. Zolang het maar kwalitatieve content is dan.
De update gaat erom dat de install size van de base game kleiner wordt en daarvoor is het nodig om de hele base game opnieuw te downloaden. Wat content betreft is er niet veel nieuws in geloof ik.

Er staat wel nog een hoop DLC op de planning voor volgend jaar...
De game is nog niet direct klaar voor 100% dan :lol:
Image