Final Fantasy VII Remake

1
Platform: PS4 en... ??
Ontwikkelaar: Square Enix
Uitgever: Square Enix
Genre: JRPG
Release: ???

Pak het origineel en steek het zo hard mogelijk je hersenen in, want het is eindelijk tijd, Square Enix gaat Final Fantasy VII volledig verneuken. :p

Re: Final Fantasy VII Remake

4
In eerste instantie had ik alleen maar een gevoel van euforie: het gaat dan toch eindelijk eens gebeuren!
Hoe langer ik er alleen over nadenk, hoe meer het gevoel me echter bekruipt: 'dit kan toch alleen maar fout gaan onder de hoede van de commerciële lullen van Squeenix?'
Aan de andere kant: het grootste deel van de oude crew is bij elkaar gebracht om dit te maken én de basis blijft natuurlijk geniaal. Hier valt toch bijna geen lineair action combat iets van te maken? Het is en blijft de vraag hoeveel ze nou daadwerkelijk aan gaan passen en hoeveel ze in tact laten.

Op Gamespot hebben ze het er zelfs al over dat ze het verhaal hier en daar wel aan willen passen. Lijkt me op zich niet erg, zeker niet als dit betekent dat de basis overeind blijft, maar er bepaalde dingen aan toegevoegd worden en bijvoorbeeld iets minder relevante zaken worden weggelaten. Ik vergelijk het dan maar met de verfilming van een boek: niet iedereen zal blij zijn met hoe ze het hebben gedaan, maar als dit goed is uitgevoerd kan het verhaal zelfs nog een stuk sterker worden. Zeker aangezien het origineel al van heel wat jaartjes terug is en we inmiddels toch ook nieuwe verhaaltechnieken etc. hebben ontwikkeld.

Het battlesysteem gelijk. Ik denk niet dat ze er bij de fans mee weg zullen komen om hier meer action gerichte combat in te gooien. Bij mij toch zeker ook niet. Al kan ik bijvoorbeeld Kingdom Hearts erg waarderen: ik ben gewoon meer van turn-based en het systeem met material etc. vond ik gewoon erg geslaagd. Commercieel gezien de beste keuze zou zijn: ook een nieuw systeem ontwikkelen, maar de speller de keuze geven, maar qua ontwikkeling kost dit weer bakken met geld natuurlijk...

Ach, het komt erop neer: er moet eerst maar eens wat meer info bekend zijn... :D
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

5
paveman wrote:In eerste instantie had ik alleen maar een gevoel van euforie: het gaat dan toch eindelijk eens gebeuren!
Hoe langer ik er alleen over nadenk, hoe meer het gevoel me echter bekruipt: 'dit kan toch alleen maar fout gaan onder de hoede van de commerciële lullen van Squeenix?'
Aan de andere kant: het grootste deel van de oude crew is bij elkaar gebracht om dit te maken én de basis blijft natuurlijk geniaal. Hier valt toch bijna geen lineair action combat iets van te maken? Het is en blijft de vraag hoeveel ze nou daadwerkelijk aan gaan passen en hoeveel ze in tact laten.

Op Gamespot hebben ze het er zelfs al over dat ze het verhaal hier en daar wel aan willen passen. Lijkt me op zich niet erg, zeker niet als dit betekent dat de basis overeind blijft, maar er bepaalde dingen aan toegevoegd worden en bijvoorbeeld iets minder relevante zaken worden weggelaten. Ik vergelijk het dan maar met de verfilming van een boek: niet iedereen zal blij zijn met hoe ze het hebben gedaan, maar als dit goed is uitgevoerd kan het verhaal zelfs nog een stuk sterker worden. Zeker aangezien het origineel al van heel wat jaartjes terug is en we inmiddels toch ook nieuwe verhaaltechnieken etc. hebben ontwikkeld.

Het battlesysteem gelijk. Ik denk niet dat ze er bij de fans mee weg zullen komen om hier meer action gerichte combat in te gooien. Bij mij toch zeker ook niet. Al kan ik bijvoorbeeld Kingdom Hearts erg waarderen: ik ben gewoon meer van turn-based en het systeem met material etc. vond ik gewoon erg geslaagd. Commercieel gezien de beste keuze zou zijn: ook een nieuw systeem ontwikkelen, maar de speller de keuze geven, maar qua ontwikkeling kost dit weer bakken met geld natuurlijk...

Ach, het komt erop neer: er moet eerst maar eens wat meer info bekend zijn... :D
Tuurlijk kunnen ze het gevechtsysteem volledig veranderen, ze kunnen het gewoon baseren op Crisis Core. Turn based is tegenwoordig vrijwel helemaal weg uit grote RPG's, dus ik denk niet dat ze dat er enkel instoppen. Op z'n minst krijgen we die keuze, maar het zou me niet verbazen als ze het originele volledig achterwege laten. Het originele team is er dan wel, bovenin de machtstructuren bepalen ze natuurlijk hoe het gaat, en daar zitten al jaren een stel idioten.

En ze gaan misschien het verhaal aanpassen om het meer in lijn te brengen met de film en Crisis Core verhalen. En die film en game maakten het echtergrond verhaal echter niet beter, maar verpestten het juist grotendeels.

Re: Final Fantasy VII Remake

6
Klopt. Het wordt er in ieder geval niet overzichtelijker op... Na de film bleef ik echt verward achter en vroeg ik me af waar het verhaal nou eigenlijk nog om ging.

Turn based mag dan wel grotendeels weg zijn...: wat verkoopt het best in het geval van FF? De classics FF VII t/m IX en nu ook de HD uitgave van X en X-2 verkopen (volgens mij) stukken beter dan de hele XIII serie. Alhoewel ik de combat in XIII en XIII-2 best genietbaar vond overigens.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

10
paveman wrote:Is de FF VII HD nu volledig gecancelled en vervangen door de remake? Of komt er zowel een HD versie als een remake?
Nee, de release staat nog voor komende winter. Het is trouwens geen echte HD versie. De achtergronden zijn niet HD, enkel de 3D objecten zullen HD zijn. Ik geloof dat de achtergronden wel in iets hogere resolutie zijn dan de originele PS versie, maar je zou een zelfde soort resultaat kunnen krijgen door de PS versie in een emulator op 1080p te lopen. De PS4 versie wordt trouwens duurder dan de Steam versie, dus als je een PC of laptop van na 2003 hebt zou je de game ook daar op kunnen kopen. :p