Re: Gran Turismo 7

301
....en eigenlijk is dat nou juist wat je in mijn beleving wél zou 'moeten' doen ruler: het enige dat werkt is dat laten spreken wat je kunt laten spreken. Dat zijn in dit geval je portemonnee en je tijd. Uiteraard niet bedoeld om je de les te lezen of menen het beter te weten, maar hoewel ik de verleiding begrijp van door te spelen, is juist het doorspelen wat deels het 'probleem' in stand houdt: zo lang het probleem niet groot genoeg is om mensen bij je game vandaan te houden is er ook geen aanleiding om het aan te passen. Does that make sense?
Image

Re: Gran Turismo 7

302
Het probleem vind ik is dat je niet zomaar de game kan spelen om blijkbaar wagens te unlocken.
Als ik het allemaal goed gelezen heb zijn er wagens die maar een beperkte tijd beschikbaar zijn en die handevol credits kosten. Zo veel zelfs dat je die - zoals ik het begrijp - haast onmogelijk kan bij elkaar sprokkelen door het spel 'gewoon te spelen. En met gewoon spelen bedoel ik dan niet twee weken aan stuk, 20 uur per dag.
Image

Re: Gran Turismo 7

303
@Paveman: dat is net waarom ik zo gefrustreerd ben. Ze passen dit aan NA 14 dagen van de release van de game wanneer diegene die de game echt wilden al in huis hebben en NA dat de meeste reviews zijn gegeven. Timed exclusives zijn maar duidelijk geworden NA dat we volledige toegang tot de game hadden. De timed exclusives worden verondersteld dat ze opnieuw terug gegeven worden, maar tot op heden is het niet geweten hoe en wanneer je deze zou krijgen. Ik heb bijvoorbeeld ééntje gehad voor de Aston Martin Vulcan (3.6miljoen) en de Lambo Veneno (3miljoen). Ook ééntje voor Citroen. Was ook 1 miljoen. Mijn punt is dat als je die credits niet hebt, je ofwel de wagen mist voor ik weet niet welke tijd + het eigenlijk op die manier mensen aanzet tot aankopen van credits.
Het ganse MT gebeuren HOEFT niet, maar het stoort mij dat ze het op zo'n manier implementeren (door het economy system ingame eigenlijk zo laag te zetten) dat je er als gamer die geen MT's wilt doen er toch last van hebt. Bijkomend is het aankopen van credits crapuleus duur: 20 euro voor 2 miljoen credits. Als je dat uitrekent voor die McLaren F1 die ingame 18.5 miljoen credits kost, dan "koop" je deze wagen voor de zachte prijs van bijna 200 euro!

In Sport kon je dit ook, maar dan betaalde je 3 of 4 euro ofzo voor de duurste wagens + daar had je nog de handicap bonus wat spelers aanzette om races te proberen winnen met minder sterkere auto's tov anderen. Dat systeem beloonde nog. Dit is er in GT7 uit. Nu is er de clean race bonus die 50% extra uitbetaald. Die is bovendien niet altijd gegarandeerd aangezien de AI soms nogal raar doet :lol:

@Sanity: Je kan WEL de wagens kopen door gewoon de game te spelen. Alleen is er een balans tussen spelen en "grinden". Als we gewoon kunnen spelen dan is dat in mijn beleving: voldoende events, die voldoende uitbetalen zodat je na verloop van tijd die wagens kan aanschaffen. Nu ben je "verplicht" hetzelfde event telkens maar opnieuw te spelen om toch maar de nodige credits te kunnen verzamelen. Alleen is de verdienste zo laag dat je voor de momenteel duurste gekende auto (McLaren F1) als ik het goed heb, je minimum 40u dat bepaalde event moet grinden. Sorry maar in mijn beleving is dat erover. Dat gekoppeld dat dat voertuig in een speciale dealerschip tevoorschijn komt dat maar 24u beschikbaar is en waarvan niemand weet wat de rotatie is wanneer die terug komt.
Image

Re: Gran Turismo 7

305
Ik moet trouwens wel de creativiteit van sommige GT7 spelers toejuichen...
Ondertussen kan je via remote play op je PC scripts laten draaien die dan de race voor jou rijden alsof je gewoon via remote play zit te spelen. Alleen is het dan eigenlijk iets op je PC dat automatisch de inputs gaat doorsturen.

Turbocontroller maar dan wel heel erg advanced! :D

Ik wist dat het bij Tony Hawk 1+2 remake ook al werd gedaan, maar dat is iets wat je alleen speelt en waar het relatief simpel is. Een race waar je tegen andere auto's aan het racen bent maakt dat er toch wat variabelen in kunnen zitten. Knap dat ze die variabelen dus hebben weten af te vlakken :)
Image

Re: Gran Turismo 7

306
Het technische gedeelte ontgaat mij Kolm :P

Maar het is vooral een reactie dus naar PD en Sony ivm het verlagen van de payouts en de push naar de MTX'n. Geen idee als je het wat volgt maar ondertussen is de user review van GT7 al gedropt naar 1.7 op Metacritic als reactie op de laatste patch. Ondertussen is het weer tenenkrullend stil bij PD op sociale media.
Ik vind dit echt zéér jammer dat ze hier zo hard op inzetten want GT is toch één van de langstlopende en betere franchises van Sony. Ze gaan mogen uit hun pijp komen bij PD bij de volgende updates, maar ik vrees ervoor. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hier niet meer zal over gecommuniceerd worden en ze dit gewoon gaan laten voor wat het is. Geld is toch al binnen voor hun. Ondertussen hebben we met zijn allen minimum 70 euro betaald voor een schijf met digitale content op dat binnen x-aantal jaar gewoon weggesmeten geld zal blijken eens ze de servers gaan afsluiten en de game voor 90% niet meer speelbaar zal zijn.
De schade aan PD is gebeurd en héél groot. Maar ja: all for the players. Ik hoop gewoon dat ze toch een paar zaken gaan rechtzetten, en dat deze game binnen de volgende maanden gewoon geweldig is! Nogmaals hij is gewoon goed, maar ze kunnen het nog ZO veel beter maken als ze willen.
Image

Re: Gran Turismo 7

307
Update GT7
Nou ja, ze doen dan in ieder geval iets... ik vind het nogal mager na de shitstorm die ze hebben gehad en het 'cadeautje' van 1M credits vind ik, gezien wat ik van ruler hier heb meegekregen, ook nogal magertjes. Ik zie veel mensen hieronder enthousiast reageren, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet. Je mag toch wat meer verwachten als je zoveel trouwe spelers tegen je in het harnas jaagt, toch? Dit is niet echt Japans, waar ze normaal gesproken helemaal door het stof gaan om een fout te herstellen. Enorm gemiste kans wat mij betreft en voor mij een bevestiging om GT7 voor altijd aan me voorbij te laten gaan.
Image

Re: Gran Turismo 7

309
NTGSruler wrote: 25 Mar 2022 11:54 Yes!!!! Kaz en PD hebben het begrepen!
Fantastische updates zijn komende!!

https://www.gtplanet.net/gt7-future-upd ... -20220325/
Goed nieuws voor jou en alle fans dus!
Toch voelen zo'n dingen altijd wat wrang aan. Het was duidelijk niet hun bedoeling bij de start om die zaken te implementeren. Het is goed dat de community weerwerk biedt en dat het toch wordt aangepast maar we weten allemaal dat dit de volgende keer (bij welke game dan ook) opnieuw zal gebeuren. Totdat er geen of onvoldoende weerwerk meer is en de uitgevers hun zin krijgen.
Image

Re: Gran Turismo 7

310
paveman wrote: 25 Mar 2022 10:52 Update GT7
Nou ja, ze doen dan in ieder geval iets... ik vind het nogal mager na de shitstorm die ze hebben gehad en het 'cadeautje' van 1M credits vind ik, gezien wat ik van ruler hier heb meegekregen, ook nogal magertjes. Ik zie veel mensen hieronder enthousiast reageren, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet. Je mag toch wat meer verwachten als je zoveel trouwe spelers tegen je in het harnas jaagt, toch? Dit is niet echt Japans, waar ze normaal gesproken helemaal door het stof gaan om een fout te herstellen. Enorm gemiste kans wat mij betreft en voor mij een bevestiging om GT7 voor altijd aan me voorbij te laten gaan.
Ik snap je punt Paveman. Ingame was het al duidelijk dat de game niet af was/is. Je hebt voor geen enkel event je S-license nodig, geen endurance events, geen grotere events.. Magertjes is natuurlijk relatief. Ik ben akkoord dat al deze zaken REEDS in de game hadden moeten zitten. Zoals steeds met deze franchise is het duidelijk dat er gepusht geweest is om de release date te halen en niet weer uit te stellen. De level cap naar 100miljoen brengen is nu toch iets wat al lang had mogen gebeuren en nu onder druk eindelijk doorgeduwd wordt. De "sell" optie is gewoon aangekondigd geweest dat deze er ging in zitten. Dus mogen ze dat nu dus ook implementeren.
Het maakt mij wel wel blij dat we als "community" toch nog iets kunnen forceren en dat PD daadwerkelijk luistert naar hun fans. (toch meer dan verwacht). Ik denk dat Kaz het gewoon wat te ver gaan zoeken is. De prijzen die mee evolueren bijvoorbeeld met de levensechte markt vind ik erover. Het is nog altijd een game, en de meesten kopen deze game om met hun droomauto te kunnen racen. En dat ze daar dan "enkele" uren (geen dagen) moet voor grinden nemen ze er gerust bij. Maar ze moeten natuurlijk ook niet gaan overdrijven. Jammer dat je hem laat liggen, maar ik raad je toch aan hem eventueel binnen een paar maanden op te pikken in sale of tweedehands. Ik durf wedden dat tegen dan de game héél wat meer te bieden zal hebben dan nu.

@Sanity: snap ik ook. Daarom dat ik blij ben dus dat PD toch geluisterd heeft. Tenslotte kunnen ze zoveel MTX vragen en doen als ze willen, als gamers er genoeg van hebben en de MTX niet kopen of zelfs de game gaan laten liggen ervoor, ben je als developer snel uitgespeeld.

@Sanity & Paveman: laat ik duidelijk wezen: dit is mijn favoriete gamereeks. Ik ben er meer passioneel over dan ik dacht, en dat heb ik de laatste weken van mezelf gevoeld. Ik was enorm gefrustreerd door die lage move van PD. Ik ben content dat er de nodige veranderingen en vragen van de community zullen komen voor de game. Maar eigenlijk vind ik het "not done" dat we tegenwoordig 70-100euro moeten ophoesten voor een nieuwe game die nog minder dan de helft van de content bezit dan vroeger het geval was. Om dan "tevreden" moeten zijn dat er gratis DLC zal komen die de game meer inhoud zal geven. Voor dat geld verwacht ik gewoon een game met de content zoals vroeger, en als er dan nog DLC voor komt wil ik er gerust voor betalen. En das niet alleen met Gran Turismo maar gewoon met bijna alle games tegenwoordig. Call of Duty met hun season pass, Assassins Creed met DLC, Far Cry, noem ze maar op. Het is jammer genoeg de standaard geworden en daar hadden we met zijn allen beter vroeger tegen opgetreden.
De volgende stap is de online functionaliteit die ze ons gaan opdringen. Een gamebibliotheek zal waardeloos worden binnen hier en x-aantal tijd.
Image

Re: Gran Turismo 7

311
Om even duiding te geven nog: Gisteren heb ik ALLE beschikbare events vervolledigd, zijnde als 1e over de finish komen :P
De teller staat momenteel op +-93u gespeeld. Even een kanttekening: dit is alles door elkaar natuurlijk. De cafe menu books, de tijd gespendeerd aan race foto's maken en scapes, online beetje gespeeld (maar nog minimaal), klein beetje tuning (wil ik trouwens binnenkort nog wat meer tijd aan besteden, heb nog niet eens de BMW M4 gekocht), dan de events die vrijkomen na de career, circuit experience waarvan ik er nu 15/94 ofzo heb behaald (nu wacht ik even ermee aangezien we beter payouts hiervoor zouden krijgen) en uiteraard ook de missions waar ik er nog 3 goud moet halen en dan heb ik dat ook op 100% (moet een tomahawk kopen hiervoor). Uiteraard zit er ook tijd in door de menu's te gaan en dat de game gewoon op stond (minimaal ook).
Aangezien er nu begin april nieuwe events en 8 endurance races zouden komen, ben ik voorlopig alweer wat meer tevreden. Toch vind ik dat de release er meer had mogen in zitten kwestie races en events. Maar hopelijk komt dat de volgende maanden goed.

https://www.gran-turismo.com/be-nl/gt7/ ... 9c/profile
Image

Re: Gran Turismo 7

312
Toch goed dat ze al het een en ander veranderd hebben, al blijft de reputatieschade volgens mij groot. Eerst super goede reviews krijgen, dan het volledige model omgooien en pushen richting microtransacties om dan uiteindelijk te "luisteren" (als in: anders koopt niemand hem in de toekomst nog) en de staart in te trekken :?
Ik ben het ermee eens: het mag gerust wat moeite kosten om uw droomauto te bereiken, maar geen dagen grind of €50 microtransacties voor slechts één auto. Het leuke is net dat er zoveel auto's in de game zitten die prachtig zijn uitgewerkt, dan moeten ze ook de mogelijkheden geven om die te kunnen gebruiken zonder 1000u in de game te steken.

Re: Gran Turismo 7

313
De schade is zeker groot. En Sony heeft hier volgens mij echt wel een groot aandeel in. Nu weer een nieuwe Plus abonnementen die gaan komen die meer geld gaan kosten (toch als je meer wilt dan gewoon Plus), en er zijn momenteel 9 online only games in ontwikkeling. "Live-service" is waar we naartoe gaan.

Blij dat jij het ook zo ziet Met0t0. De fun in deze games was/is dat je met alle soorten wagens kon rijden, inclusief kon zien wat het deed als je die ook nog eens wat meer ging tunen. Grinden heb ik geen probleem mee, maar het is en blijft een game. Zoals ik al zei: als ik mijn droomauto wil zien die "onbereikbaar" is ga ik wel naar een officiële dealer. In Gran Turismo kan ik van de realiteit ontsnappen en in mijn virtuele droomwagen stappen en gewoon racen... :)
Image

Re: Gran Turismo 7

314
NTGSruler wrote: 25 Mar 2022 16:12 Jammer dat je hem laat liggen, maar ik raad je toch aan hem eventueel binnen een paar maanden op te pikken in sale of tweedehands. Ik durf wedden dat tegen dan de game héél wat meer te bieden zal hebben dan nu.
Dat begrijp ik, hoor. Mijn punt is dat ik mijn portemonnee hierin wil laten spreken: tenzij ze deze praktijken met wortel en al de game uit trekken, zullen ze mijn geld niet krijgen. Klinkt misschien wat principieel en wat onnozel aangezien 'wat is nou 1 stem die dit doet', maar als iedereen dat denkt gaat de hele industrie snel genoeg hier naar toe. Ik weiger een product te kopen die zulke afwijkende waarden hanteert dan waar ik voor sta. Dan zou het inderdaad al tweedehands moeten zijn; dat doe ik normaal gesproken eigenlijk nooit, juist om de ontwikkelaars te ondersteunen.
Image

Re: Gran Turismo 7

315
Ik snap je volledig Paveman. Alleen... Vrees ik dat je binnen x-aantal tijd je geen games meer gaat moeten kopen. Rockstar brengt nu die GTA+ subscription uit, ik las dat CoD ook naar monthly subscription zou gaan en GT7 wil zich gaan "ontwikkelen" als "live service".
Dan nog eens de nieuwe abo's bij Playstation (al blijft gelukkig de gewone plus hetzelfde). Ik weet het niet.
Tis jammer allemaal die uitperserij.
Image