Re: Rocket League

124
tichke wrote:Voor te "vliegen" moet je eerst en vooral boost hebben, best 100%.
Op zich heb je geen snelheid nodig, al helpt dat wel om afstanden af te leggen.
Op te beginnen, springen met X. Eens in de lucht kan je met je linker analoog beetje naar achter gaan en dan beginnen boosten. Zo vlieg je door de lucht, linker analoog is dus om te besturen.

Zo kan je zelfs ballen die meters hoog hangen alsnog in de goal krijgen.

Gisteren de ESL stream bekeken ... Die mannen zijn niet normaal!
Dat is een mooie uitleg, ik zal het nog eens proberen. In de tutorials lukte het mij eerder op goed geluk :|
Ik hoop dat ik het snel een beetje beter zal kunnen :p

Re: Rocket League

126
RoyVdW wrote:Easy plat dus, op anderhalf uur spelen al 23 trophies en online is plezant met forumleden :p
Dat kan ik mij wel inbeelden :p
Ik hoop dat ik een van de komende avonden eens online zal kunnen spelen met jullie, het probleem is dat ik doorgaans pas vanaf 23u kan... :|

Re: Rocket League

127
met0t0 wrote:
tichke wrote:Voor te "vliegen" moet je eerst en vooral boost hebben, best 100%.
Op zich heb je geen snelheid nodig, al helpt dat wel om afstanden af te leggen.
Op te beginnen, springen met X. Eens in de lucht kan je met je linker analoog beetje naar achter gaan en dan beginnen boosten. Zo vlieg je door de lucht, linker analoog is dus om te besturen.

Zo kan je zelfs ballen die meters hoog hangen alsnog in de goal krijgen.

Gisteren de ESL stream bekeken ... Die mannen zijn niet normaal!
Dat is een mooie uitleg, ik zal het nog eens proberen. In de tutorials lukte het mij eerder op goed geluk :|
Ik hoop dat ik het snel een beetje beter zal kunnen :p
Ik speel deze games al 7 jaar en ik sukkel nog altijd met vliegen :q:

Re: Rocket League

128
Tjeefkeuh wrote:Ik speel deze games al 7 jaar en ik sukkel nog altijd met vliegen :q:
Ah, het ligt dus niet puur aan mij :p

Vanaf wanneer telt een redding eigenlijk echt als 'save' voor de trophy? Ik haal heel vaak 'Clear ball', maar in mijn statistics staat dat ik nog maar 1 save heb, dus dat is blijkbaar niet hetzelfde.

Re: Rocket League

129
met0t0 wrote:
Tjeefkeuh wrote:Ik speel deze games al 7 jaar en ik sukkel nog altijd met vliegen :q:
Ah, het ligt dus niet puur aan mij :p

Vanaf wanneer telt een redding eigenlijk echt als 'save' voor de trophy? Ik haal heel vaak 'Clear ball', maar in mijn statistics staat dat ik nog maar 1 save heb, dus dat is blijkbaar niet hetzelfde.
Clear ball is als ge de bal ver weg van uw goal shot. Save is als ge effectief een bal stopt in de baan naar uw goal.
Image

Re: Rocket League

130
Elexus wrote:Clear ball is als ge de bal ver weg van uw goal shot. Save is als ge effectief een bal stopt in de baan naar uw goal.
Hmm, dan zie ik wel waar ik sta als ik de andere trophies al heb, anders boost ik die wel eens met een tweede controller :-"

Re: Rocket League

131
Die redding heb je als je de bal wegboost in volle snelheid in de rechthoek vlak voor de goal en als de bal binnen is als je hem mist. Valt gemakkelijk te boosten in 1v1 als bal in't midden ligt en dan achteruit in de goal rijden en tegenstander eerst laten aanvallen.
Image

Re: Rocket League

132
Pfff speelt gewoon de game ... ik heb 0,0 seconden gespeeld voor trophies, en ik mis er zelf maar 2 (alle items, 500km).
Stop toch is met van in het begin alles te doen voor die ***** trophies. Dat je dat na paar uren spelen ff doet tot daar aan toe, maar op den duur geniet ge toch niet van uw games?
PSN tichke
Image

Re: Rocket League

134
Sorry maar de laatste dagen lees ik niks anders meer in dit topic, zelfde op een ander forum.
Maak anders een apart gedeelte waar de trophies besproken worden. AL te vaak is er meer te lezen over de trophies in bepaalde game dan over de game zelf, en soms nog voor de release. Mensen zitten de vloeken omdat "er moeilijke trophies" tussen zitten :dizzy: Nee, het moet allemaal simpel en snel te behalen zijn, het liefst door zelf niet echt te moeten spelen.

En daarna wat?? Ik kan de vergelijking snel maken met de lengte van iets ... maar er voor de rest niks mee kunnen!
PSN tichke
Image

Re: Rocket League

135
tichke wrote:Sorry maar de laatste dagen lees ik niks anders meer in dit topic, zelfde op een ander forum.
Maak anders een apart gedeelte waar de trophies besproken worden. AL te vaak is er meer te lezen over de trophies in bepaalde game dan over de game zelf, en soms nog voor de release. Mensen zitten de vloeken omdat "er moeilijke trophies" tussen zitten :dizzy: Nee, het moet allemaal simpel en snel te behalen zijn, het liefst door zelf niet echt te moeten spelen.

En daarna wat?? Ik kan de vergelijking snel maken met de lengte van iets ... maar er voor de rest niks mee kunnen!
Voor mij heeft trophies halen niet als doel om mijn "collectie" te kunnen showen, ik ben zelf hoogstwaarschijnlijk de enige die er naar kijkt of die er zich iets van aantrekt. Het is eerder nogal dwangmatig (en daarom niet op een slechte manier), vooral bij games die ik graag speel. Enerzijds heb ik dan achteraf het gevoel dat ik alles gedaan heb dat de game te bieden heeft en dat ik hem eindelijk aan de kant kan zetten. Ik heb een grote backlog dus ik ga niet vaak games herspelen zonder doel. Anderzijds is het misschien ook wel om mijzelf wijs te maken dat ik met iets "nuttig" bezig ben, dat ik een doel heb en niet zomaar tijd zit te verdrijven terwijl ik waarschijnlijk werk te doen heb.

Ik kan mij voorstellen dat dat ook de ervaring is die veel andere mensen erbij hebben. Anderen zullen dan weer meer competitief ingesteld zijn en enkel games kopen voor de trophies e.d. Dat vind ik persoonlijk veel te ver gaan, maar ze doen maar, ze storen mij niet. Trophies kunnen een game trouwens verrijken vind ik. Ik heb het dan niet over trophies die ge krijgt voor de main storyline of belachelijke trophies als "haal 24.986 online kills" of "verzamel alle 500 collectibles". Degene die u wijzen op zaken die ge anders misschien gemist had of u uitdagen voorbij de moeilijkheidsgraad van het spel zelf (maar niet tot in het extreme) vind ik bijna altijd leuk om te halen.

Ik zat al jaren te wachten op Rocket League. Omdat ik wist dat ik de eerste dagen na de release toch veel zou gamen en de trophy list er simpel uit zag dacht ik "Waarom niet meteen doen?". Moesten de servers gewerkt hebben was ik waarschijnlijk veel te druk bezig met enkel online matches te spelen om te kijken naar trophies.