PES 2016

1
Platform: PS4
Ontwikkelaar: PES Productions
Uitgever: Konami
Genre: Voetbal Sim
Release: 2015

Konami heeft de teaser trailer voor PES 2016 online gezet en daarmee bekend gemaakt dat Neymar op de cover zal staan. Neymar zal ook als pre-order bonus beschikbaar zijn in de MyClub mode. De volledige onthulling volgt aanstaande vrijdag 12 juni.

Re: PES 2016

2
goede move Gozer, maar ik denk niet dat ik dit deel ga kopen, indien van wel dan hoop ik dat ze de defensie wat onder handen pakken.... wat vind jij eigenlijk de minpunten van editie 2015 ? Dat zijn dus werkpunten voor deze rakker :smug:

Re: PES 2016

3
Gamefreak wrote:goede move Gozer, maar ik denk niet dat ik dit deel ga kopen, indien van wel dan hoop ik dat ze de defensie wat onder handen pakken.... wat vind jij eigenlijk de minpunten van editie 2015 ? Dat zijn dus werkpunten voor deze rakker :smug:
Ik heb editie 2015 niet, want die vond ik nog altijd niet op het niveau zoals het hoort. Tenminste niet op PS3. Als deze weer een stap in de goede richting is, wordt het mogelijk weer de moeite. Ik koop toch meestal maar 1 of 2 van de jaarlijkse sport games per generatie.

Re: PES 2016

5
tichke wrote:Puur afgaande op de beelden ziet het er goed uit.
Naar jaarlijkse gewoonte wacht ik beide demos af (PES/Fifa), maar Fifa vertrekt altijd met beetje voorsprong :)
en vroeger was het dus omgekeerd :smug:

Re: PES 2016

6
Gamefreak wrote:
tichke wrote:Puur afgaande op de beelden ziet het er goed uit.
Naar jaarlijkse gewoonte wacht ik beide demos af (PES/Fifa), maar Fifa vertrekt altijd met beetje voorsprong :)
en vroeger was het dus omgekeerd :smug:
Ik heb alle Fifa games sinds '98 gehad, behalve het jaar van PES 5 en 6.
PES 5 was toen een pak beter dan Fifa, de 6 was al iets minder maar nog steeds minstens even goed als Fifa. Maar daarna ging het bergaf ...

Omdat de gameplay zo sterk verschilt, moet PES echt al een pak beter zijn dan Fifa vooraleer ik de moeite ga doen om PES te leren spelen.
Ook speel ik op Fifa voornamelijk ProClubs (geen idee of die modus bestaat in PES) met vrienden, dus zolang zij ook niet overschakelen blijf ik ook bij Fifa.
PSN tichke
Image

Re: PES 2016

7
tichke wrote:
Gamefreak wrote:
tichke wrote:Puur afgaande op de beelden ziet het er goed uit.
Naar jaarlijkse gewoonte wacht ik beide demos af (PES/Fifa), maar Fifa vertrekt altijd met beetje voorsprong :)
en vroeger was het dus omgekeerd :smug:
Ik heb alle Fifa games sinds '98 gehad, behalve het jaar van PES 5 en 6.
PES 5 was toen een pak beter dan Fifa, de 6 was al iets minder maar nog steeds minstens even goed als Fifa. Maar daarna ging het bergaf ...

Omdat de gameplay zo sterk verschilt, moet PES echt al een pak beter zijn dan Fifa vooraleer ik de moeite ga doen om PES te leren spelen.
Ook speel ik op Fifa voornamelijk ProClubs (geen idee of die modus bestaat in PES) met vrienden, dus zolang zij ook niet overschakelen blijf ik ook bij Fifa.
in die tijd speelde ik nog geen voetbalgames, toen ik wel die games begon te spelen, rond 2008 was de troonwissel al een feit :smug:

Re: PES 2016

9
BozeGozerXrd wrote:Ik vind FIFA gewoon niet zo leuk als PES, maar PES is helaas al lang niet meer zo goed als FIFA. Dus ik houdt het meestal bij helemaal geen voetbal game. :(
wat dacht je van Pure Fooball van Ubi Gozer ? :P

Re: PES 2016

10
Gamefreak wrote:
BozeGozerXrd wrote:Ik vind FIFA gewoon niet zo leuk als PES, maar PES is helaas al lang niet meer zo goed als FIFA. Dus ik houdt het meestal bij helemaal geen voetbal game. :(
wat dacht je van Pure Fooball van Ubi Gozer ? :P
Nooit gespeeld. Nooit overwogen ook.

Re: PES 2016

11
BozeGozerXrd wrote:
Gamefreak wrote:
BozeGozerXrd wrote:Ik vind FIFA gewoon niet zo leuk als PES, maar PES is helaas al lang niet meer zo goed als FIFA. Dus ik houdt het meestal bij helemaal geen voetbal game. :(
wat dacht je van Pure Fooball van Ubi Gozer ? :P
Nooit gespeeld. Nooit overwogen ook.
idem hier Hozer, ik denk dat we dat best houden :smug:

Re: PES 2016

12
BozeGozerXrd wrote:Ik vind FIFA gewoon niet zo leuk als PES, maar PES is helaas al lang niet meer zo goed als FIFA. Dus ik houdt het meestal bij helemaal geen voetbal game. :(
Ik vind PES 2015 anders toch nét een stukje beter dan FIFA 15. Deel 2014 heb ik van beide gespeeld en was FIFA duidelijk de betere, al was het scheef vergelijken tussen een PS4 en PS3 game (PES 2014 was alleen beschikbaar op PS3). Na de demo's uitvoerig te hebben gespeeld, zowel alleen als samen en later de volledige games nog eens, moet ik zeggen dat PES 2015 toch echt nipt wint voor mij. Na erg slechte PES jaren (2008 t/m 2014 waren op een uitzondering na eigenlijk het spelen niet waard) is dit de eerste PES versie die me weer gekluisterd aan de buis houdt.

In mijn beleving zijn objectief gezien PES en FIFA gelijkwaardig dit jaar en dat de game waar je de meeste historie mee hebt het uiteindelijk wint.

Kortom: lijkt me tijd om naar de winkel te rennen.... ;)
Image

Re: PES 2016

13
paveman wrote:Ik vind PES 2015 anders toch nét een stukje beter dan FIFA 15. Deel 2014 heb ik van beide gespeeld en was FIFA duidelijk de betere, al was het scheef vergelijken tussen een PS4 en PS3 game (PES 2014 was alleen beschikbaar op PS3). Na de demo's uitvoerig te hebben gespeeld, zowel alleen als samen en later de volledige games nog eens, moet ik zeggen dat PES 2015 toch echt nipt wint voor mij. Na erg slechte PES jaren (2008 t/m 2014 waren op een uitzondering na eigenlijk het spelen niet waard) is dit de eerste PES versie die me weer gekluisterd aan de buis houdt.

In mijn beleving zijn objectief gezien PES en FIFA gelijkwaardig dit jaar en dat de game waar je de meeste historie mee hebt het uiteindelijk wint.

Kortom: lijkt me tijd om naar de winkel te rennen.... ;)
FIFA 15 was dan ook een grote stap achteruit naar mijn mening

Re: PES 2016

14
paveman wrote:
BozeGozerXrd wrote:Ik vind FIFA gewoon niet zo leuk als PES, maar PES is helaas al lang niet meer zo goed als FIFA. Dus ik houdt het meestal bij helemaal geen voetbal game. :(
Ik vind PES 2015 anders toch nét een stukje beter dan FIFA 15. Deel 2014 heb ik van beide gespeeld en was FIFA duidelijk de betere, al was het scheef vergelijken tussen een PS4 en PS3 game (PES 2014 was alleen beschikbaar op PS3). Na de demo's uitvoerig te hebben gespeeld, zowel alleen als samen en later de volledige games nog eens, moet ik zeggen dat PES 2015 toch echt nipt wint voor mij. Na erg slechte PES jaren (2008 t/m 2014 waren op een uitzondering na eigenlijk het spelen niet waard) is dit de eerste PES versie die me weer gekluisterd aan de buis houdt.

In mijn beleving zijn objectief gezien PES en FIFA gelijkwaardig dit jaar en dat de game waar je de meeste historie mee hebt het uiteindelijk wint.

Kortom: lijkt me tijd om naar de winkel te rennen.... ;)
Ik vergeleek FIFA en PES 2015 enkel op PS3, want ik heb geen PS4. ;) Op PS4 kan PES al de moeite zijn, maar op PS3 zal dat niet meer gebeuren.
cron