Re: Final Fantasy XVI

2
Ik had vandaag ergens al geruchten erover gelezen en dat bleek dus te kloppen! :cool:

Ben wel benieuwd in welke fase deze game al zit... Niet dat het een FFXV is waar wel alsnog jaren op kunnen wachten... :think:
Het was ook de enige game die beelden vanaf een PC had opgenomen in PS5 kwaliteit, terwijl de rest van een PS5 was opgenomen. Dat geeft toch wel het idee dat we er nog even op gaan mogen wachten.
Image

Re: Final Fantasy XVI

6
Wat mij vooral opvalt is dat ze wel heel erg The Witcher/Dark Souls proberen te zijn in mijn beleving. Tenminste: ik kreeg meer het gevoel naar een trailer van een van deze games te kijken dan naar een FF trailer. Donkere sfeer, fast paced actie... Los van dat ik FF XV een behoorlijk goede game vond, op de laatste hoofdstukken en het slechte/dunne verhaal na dan, stoorde die continue donkere omgevingen mij daarin ook al. Ik hoop toch eerder weer wat van de kleurrijke, typische FF sfeer te zien in plaats van dat ze hun best doen om Westerse RPG's na te maken.
Image

Re: Final Fantasy XVI

7
Bij een stream moet je er altijd rekening mee houden dat hij kan indippen met zelfs grote blokken tot gevolg soms. Eigenlijk is het altijd beter om een stream ergens achteraf te bekijken als je beter idee van kwaliteit wilt hebben of de losse trailers als ze beschikbaar zijn. Als ik het nu opnieuw bekijk vind ik het er best goed uit zien.

Aan het begin stond ook nog 'Captured from PC emulating PS5', dat geeft ook aan dat ze gewoon nog niet in de buurt van het einde van ontwikkeling zitten.
Image

Re: Final Fantasy XVI

12
in de trailer van de playstation showcase zou vermoedelijk de datum staan van de release van Final Fantasy 16. FF16 speelt zich af op Valisthea. Fans denken dat het op 16-06-2022 is, zoals in onderstaande afbeelding te zien is
Image
Valisthea - 06:16

in de trailer rond de 0:50




EDIT: 16 juni 2022 valt op een donderdag. Zal kunnen maar meeste games komen uit op een dinsdag of vrijdag. Maar misschien omdat het FF16 is willen ze het op de 16de uitbrengen.

Maar 16 juni 2023 valt wel op een vrijdag.

Maargoed hopelijk wat meer nieuws met de TGS

1 halve spliterwt graag
Image

Re: Final Fantasy XVI

13
Wel leuk die Playstation referenties (ik zag iig UC billboard en Horizon statue). Ik blijf nog altijd grote twijfels houden bij FF XVI. Ik heb niets met dat grijs/zwart/goud filter over de hele wereld. Ik blijf hopen dat er wat meer kleurrijke gebieden zullen zijn, maar ben bang dat ik hier niet teveel van moet verwachten. Het moet 'natuurlijk' de 'volwassen, Westerse gamer' aanspreken. Oftewel: de Dark Souls speler? What about FF-fans dan??
Image

Re: Final Fantasy XVI

14
@paveman: Dat is ook min of meer de reactie die ik zag van een die-hard Final Fantasy fan... Hij is door die verandering van richting zelfs meer Dragon Quest gaan spelen omdat dat dichter bij de oude FF aanleunt.
Image

Re: Final Fantasy XVI

15
Nou houd ik van genoeg genres om me in die zin wel aan te kunnen passen, waardoor ik bijvoorbeeld ook van FF XV heb kunnen genieten ;). Maar ik ben het wel met hem/haar eens dat DQ meer naar de oude FF's leunt, waar ik inmiddels meer van genieten.
Image