Re: Playseat Evolution Alcantara

32
Dank je wel Paveman! Jammer dat je niet echt een Gran Turismo fan bent, want dit met een Playseat spelen is fantastisch! De F1 games lenen zich ook héél goed hiervoor. Volgens mij rally games ook.

@Kolm: Suzuka is echt verschrikkelijk moeilijk. Het zijn verrassend genoeg niet de S bochten waarmee ik problemen heb. Vooral de 2 bochten erna zijn héél belangrijk. 1 is een bijna 90 graden bocht en moet je perfect kunnen nemen. Maar het gaat allemaal zo snel.. Ook de chicane op het einde kan ik nog héél wat tijd winnen..

Doel: onder 2:10:00

Controller: een 2:22:xxx
Stuur snelste tijd voorlopig: 2:12:433.

Voorlopig eventjes rust genomen om niet uit te branden. Ik ben in verlof en wil op het einde van de vakantie toch ergens het gevoel hebben dat ik progressie hebt gemaakt kwestie games.
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

34
Jawel zeker! Maar wil niet 4 weken op 1 event proberen om het dan toch niet gehaald te hebben.. Trouwens: onderschat het racen met een stuur niet. Dit vergt echt wel opperste concentratie. De Redbull gaat echt snel. Ik merkte dat mijn ogen vermoeid geraakten en het allemaal niet zo goed meer konden volgen. Vandaar eventjes een break.
Ik geraak ook niet aan de vooropgestelde tijden op het circuit. 2-3 seconden nog vinden is naar mijn gevoel voorlopig echt nog veel.

Het verschil controller/stuur is zeker merkbaar. Al moet ik wel zeggen dat ik Suzuka zėėr weinig gereden heb met controller ( Vettel challenge toch). Om een voorbeeld te geven:
Beste tijd op de Nürburgring met controller was 2:08:099. Die tijd heb ik nooit verbeterd met stuur tenzij dus die ene keer dat ik goud heb gehaald. Dat wil zeggen dat ik met controller ook zėėr snel ben/was. Ik moet wel toegeven nu: het zal zėėr moeilijk zijn om vanaf nu zonder stuur te racen en terug te gaan naar controller!
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

35
Dat snap ik, de teleurstelling zou dan eens zo groot zijn!
Racegames zijn sowieso best vermoeiend omdat je echt geen moment pauze hebt tijdens een race en na een manuele pauze ben je meestal je pace toch wel kwijt. En met stuur is het denk ik ook een stuk fysieker dan met een controller wat vermoeidheid in de hand werkt.
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

36
NTGSruler wrote:Dank je wel Paveman! Jammer dat je niet echt een Gran Turismo fan bent, want dit met een Playseat spelen is fantastisch! De F1 games lenen zich ook héél goed hiervoor. Volgens mij rally games ook.

@Kolm: Suzuka is echt verschrikkelijk moeilijk. Het zijn verrassend genoeg niet de S bochten waarmee ik problemen heb. Vooral de 2 bochten erna zijn héél belangrijk. 1 is een bijna 90 graden bocht en moet je perfect kunnen nemen. Maar het gaat allemaal zo snel.. Ook de chicane op het einde kan ik nog héél wat tijd winnen..

Doel: onder 2:10:00

Controller: een 2:22:xxx
Stuur snelste tijd voorlopig: 2:12:433.

Voorlopig eventjes rust genomen om niet uit te branden. Ik ben in verlof en wil op het einde van de vakantie toch ergens het gevoel hebben dat ik progressie hebt gemaakt kwestie games.
Ik ben zeker wel GT fan, hoor ruler! Ik heb alleen een grafhekel aan mp gerichte games, waardoor ik voor Sport ben afgehaakt. Het meest houd ik van de meer arcade racers. Het moet mij niet te hardcore worden. Ten eerste ben ik daar niet goed genoeg voor in mijn beleving en ten tweede moet ik een auto niet zelf hoeven afstellen: daar heb ik niet genoeg verstand van auto's en racen voor. Tot slot is ook hetgeen wat jij aangeeft een reden om minder van de sims te zijn: het moet mij ook niet té inspannend worden.

GT5 platinum had ik héél graag gewild, maar imo is de Red Bull zo goed als onbestuurbaar met controller. Ik vind het ontzettend knap dat jij toen nog zo dichtbij bent gekomen!!
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

37
Die Redbull is kwestie van gewenning en wat oefenen. Eens ik die had heb ik denk ik de rest van de endurance races en een 24u race ermee gedaan. In het begin ga je van muur tot muur maar dat ding is zo snel dat het niet uitmaakt tov de AI. Na een tijdje ben je de besturing gewoon en rijdt het gewoon zoals een andere wagen. Alleen véél sneller! ^^

Mja GT Sport.. Er zijn ondertussen meer dan 100den uren raceplezier in de Arcade mode via toegevoegde races. Van de gekende start races tot professional en expert. Zelfs mooie enduranceraces. Je kan echt wel veel spelplezier hebben zonder maar 1 online race te hebben gedaan! Alleen is de "charme" van het beginnen met een kleine wagen en zo opbouwen er niet meer bij. Da's voor velen een domper op de vreugde denk ik. Waar7k wel van genoten heb zijn de verschillende "stages" bij alle circuits. Héél tof vond ik dat!

Ik moet nog eens met "normale" wagens spelen met stuur en seat. Voorlopig alleen nog maar met de Redbull gereden en de moeilijkste events van de game :q: Vandaar de inspanning!
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

40
Status Suzuka nog altijd dezelfde! :-" Eigenlijk weinig gegamed laatste dagen. Toch ook een beetje genieten van het mooie weer, gezin, zonder tijdsdruk sporten en lectuur waar ik nog niet was aan toegekomen.

@paveman: ik snap je hoor! Maar mss even eraan toevoegen dat GT Sport enorm populair is eSports gewijs. Morgen of overmorgen start er weer een wedstrijd in New York. Het online gedeelte is bij velen enorm populair. Tja beste van beide werelden?
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

41
Even een ouder topic vanonder het stof halen en opentrekken naar een andere playseat :lol:

Iemand ervaring met de Playseat Challenge?
Ik ben de nieuwe gamekamer aan het inrichten en de tafel waar ik mijn Thrustmaster T150 Force Feedback stuur op bevestig, past hier eigenlijk niet meer (het zou de enige reden zijn om die tafel te houden). Aangezien we in een appartement wonen is een meer permanente opstelling ook geen mogelijkheid (al is het gelukkig wel een aparte kamer). Nu staat mijn stuur al een tijdje langs de kant wegens te omslachtig om op te stellen, dus dat zou een mooie budgetoplossing (relatief goedkoop stuur en playseat) zijn :)
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

42
Is inderdaad budget seat om te racen. Veel mensen maken hier gebruik van. Makkelijk op te vouwen en weg te steken. De playseat is daar net iets moeilijker in. Tenzij je ruimte genoeg hebt op je kamer om de playseat als je die niet gebruikt aan de kant te zetten. Je kan die ook redelijk klein maken. De stoel is kwa gebruiksgemak denk ik wel iets makkelijker aangezien de playseat zwaarder is om steeds te verplaatsen.

Je hebt de T150 stuur, ik weet niet wat die aankan kwa force feedback. Mijn T300RS GT kan redelijk wat krachten ontwikkelen (heb de FF zelf lichter ingesteld), maar het spreekt voor zich dat de stoel minder rigide is om die krachten op te vangen. Moest je eventueel nog upgraden later naar een beter stuur zou je hier best wel rekening mee houden.

Als je nog een stuur zoekt => officiele GT7 FANATEC DD (Direct drive en niet belt driven zoals je T150 of mijn T300) https://www.gtplanet.net/fanatec-gran-t ... -20211124/.

Alleen denk ik niet dat die stoel dit stuur gaat aankunnen :P
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

44
Kolm wrote: 28 Nov 2021 16:49 Ik heb er zelf geen ervaring mee en heb dus geen flauw idee hoe stevig het echt is... maar mij doet het denken aan die gammele vouwbare strandstoelen waar je al snel doorheen zakt :saint:
:lol:

Wat ik mij ook net bedenk: Als ik GT of een racegame speel stamp ik toch redelijk hard op die remmen ook. In mijn playseat zijn die remmen op een stevige plaat aangebracht en ook aan de behuizing van de seat. Ik kan mij voorstellen met die stoel dat je wel kans hebt op verschuiven als je intens aan het remmen bent..

Toch denk ik dat het een goede instap is hoor. Tis alleszins al een upgrade van je stuur op een tafel te monteren en dan zo erachter te moeten zitten.
Image

Re: Playseat Evolution Alcantara

45
Net nog wat meer over opgezocht en de reviews verbazen zich erover hoe stevig het is, zelfs met een zwaar stuur met stevige force feedback beweegt het zo goed als niks. De pedalen zouden ook niet vooruit kunnen schuiven omdat er een stop op het einde zit en ze ook vastgemaakt zijn om niet zijwaarts te schuiven. Ze zijn alleen niet qua hoek te verstellen (kan ik perfect mee leven, nu staan ze ook gewoon op de grond onder de tafel).
Ik denk dat ik toch terug meer ga racen hiermee, plus de gamekamer gaat beter in te richten zijn met iets dat bijna volledig opgeborgen kan worden... Nog even over nadenken maar misschien toch de stap wagen :lol:

Ik ga wel geen upgrade van stuur kopen, zolang het huidige niet kapot is. Dat GT stuur ziet er fantastisch uit, maar de prijs ook...! :shhhh: