Re: Gran Turismo 7

348
zenmaster wrote: 24 Aug 2022 17:06 Maar wel de MP4/4 😍😍😍

Hoe belachelijk dat je niet gewoon auto’s kan verkopen… 🤨
De MP4/4 kijk ik ook naar uit! Benieuwd hoeveel deze gaat kosten... :nerd:

En microtransactions... That' s all i say waarom er voorlopig nog geen 'sell' optie in de game zit. Het gaat ooit wel komen, maar wanneer is de vraag. Op het einde van de game zijn levenscyclus waarschijnlijk...
Image

Re: Gran Turismo 7

349
Dragon Trail Seaside Time Trial.

Verbeteren zal moeilijk worden :cup: :cup:
0.6 honderdsten eraf van vorige beste tijd.
Met controller en automatische versnellingen.

Toch weer wat zekerder van mijn 2 miljoen credits ^^
Nog een weekje loopt de TT.

En precies 2 seconden trager dan beste tijd in de wereld :lol:

Image
Image

Re: Gran Turismo 7

352

Wagens zijn:

Top Left: Ford Sierra RS 500 Cosworth '87
Top Right: BMW M2 Competition '18
Bottom: Nissan Silvia K's Aero (S14) '96

25th anniversary update volgende week... Buiten deze 3 auto's is er niets geweten. Ik hoop echt op nu eens een grote update met december en de feestdagen in het vooruitzicht.

Gisteren maar eens de laatste update gespeeld (1 nieuw event om te racen) en de game heeft nu last van de time bug waarbij ik geen roulette ticket kreeg voor het voltooien van de dagelijkse marathon (26 miles rijden). Heeft te maken met het veranderen naar winteruur omdat je vroeger in de GT games met het verzetten van de klok daily rewards kon farmen. Dat hebben ze in GT7 gepatched maar dus met deze bug tot gevolg...
Image

Re: Gran Turismo 7

353
We krijgen mooie update donderdag met GT7.

Nieuwe track Road Atlanta.

Bovenop de 3 nieuwe auto's krijgen we op 15 december een Ferrari VGT.

En dan voor bepaalde tijd nieuwe events met grotere credits verdienste. Online racen worden payouts ook beter (voor gelimiteerde tijd weeral).
Als je deelneemt aan deze events krijg je gratis een Red Bull wagen.

Verder vind ik de main menu voor de feestdagen leuk gedaan.
Image

Re: Gran Turismo 7

356
paveman wrote: 24 Nov 2022 10:24 Voor mij zijn ze alle goodwill voorgoed kwijt, wat ze nu ook nog aanpassen in updates...
Begrijp ik volledig hoor.

Maar blijft gewoon een steengoede game naar mijn mening, gameplay is fantastisch.

Kwa content blijft het voorlopig wel de minste in alle GT games dat ik ooit heb gespeeld.

Terug maar 3 nieuwe events erbij.

De 25e verjaardag wordt wel goed gevierd met 2 extra events (die je maar 1 keer kan cashen, beide 1.8 miljoen credits), hopelijk komen er nog nieuwe events in de plaats aangezien er onder de banner staat nog 39 dagen.

Deze update is één van de betere, jammer dat de helft maar tijdelijk is :D (25e verjaardag events, payout in online races verhoogd is ook maar tijdelijk).

De BMW M2 competition is voor mij persoonlijk wel een zéér leuke toevoeging. En als je de 25e verjaardag banner inklikt, krijg je gratis en voor niets een Red Bull met een 25e verjaardag livery. Je hoeft zelfs niet te racen.

Maar moet toegeven dat ik mij deze namiddag wel serieus geamuseerd heb met de game.

De sell optie is trouwens zéér mooi geïmplementeerd met mooie charts waar je kan zien als je auto in waarde gestegen is of gedaald (2e hands uiteraard). Ook wordt tuning wat je eraan gespendeerd hebt ook mee rekening gehouden (meerprijs). Het had gewoon er van in het begin moeten inzitten, das duidelijk. Maar het is er nu eindelijk.
Wel hebben ze ervoor gezorgd dat je maar 1 auto van hetzelfde type per dag kan verkopen. Dus diegene die meer dan 300 NSX wagens hebben (glitch destijds) gaan een jaar nodig hebben om ze allemaal te verkopen :D DLC auto's zijn ook niet te verkopen en de wagen waar je momenteel meer rijdt ook niet. Voor de rest is het verrassend dat je gift cars wel kan verkopen, wat enigszins wat meer zin geeft aan de dagelijkse roulettes. Als je dus een gift car krijgt wat je al had, dan kan je die dus nu verkopen en krijg je er nog wat credits voor terwijl die vroeger gewoon in je garage zat.
Image

Re: Gran Turismo 7

357
Heb eerlijk gezegd zitten twijfelen, mede door de Black Friday ..."deals". Is nog "maar" €30.
Uiteindelijk wel nice dat ze eindelijk die optie erin hebben gestoken om auto's te verkopen. Maar ja dan lees ik weer dat sommige dingen maar tijdelijk zijn... Ze maken er echt een soep van. :think:
Image

Re: Gran Turismo 7

358
zenmaster wrote: 25 Nov 2022 17:33 Heb eerlijk gezegd zitten twijfelen, mede door de Black Friday ..."deals". Is nog "maar" €30.
Uiteindelijk wel nice dat ze eindelijk die optie erin hebben gestoken om auto's te verkopen. Maar ja dan lees ik weer dat sommige dingen maar tijdelijk zijn... Ze maken er echt een soep van. :think:
Kijk, ieder zijn mening.

Ze hebben bij de release van de game grote fouten gemaakt door teveel de MTX te pushen, geen optie om auto's te verkopen, de credits zodanig te verlagen dat je amper iets verdiende (is ondertussen weer aangepast) en ze hebben op die manier enorm véél trouwe fans verloren voor altijd.

De game is absoluut niet perfect en kan gewoon ZOVEEL BETER zijn, moest PD niet zo'n koppige ontwikkelaar zijn.

De laatste update nu zijn er inderdaad paar races die tijdelijk zijn (omdat ze meer credits geven), alsook hebben ze de payouts verhoogd voor online races (ook tijdelijk). Ik hoop dat dat laatste ooit vast wordt in één van de volgende updates.

30 Euro is een goede deal voor deze game.

Wat krijg je ervoor:

* Leuke Career die bij deze ietwat is aangepast naar café missies. Je begint nog altijd met een goedkope bak om jezelf dan op te werken in de races en betere wagens aan te schaffen.
* Fantastische circuits waaronder Watkins Glen en Road Atlanta ondertussen zijn toegevoegd via updates (die laatste dus deze update).
* Een tweedehands en een legendary garage waar je wagens kan kopen. Je hebt natuurlijk ook Brand Central waar je de meeste wagens kan kopen.
* Een hele reeks missies die leuk zijn om te doen, die toch wel een challenge zijn soms en er zijn een stuk of 8 endurance races van één uur die niet van de poes zijn. Elke reeks missies brons en goud halen geeft een prijswagen.
* Een hele boel licenses om te doen. Ik vond deze leuk, sommigen zijn moeilijk (vooral de laatste op Spa), maar de meeste zijn te doen met wat oefening.
* Boordevol tuning opties inclusief wide body en spoilers en bumpers, velgen, kleuren duizenden wat je maar wil. Je kan eigen liveries maken als je dat wil, of gewoon downloaden van iemand en op je wagen zetten. Bepaalde wagens kun je zelfs de motor verwisselen (moet mij daar nog eens in verdiepen), is beperkt en de motors moet je winnen via het roulette systeem.
* Sport mode waarin je online kan racen.
* Scapes => ondergewaardeerd, maar deze word ik persoonlijk helemaal zen van. Je favoriete wagen fotograferen met een zéér uitgebreide fotomodus op 2806!!! verschillende locaties.
* Het is een GT game, de game zit boordevol interessante weetjes, een museum en in je auto-verzamel menu kan je bij ELKE auto een uitleg lezen. Fantastisch gewoon.
* Het is een GT game, wat betekent dat de game een zéér lange levenscyclus heeft.
* Elke maand verzekerd van een nieuwe update met minimum 3 nieuwe auto's, nieuwe events en verbeteringen gameplay-gewijs.
* De gameplay is de beste ooit in een GT game, dat kan ik je verzekeren. Ik speel vanaf GT3, heb GT op PSP gespeeld en deze is gewoon fantastisch kwa besturing.
* Voor mij persoonlijk: ik hou enorm van de zen muziek, lounge en dergelijke.
* Tijdelijk maar momenteel een feestelijke main menu voor de 25e verjaardag van GT (theoretisch gezien december), maar ik vind het geslaagd.
* De graphics en de wagens zijn gewoonweg héérlijk!
* Nu MET verkoop je auto's functie! En je krijgt redelijks wat credits terug in de plaats.

Negatief:

* Er zijn zéér weinig auto's van NA 2002 wat toch wel een serieus gemis is. GT is nostalgisch met alle GT à là Skyline, Nissan Silvia en dergelijke, maar we zijn ondertussen 2022. Begrijp me niet verkeerd, alles voelt nog hedendaags aan maar er hadden al wat meer hedendaagse wagens mogen inzitten.
* Er zit geen lijn in de career kwestie events. Je bouwt wel op, maar het "league" principe wat we altijd hadden is overboord gegooid. In de plaats ga je nu van circuit naar circuit om daar dan de events te doen.
* Het credits-verdien-systeem. Oh boy waar moet ik beginnen? In het begin heb je het gevoel dat het allemaal wel nog moet komen, maar eens je in de wat serieuzere races komt, heb je wel door dat je zéér snel door je credits zit. Wat ik zéér leuk vond vroeger was om te zien hoe ver je kon geraken met je eerstgekochte wagen zonder een nieuwe wagen te kopen en dus die zodanig te tunen dat je overal mee kon. Behalve als bepaalde events natuurlijk restricties hadden kwa wagen of PP (Performance Points).
Het voelt ook aan alsof je NOOIT die felbegeerde legendary wagen zal kunnen bemachtigen. De duurste wagens in de game kosten 20 miljoen credits. Om even een idee te geven: de best betaalde races geven 825000 credits (dat is 550000 + CRB => clean race bonus) voor een race van pakweg 30 min. Als je van 0 zou beginnen ben je uurtje of 20 en langer bezig om die 20 miljoen credits te verzamelen. Het credits systeem is veruit het meest besproken en gefrustreerde stuk van de game voor velen, allemaal om MTX te pushen. Ze hebben trouwens nu de CRB gepatched in Tokyo (kreeg je standaard ongeacht je iets raakte of niet) waarbij als je nu zelfs nog maar de muur tikt je geen CRB meer krijgt. Realistisch ok, maar aangezien er geen events zijn die méér uitbetalen ben je dus genoodzaakt constant dezelfde events te doen wil je credits farmen. (Er zijn trouwens 4 events met dezelfde payouts).
* De ps4 versie is inferieur aan de PS5 versie. Al gewoon kwa graphics, maar de laadtijden zijn blijkbaar wel redelijk lang. Aangezien GT van menu naar menu springen is kan dit toch wel irritant worden vermoed ik.
* De maandelijkse updates. Zei ik daarnet niet dat dit positief was? Ja toch wel. Iedere maand iets nieuws, alleen... De meeste updates tot nu toe geven wat nieuwe events, maar als je beetje degelijk racer bent, zit je er na iets meer dan een uur wel weer door en kun je weer wachten tot de volgende maand... Kan dus frustrerend zijn.


Voor mij persoonlijk is de game méér dan zeker zijn geld waard, dus voor 30 euro kan je niet sukkelen. Je krijgt waar voor je geld, zeker weten. Maar als je GT games in het verleden gespeeld hebt is GT7 kwa content echt de minste (voorlopig toch, aangezien ze elke maand content toevoegen en de game nog paar jaar moet meegaan vermoed ik). Maar gameplay is deze gewoon echt wel de beste en dat maakt enorm véél goed!

Tot slot wat gameplay van de BMW M2 die deze maand is toegevoegd. Serieus fun al mee gehad. Fully tuned en fantastische sound gewoon!

Image

Re: Gran Turismo 7

359
Kalm, kalm. :D Ja, het draait niet zozeer om €10 meer of minder voor mij. Stond alleen niet op mijn backlog en is ook weer een investering in tijd, en er wordt nogal geklaagd over de game. :P Maar denk wel dat ik voor 95% overtuigd ben. Betekent alleen dat ik voor altijd PS Plus zal moeten nemen (?) ... :think: Of bedoelen ze dat je gewoon altijd internetverbinding nodig hebt?
Image

Re: Gran Turismo 7

360
Je hebt altijd internetverbinding nodig. Om sport mode te spelen heb je Plus nodig (trophy 50 online races).

Verder ben ik nogal gepassioneerd door de Gran Turismo reeks en merk ik dat deze game mij enorm zen maakt in een moeilijkere tijd momenteel. (Misschien meer binnenkort, voorlopig hou ik het nog even voor mezelf).

Investering in tijd is het wel, zeker voor de 3 legendary wagens te verzamelen nodig voor een trophy. Maar eerlijk, voor mij voelde het nooit als een "investering" in tijd.
Image
cron