Re: Horizon Forbidden West

78
Ik ben vandaag ook met de game begonnen, kwestie dat ik toch eerst ff MGSV moest afmaken :P

Enkel de eerste missie gedaan en buiten wat wennen aan de controls die 'averechts' zijn tov MGSV smaakt het naar meer!

Soms lijkt Aloy er wel een beetje 'cartoony' uit te zien. In dat screenshot van Marty zie je dat ook :think:
Image

Re: Horizon Forbidden West

79
Kolm wrote: 23 Feb 2022 01:10Soms lijkt Aloy er wel een beetje 'cartoony' uit te zien. In dat screenshot van Marty zie je dat ook :think:
In de photo mode vond ik dat altijd wel leuk, maar hopelijk is het niet zo doorheen de filmpjes in de game? Ik vond net de gezichtsuitdrukkingen in de eerste game heel sterk.

Re: Horizon Forbidden West

80
Gisteren begonnen aan deze game. Ik wou die eerst niet bestellen, omdat ik niet de allergrootste fan was van het eerste spel. Maar ik moet zeggen dat ik momenteel zeer aangenaam verrast ben! De game ziet er spectaculair uit, maar voelt ook erg familiair aan. Ik ben benieuwd naar de open wereld die ik binnenkort ga voorgeschoteld krijgen!
Image

Re: Horizon Forbidden West

82
zenmaster wrote: 17 Mar 2022 20:11 Wat vond je minder aan de vorige en beter aan de nieuwe? 🙂 Ik vraag het omdat ik beide nog eventueel wil spelen.
Wat ik echt beter vind aan de nieuwe, kan ik nog niet echt zeggen :p Ik ben net uit de tutorial haha! Zelf vond ik het verhaal voor de helft van de tijd maar interessant in de voorganger... Er was een deel waarbij je een bepaald mysterie probeert op te lossen (wat ik geweldig vond), maar ook een deel dat meer inging op de stammen enzo en dat vond ik zelf veel minder. De stealth zelf vond ik ook wat minder (lees: waarschijnlijk was ik er zelf te slecht in) waardoor ik meestal gewoon direct gespot werd in de enemy kampen. Maar ik vond het geen slecht spel het vorige hé ;)
Image

Re: Horizon Forbidden West

84
Ik heb 55u30 op mijn savefile staan. Hierbij heb ik wel een paar dingen gedaan die niet noodzakelijk zijn voor de platinum.

Bv: Ik heb alle contracten van alle salvage contractors gedaan voor de armor die je dan krijgt terwijl je voor de trophies alleen maar alle contracten van 1 contractor hoeft te doen. Maar ik had redelijk aan het einde van de game nog altijd de armor die ik bij de allereerste merchant had gekocht... dus een upgrade was wel welkom :lol:

Die tijd is vergelijkbaar met de vorige game, daar ben ik nu mee bezig en mijn laatste savefile daar voor ik aan de DLC begon had 61u.

Ik merk vooral dat 2 een uitbreiding is van 1. Zo heb je in 2 allerlei melee combo's waar het in 1 alleen een light en heavy attacks zijn en je daarmee geen combo's met extra moves kan maken. Ik merk dat ik in 1 de melee aanvallen enkel gebruik voor een laatste splintertje health of om een critical attack te doen terwijl ik in 2 wel vaker kleine vijanden melee only deed.

Ook heb je in 2 een schild waarmee je naar beneden kan zweven zonder damage op te lopen en dat miste ik in 1 toch wel!
En in 2 heb je nu ook een soort van bommen/granaten die je kan gooien en dat staat los van je weapon wheel waardoor je meer mogelijkheden hebt wat wapens betreft.

Visueel is 2 nog is een hele verbetering tegen de eerste. Enige wat ik niet echt vond kloppen was de belichting tijdens conversaties. Ongeacht waar het is, het lijkt altijd alsof er ergens aan 1 kant net naast het groepje een lichtbol hangt, maar de belichting op de gezichten komt daardoor niet overeen met de lichtbronnen die je echt kan zien in de game (vuurtjes, lampen, ...). In 1 merkte ik dit hier en daar ook, maar in 2 is dat echt een stuk erger.

Verder is er in 2 nog altijd die stomme lens flare... De techdemo van the matrix heeft laten zien dat je echt het gevoel van verblind zijn door de zon kan krijgen zonder lensflare te gebruiken. Dat het in 2 dus nog steeds zit vind ik heel vreemd. Het is gewoon storend omdat je in het echt ook niet de hele tijd cirkels van lens flare ziet.

Het klimmen in 2 vond ik ook niet altijd vlot werken: Wel van balkje links naar puntje rechts kunnen springen, maar niet terug terwijl ze op zelfde hoogte hangen. Elke cauldron wel een paar keer dood door iets onverwacht tijdens het klimmen. Soms gaat ze wel vanzelf naar het volgende balkje springen als ze loopt en soms moet je zelf op 'spring' duwen terwijl de sprong even groot lijkt. Hierdoor een paar keer doodgevallen omdat ik spring duwde voor een balkje waarbij het niet nodig was en ze daardoor dus te ver/ernaast sprong.
Nu ik 1 speel, heb ik al deze dingen nog niet 1 keer voor gehad... en ik had in 2 al aan staan dat hij alle klimdingen altijd in het geel liet zien zodat ik wist wat wel/niet klimbaar was.

Ik moet ook zeggen dat ik de eerste 5-6u echt moeite had om in de game te komen. In het begin krijg je heel veel dingen en uitleg naar je gegooid op heel korte tijd. Voor mij ging dat net wat te snel om het ook echt allemaal te onthouden. Al helemaal als het iets is wat je pas 5u later nog is nodig hebt. Stond ik daar rond te kijken en snapte ik maar niet hoe ik eruit zou kunnen komen omdat ik totaal vergeten was dat ik ergens een haak had gekregen waarmee ik aan dingen kon trekken :L:
Uiteindelijk heb ik hierdoor bijvoorbeeld nooit de moeite gedaan om te leren hoe de weapon techniques in elkaar zitten die je kan unlocken via skills. Andere dingen ben ik pas op het einde van de game eindelijk gaan gebruiken.

Ergens kwam er dan een kantelpunt en werd ik er helemaal ingezogen :D

Het verhaal vind ik moeilijk om wat van te zeggen. Nu ik de DLC van 1 heb gespeeld zie ik dat het daar duidelijk op verder bouwt. Sommige dingen die worden geïntroduceerd had ik verwacht dat ze er meer mee zouden doen door de manier ze worden geïntroduceerd maar uiteindelijk wordt daar amper nog wat mee gedaan. Uiteraard wel de nodige plot twists hier en daar.
Het was niet slecht, maar ik werd er ook niet van omver geblazen. Een beetje het standaard 'ik moet de wereld redden van de ondergang en moet daarvoor deze checklist afwerken'.
Image

Re: Horizon Forbidden West

86
Grondige review, bedankt :cool:
Ik weet niet of ik het erg zou vinden dat het 'gewoon' een uitbreiding is van de eerste game, net omdat ik die zo goed vond. Wel jammer dat het klimmen minder vlot lijkt te gaan, terwijl het verkennen net zo essentieel is.
Ik hoop dat er nog genoeg mysterie overblijft. In de eerste game ging het verhaal net grotendeels over "Wat is er precies gebeurd? Wie is Aloy?", maar nu lijkt het inderdaad meer "Ik moet de wereld redden" te zijn.

Re: Horizon Forbidden West

87
In Horizon 1 was het redden van de wereld niet de enige rode draad door het verhaal inderdaad. Of toch in de main game, in de DLC ging het al wel over een regio (en mogelijk de wereld dus) redden.

Wat nog wel een hele verbetering is tov 1: Je hebt nu een stash en alles wat je verzamelt dat er niet meer bij kan in je inventory dat je altijd bij je hebt, wordt automatisch naar je stash gestuurd. Die stash is dan een kist die je in elk kamp, dorp en je base kan vinden. Toen ik met 1 verder ging miste ik die stash plots enorm en zat ik toch vaak te micro managen in mijn inventory om iets toch nog mee te kunnen nemen...
In 2 ging ik om de zoveel tijd is bij een merchant langs om allerlei spullen te verkopen om zo ruimte te maken en mijn resources kon ik altijd weer aanvullen vanuit mijn stash indien nodig.
Image

Re: Horizon Forbidden West

88
Mooie review idd! Ik merk wel op dat ik regelmatig gewoon stil naar de omgeving sta te kijken! De Horizon reeks blijft mij steeds verbazen qua omgevingen... Zit momenteel nog steeds in het eerste stukje van het spel, maar damn, die vallei is gewoon adembenemend!
Image

Re: Horizon Forbidden West

89
Mr.Wolf wrote: 26 Mar 2022 19:19Ik merk wel op dat ik regelmatig gewoon stil naar de omgeving sta te kijken! De Horizon reeks blijft mij steeds verbazen qua omgevingen... Zit momenteel nog steeds in het eerste stukje van het spel, maar damn, die vallei is gewoon adembenemend!
Dat had ik bij de eerste game ook vaak :D
Daarom dat ik pas met de game wil beginnen als ik een PS5 heb, de combinatie met mijn nieuwe 4K HDR tv zal prachtig zijn :)

Re: Horizon Forbidden West

90
Horizon heeft 3 nieuwe trophies gekregen:

Completed New Game+
Completed a New Game+ playthrough on any difficulty.

Completed Ultra Hard
Completed a new or New Game+ playthrough on Ultra Hard difficulty.

Obtained All New Game+ Rewards
Obtained all New Game+ weapons, dyes, and face paints. (0/17)
Image