Re: Horizon Forbidden West

17
Kolm wrote:Bij mij is het enkel nog de DLC van de eerste maar ik kijk er een beetje tegenop omdat ik dan weer opnieuw moet uitzoeken hoe de controls en het hele wapensysteem in elkaar zitten :lol:
Er is ook nieuw game plus DLC dus dan kan je de hele game inclusief tutorial weer gaan spelen voor 1 trophy. :’)

Re: Horizon Forbidden West

18
FGras wrote: 07 Jun 2021 10:58 Er is ook nieuw game plus DLC dus dan kan je de hele game inclusief tutorial weer gaan spelen voor 1 trophy. :’)
Klopt, maar New Game+ zou ik dan meteen op Ultra Hard doen zodat ik de andere DLC trophy ook meteen krijg :P
En dan lijkt het me toch weer handiger om eerst de DLC op mijn huidige save te doen voor ik New Game+ start :lol:

De game incl DLC staat ondertussen al een tijdje opnieuw geïnstalleerd maar ik word ook altijd afgeleid door andere games :nerd:
Image

Re: Horizon Forbidden West

20
NTGSruler wrote: 08 Jun 2021 09:38 ^^ Blij Paveman dat ik niet alleen ben!

Nooit gesnapt waarom new game+ als DLC wordt aangeboden. Steek dat dan in de main game waar je dan met alle krachten/abilities/wapens/whatever enorm véél fun hebt om de game opnieuw te spelen!
Dat is ondertussen al een paar jaar met veel games waar Sony redelijk invloed heeft. Horizon was mss wel de eerste. Maar het komt erop neer dat ze de platinum makkelijker willen maken en eventueel moeilijke trophies worden daarom in de DLC gezet. Meestal een new game+ in combinatie met hard difficultiy. Games waar ik zo even aan denk met dit: Horizon, Spiderman, Ghost of Tsushima, The last of us 2 en Days Gone.

Het verbaast me eigenlijk dat de nieuwe Ratchet er nog geen heeft, maar vaak worden die pas iets later met een patch toegevoegd. Ratchet is normaal zo'n game waar je bij een tweede playthrough je wapens nog zotter kan upgraden :P

Maar het is uiteindelijk geen echte losse DLC. Het is gewoon een patch die wat trophies toevoegt waardoor ze eruit zien als DLC trophies. Uitendelijk speel je gewoon de main game opnieuw en vaak met alle upgrades die je had uit je eerste playthrough.
Image

Re: Horizon Forbidden West

23
paveman wrote: 08 Jun 2021 12:09 De Uncharted 1-3 remasters hadden ook een nieuwe (Brutal) difficulty als DLC
Inderdaad! Bij nader inzien verbaast het me dat bij Uncharted The lost legacy de uitspelen op crushing trophy onderdeel is van de platinum en niet apart als DLC staat :P

@Sanity: Het is dan ook Sanity en niet Insanity :lol:
Image

Re: Horizon Forbidden West

24
Ik zou de eerste game ook graag nog eens spelen voordat ik aan de nieuwe begin, maar ik ben er de vorige keer 100 uur mee bezig geweest, dus dat zal moeilijk zijn om te herhalen :-"
Ik vond de moeilijkheid wel goed in de eerste game, dat mogen ze zo houden. Zo kon ik ook meer focussen op verkennen zonder constant heel bang te moeten zijn om aangevallen te worden. Al geeft dat ook een zekere dreiging, als het maar mogelijk is om weg te lopen... :P

Re: Horizon Forbidden West

25
met0t0 wrote: 08 Jun 2021 21:26 Ik zou de eerste game ook graag nog eens spelen voordat ik aan de nieuwe begin, maar ik ben er de vorige keer 100 uur mee bezig geweest, dus dat zal moeilijk zijn om te herhalen :-"
Ik vond de moeilijkheid wel goed in de eerste game, dat mogen ze zo houden. Zo kon ik ook meer focussen op verkennen zonder constant heel bang te moeten zijn om aangevallen te worden. Al geeft dat ook een zekere dreiging, als het maar mogelijk is om weg te lopen... :P
Ik heb 'm nu op easy gespeeld.
Ik wou hem opnieuw spelen voor het verhaal dus maar gewoon op easy gezet. En damn de machines liggen snel plat dan :D
Image

Re: Horizon Forbidden West

26
Ja op easy kunt ge vermoedelijk wel snel door het verhaal heen :lol:
Het belangrijkste blijft dat ge in het begin toch een zekere schrik hebt van de machines en dan zo'n overwinningsgevoel krijgt als het eindelijk lukt. Uiteindelijk is het op normal nooit heel moeilijk, zeker niet wat verder in de game. Daarom dat ik wel blij was met de Frozen Wilds DLC, ik hoop dat de nieuwe game meer dat niveau van dreiging zal aanhouden :)