Re: Final Fantasy XVI

35
Gisteren avond nog snel besteld voor €56,99. Gisterenavond was nog heel kort de prijs €59,99 en eerder was het steeds €69,99. En veel goedkoper dan €56,99 gaat ie toch niet worden.

En nu ga ik m'n lente slaap houden tot aan 21 juni :moe:
Image

Re: Final Fantasy XVI

36
Ik blijf het eeuwig zonde vinden dat ze het nodig vonden om FF Westers te maken. Het enige dat ik zie als ik door de video's scroll is... zwart... Ik kan er niet zo heel erg mee zitten, maar het blijft ergens wel een beetje steken dat de gameserie waar ik ooit groot fan van was niet meer is wat het was...
Image

Re: Final Fantasy XVI

37
Ik zit een beetje in hetzelfde bootje, paveman.
En ik heb de laatste games, op FF7 Remake na, niet gespeeld. Maar ik wil ze nu toch eens gaan proberen. FF8 had dat Westerse toch ook heel erg vond ik, en in het begin vond ik het helemaal niks. Maar hoe verder ik geraakte, des te meer ebde dat gevoel langzaam weg herinner ik me. Nu zet ik hem ook boven FF9.
FFX en FXII die kwamen uit in een periode dat ik bijna niet gamede, en heb ik beide niet langer dan een paar uur gespeeld, wat ik nu wel jammer vind.
De sfeer zoals ik zei in FFXVI lijkt ook niks voor mij, maar het lijkt me op alle andere vlakken wel een topper te gaan worden.
Image

Re: Final Fantasy XVI

39
zenmaster wrote: 02 Mar 2023 15:25 Ik zit een beetje in hetzelfde bootje, paveman.
En ik heb de laatste games, op FF7 Remake na, niet gespeeld. Maar ik wil ze nu toch eens gaan proberen. FF8 had dat Westerse toch ook heel erg vond ik, en in het begin vond ik het helemaal niks. Maar hoe verder ik geraakte, des te meer ebde dat gevoel langzaam weg herinner ik me. Nu zet ik hem ook boven FF9.
FFX en FXII die kwamen uit in een periode dat ik bijna niet gamede, en heb ik beide niet langer dan een paar uur gespeeld, wat ik nu wel jammer vind.
De sfeer zoals ik zei in FFXVI lijkt ook niks voor mij, maar het lijkt me op alle andere vlakken wel een topper te gaan worden.
FF VIII vond ik gelijk al geweldig... het Draw systeem werd naar verloop van tijd wel wat irritant, maar ik was vooral ook helemaal weg van het kaartspel. Vond het ook niet super Westers. De graphics waren wat realistischer en in vergelijking met VII was het wellicht Westers als hell, maar overall gezien vond ik het nog altijd vrij Japans...

Het battle systeem ben ik inmiddels wel aan gewend (hoewel ik itt Mr. Wolf turn-based veel chiller vind) en ook best tof. De hele donkere sfeer daarentegen... nee, die doet het écht niet voor mij...

IX is echt wel een aanrader om alsnog te spelen. Die vind ik qua gameplay en verhaal echt minder dan VIII nog, maar die game ademt gewoon een en al sfeer (IX heeft alles wat ik in XVI mis). Als je een keer in het open deel komt is X ook echt een hele sterke game. XII heb ik pas jaren later gespeeld (baalde destijds van de niet turn-based combat), maar vond ik uiteindelijk best oké.
Image

Re: Final Fantasy XVI

40
Voor mij is het denk ik ook gewoon dat. Die donkere sfeer in games die vroeger inderdaad veel kleurrijker waren. Voor mij hangt dat dan ook een beetje samen met de Middeleeuwen. In FFIX zijn ze daar dan weer wel in geslaagd.

Turn based is inderdaad veel chiller. Ik vind beide wel leuk. Moest nu in Crisis Core wel even wennen aan wéér een ander materia systeem. Verwachtte hetzelfde als in FFVII Remake. Is dit hetzelfde als in de Yuffie episode? Gaan ze die dan ook invoeren in de volgende FFVII Remake? :think:

Was net de soundtrack van Remake aan het luisteren en krijg na Prelude weeral enorm veel zin in de game... Moet echt dringend de PS5 versie halen.
Image

Re: Final Fantasy XVI

42
zenmaster wrote: Voor mij is het denk ik ook gewoon dat. Die donkere sfeer in games die vroeger inderdaad veel kleurrijker waren. Voor mij hangt dat dan ook een beetje samen met de Middeleeuwen. In FFIX zijn ze daar dan weer wel in geslaagd.

Turn based is inderdaad veel chiller. Ik vind beide wel leuk. Moest nu in Crisis Core wel even wennen aan wéér een ander materia systeem. Verwachtte hetzelfde als in FFVII Remake. Is dit hetzelfde als in de Yuffie episode? Gaan ze die dan ook invoeren in de volgende FFVII Remake? :think:

Was net de soundtrack van Remake aan het luisteren en krijg na Prelude weeral enorm veel zin in de game... Moet echt dringend de PS5 versie halen.
Ik ben ook net met Crisis Core begonnen en het systeem valt me goed mee. De Yuffie episode speelt heel anders, wat mij betreft. Dat voelde heel stroef, waar het in CC tot nu toe nog erg vloeiend voelt.

Ik denk dat Remake 2 veel dichter tegen de eerste Remake aan zal liggen. Voor CC zullen ze ook erg rekening hebben gehouden met de basis van die game zelf.
Kolm wrote: Dragon Quest is een kleurrijk alternatief voor Final Fantasy. Meeste zijn dacht ik turn based behalve de 2 Dragon Quest Heroes games :)
De enige DQ die ik van de hoofd serie gespeeld heb is XI. Dat vond ik wel echt een hele toffe game, alhoewel het qua productiewaardes bij lange na niet met FF kan concurreren. Ik vond The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel serie qua (turn based) gameplay nog weer een stuk sterker, maar die heeft nog minder hoge productiewaardes jammer genoeg...
Image

Re: Final Fantasy XVI

43
paveman wrote: 06 Mar 2023 09:13 De enige DQ die ik van de hoofd serie gespeeld heb is XI. Dat vond ik wel echt een hele toffe game, alhoewel het qua productiewaardes bij lange na niet met FF kan concurreren. Ik vond The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel serie qua (turn based) gameplay nog weer een stuk sterker, maar die heeft nog minder hoge productiewaardes jammer genoeg...
Ik heb soms het idee dat op het moment dat een serie echt wereldwijd doorbreekt en de teams echt enorm worden, dat het dan eigenlijk kwalitatief minder wordt.

En ik moet eerlijk zeggen... als ik kijk hoe lastig het al is om met 4 aan dezelfde codebase te werken. Qua managment van wie doet wat gaat dat dan nog wel maar in de code kom je elkaar toch regelmatig tegen. Zelfs al gaat het in de frontend om totaal verschillende schermen, in de backend zit er dan vaak toch iets van overlap in. En hoe meer dat is, hoe vervelender het wordt om later de aanpassingen samen te voegen.
Image

Re: Final Fantasy XVI

44
Dat begrijp ik erg goed ja! Aan de andere kant zijn er ook genoeg (grotere) teams die wel erg regelmatige kwaliteit leveren. Punt is hier denk ik ook niet zozeer kwestie van weinig kwaliteit. Over alle FF's (de hoofddelen) zou je wat op of aan kunnen merken, maar kwalitatief zijn het eigenlijk allemaal goede games waar de keuzes die gemaakt zijn in ieder geval goed zijn uitgevoerd. Zoals gezegd valt er voldoende over die keuzes te twisten, maar in mijn beleving niet over de kwaliteit van uitvoering. Dat maakt ook dat ik het zo jammer vind dat ze de designkeuzes hebben gemaakt die ze nu hebben gemaakt: kwalitatief zal er niets op aan te merken zijn, maar qua beleving is het gewoon echt mijn ding niet...
Image

Re: Final Fantasy XVI

45
Dat van die beleving kan ook gewoon komen door dat veel grotere team. Steeds meer mensen die meedoen die geen die hard day 1 fans zijn van de game omdat ze gewoon mensen nodig hebben die iets kunnen maken. Ook steeds meer mensen die enkel de recente games kennen en niet de oudere games door hun leeftijd bv.
Image