Re: Project CARS

107
Game is goed :)
Het is ff wennen zeker omdat ik een week GT6 heb zitten spelen. Ben begonnen met de carreer in karting ... wat totaal verschilt van het karten in GT. Veel sneller, en met een stuur zeer vermoeiend :p
Online ook even getest met iemand en dat werkt (hopelijk na officiele release ook nog) perfect.

Bewust nog niet met alle soorten autos gereden. Maar je merkt echt een groot verschil in handling tussen GT3 wagens en bijvoorbeeld LMP 1 en 2.

EDIT
Moet nog wat aan de force feedback prutsen. er zijn enorm veel opties in het spel, zeker voor een stuur. En ik merk dat de respons nog wat te zwak is, zeker vergeleken met GT6. Nu geraak ik er totaal niet aan uit wat voor wat dient juist.

AI zit ook heel goed. Je maakt het je eigen wel zo moeilijk als je wilt, enerzijds met de assists uiteraard, maar elke race kan je de AI aanpassen. Van 0 tot 100 met sprongen van 10 (100 is het moeilijkste) kan je de AI zijn niveau bepalen. En het verschil is echt opvallend. Begonnen op 60 (standaard is 50) maar dat was te simpel. Laatste kart race op 90 en dat was echt pittig! AI die zit de rammen :p
PSN tichke
Image

Re: Project CARS

109
Marty wrote:Bol.com heeft mijn limited edition gewoon geannuleerd :/
Blijkbaar ben je niet de enige. Bol heeft veel te veel preorders genomen op LE's en ze hebben belange niet het aantal gekregen dat ze blijkbaar verwachtten.
Naar het schijnt is de digitale editie van de store ook de limited edition.
PSN tichke
Image

Re: Project CARS

110
Kijk ik zojuist weer, omdat ik eigenlijk een klacht wilde indienen. Kreeg ik een mail dat het een handmatige fout is en dat ik heb gewoon op nieuw kan bestellen. Dat dus ook maar weer even gedaan. Hopelijk dan morgen binnen.
Staat op site binnen 1-2 werkdagen. Wachten even af.
Image

Re: Project CARS

111
tichke wrote:
Marty wrote:Bol.com heeft mijn limited edition gewoon geannuleerd :/
Blijkbaar ben je niet de enige. Bol heeft veel te veel preorders genomen op LE's en ze hebben belange niet het aantal gekregen dat ze blijkbaar verwachtten.
Naar het schijnt is de digitale editie van de store ook de limited edition.
wie van die koters heeft daar niet kunnen tellen ? :q:

Re: Project CARS

112
Gisteren aan Superkarts kampioenschap begonnen, die autos rijden heerlijk!
En dan vooral de AI ziet er echt wel goed uitgewerkt uit. Heb de AI al fouten zien maken, en ook ene (filmpje volgt één van dees) de lucht in zien vliegen met zijn kart :)

Ook wat online met LMP's zitten rijden, tot nu toe mijn favoriete klasse in het spel.
PSN tichke
Image

Re: Project CARS

114
NTGSruler wrote:Allé het spel is de moeite, ik hoor het al! Straks eens gaan zien waar ik de game op de kop kan tikken! :P
Zeker de moeite ;)
Er zijn er wel veel die klagen over met de controller racen, maar dat zijn er ook veel die Driveclub gewoon zijn en nog niet doorhebben dat ze niet mogen remmen IN de bocht ... :L:
Kwa rijden is het echt een simracer. Banden zijn de eerste lap nog koud en dus moeilijker te besturen. Als je daar al niet op let en begint rond te slippen en van de baan te gaan blijven je banden heel een race koud.
PSN tichke
Image

Re: Project CARS

115
tichke wrote:
NTGSruler wrote:Allé het spel is de moeite, ik hoor het al! Straks eens gaan zien waar ik de game op de kop kan tikken! :P
Zeker de moeite ;)
Er zijn er wel veel die klagen over met de controller racen, maar dat zijn er ook veel die Driveclub gewoon zijn en nog niet doorhebben dat ze niet mogen remmen IN de bocht ... :L:
Kwa rijden is het echt een simracer. Banden zijn de eerste lap nog koud en dus moeilijker te besturen. Als je daar al niet op let en begint rond te slippen en van de baan te gaan blijven je banden heel een race koud.
Zalig! Ga direct eens vertrekken se om de game te halen.
Image

Re: Project CARS

116
Kon het niet laten en heb ook al even gespeeld met controller want heb mijn stuur nog niet.
Met controller is het eigenlijk wel doenbaar.

Weet iemand trouwens hoe je de snelheidsmeter kan veranderen? want heb gezien op een stream dat je er ook 1 kan hebben met toerenteller. Zou handiger zijn om te schakelen.
Image

Re: Project CARS

117
Heb toch de limited edition mogen ontvangen van bol.com

Zojuist even een race gespeeld van 10 rondjes, gewoon voor de fun. 35 tegenstanders en nog als laatste eindigen :silly:
AI staat gewoon op 50. Lees veel dat ze de AI te makkelijk vinden. Nou ik kan ze nog amper inhalen. Maar dit is ook eigenlijk de eerste racegame dat ik met stuur speel. Heb vroeger wel een stuurtje gehad voor de ps1 maar dat is al te lang geleden.

Vind hem wel fijn spelen met het stuur. Ook even een race gedaan in de regen. Kon alleen zo snel niet de knop voor de ruitenwissers vinden :lol: Dus ik zag amper wat.
Dit wordt gewoon oefenen met het stuur en dan moet het wel goed komen :relief:
Image

Re: Project CARS

118
Marty wrote:Heb toch de limited edition mogen ontvangen van bol.com

Zojuist even een race gespeeld van 10 rondjes, gewoon voor de fun. 35 tegenstanders en nog als laatste eindigen :silly:
AI staat gewoon op 50. Lees veel dat ze de AI te makkelijk vinden. Nou ik kan ze nog amper inhalen. Maar dit is ook eigenlijk de eerste racegame dat ik met stuur speel. Heb vroeger wel een stuurtje gehad voor de ps1 maar dat is al te lang geleden.

Vind hem wel fijn spelen met het stuur. Ook even een race gedaan in de regen. Kon alleen zo snel niet de knop voor de ruitenwissers vinden :lol: Dus ik zag amper wat.
Dit wordt gewoon oefenen met het stuur en dan moet het wel goed komen :relief:
je was toch zeker dat je op het gaspedaal aan het drukken was en niet op de rem ? :q:

Re: Project CARS

119
M-power wrote:Kon het niet laten en heb ook al even gespeeld met controller want heb mijn stuur nog niet.
Met controller is het eigenlijk wel doenbaar.

Weet iemand trouwens hoe je de snelheidsmeter kan veranderen? want heb gezien op een stream dat je er ook 1 kan hebben met toerenteller. Zou handiger zijn om te schakelen.

Die optie heb ik nog niet gevonden...

@Marty: Dan moet er verschil zijn tussen noemenswaardige auto's, races en kampioenschappen. Ik heb nog maar de Kart Series gedaan (paar races, nog niet volledig zelfs) en ik rij ze toch allemaal los eruit, en ik speel met controller. De AI blijft staan zoals ze staat voor die races. Dus geen idee als er een verschil is in AI. De ruitenwissers is een knop voor voorzien, het is één van de vierpuntsdruktoetsen, maar welke ééntje ontglipt mij voor het moment. De controls kun je terug vinden door in het overzichtsmenu op Option te drukken dacht ik...

Ik heb gisteren de game gekocht bij Dreamland. Standard Edition. 55 euro.
Image

Re: Project CARS

120
Ruitenwissers is pijltje naar beneden. Naar boven is lichten ;)

Over de AI: je zal nog merken dat alles afhangt van het type wagens :)
Karting is relatief gemakkelijk, daar zet ik de AI op 90 of 100.
Maar tijdens je carreer wordt je soms uitgenodigd voor events, ik had één met een Ford, ik liet de AI op 90 ... Kheb de AI amper gezien, ik was dus laatste. Opnieuw gespeeld met AI op 60 en was 5 of 6de zonder enige kans om te winnen.

Gisteren nog is gemerkt hoe realistisch de game is. Online met GT3's zitten racen met vrienden. Waren met 3 voorop, en doordat alle GT3's aan elkaar gelijk zijn volgenden we elkaar constant. De enige momenten dat iemand doorkon was door een foutje van de voorligger, of ik die toch nog een meter later wil remmen en daardoor de bocht lichtjes mis.
Uiteraard kan dit enkel als je elkaar niet van de baan begint te rijden, wat zeker wel zal gebeuren als je met vreemden racet.

EDIT
Moest je je livery willen aanpassen: in de carlist op driehoekje drukken, dan naar "Select car", eens je een wagen hebt kan je met pijltje links/rechts van livery/kleur veranderen.
PSN tichke
Image