Re: F1 2016

3
Marty wrote:NTGSRuler

Ik zag dat je de game hebt.. Speel je met stuur (en welk stuur)? Zoja heb je nog wat aan de instellingen aangepast of gewoon zo gelaten?
Gisteren dus aan begonnen. Ik speel zonder stuur. Gek, dat was ook de vraag die ik kreeg in Game Mania toen ik de game gisteren ophaalde :P

Voorlopig nog niets aan de instellingen veranderd. Ik heb wel al eens zitten spelen met de race strategy. Die kun je nu ook instellen. Voor het begin van je practice kun je ook bandenkeuze doen. Er zijn héél wat opties om je wagen aan te passen.
Image

Re: F1 2016

4
Tot nu toe, beste F1 game van Codemasters.
MAAR ... zoals velen zit ik met het probleem met de moeilijkheidsgraad. Het verschil tussen EXPERT en LEGEND is ENORM!

Ik ben mijn carreer begonnen met Renault, niet de snelste wagen dus. En ik heb het graag wat realistisch dus ik wil niet constant in de top 5 eindigen met die wagen.
Op Expert blijk ik te snel te zijn op de meeste tracks. Zonder veel moeite doe ik vooraan mee, als ik echt wil sta ik bijna altijd op pole.
Dan maar op Legend gezet, maar daar is het net andersom. ik ben een pak trager dan de laatste, heel soms nestel ik mij ergens tussen plaats 20 en 22 ...

Op zich niks tegen een beetje moeilijkheid, maar het verschil tussen beide is te groot. Dan liever zo'n slider zoals in Project Cars waar je dat perfect kan instellen voor jezelf.

Hopelijk passen ze dit nog aan. Voor de rest niet te klagen. Geen bugs tegengekomen, AI heeft al paar keren iets totaal onverwachts gedaan (proberen in te halen en zich verremmen bv.).
En ik had schrik dat de (Virtual) Safetycar te vaak zou uitrijden, maar tot nu toe maar 1 van elk gehad op een tiental races.
PSN tichke
Image

Re: F1 2016

5
tichke wrote:Tot nu toe, beste F1 game van Codemasters.
MAAR ... zoals velen zit ik met het probleem met de moeilijkheidsgraad. Het verschil tussen EXPERT en LEGEND is ENORM!

Ik ben mijn carreer begonnen met Renault, niet de snelste wagen dus. En ik heb het graag wat realistisch dus ik wil niet constant in de top 5 eindigen met die wagen.
Op Expert blijk ik te snel te zijn op de meeste tracks. Zonder veel moeite doe ik vooraan mee, als ik echt wil sta ik bijna altijd op pole.
Dan maar op Legend gezet, maar daar is het net andersom. ik ben een pak trager dan de laatste, heel soms nestel ik mij ergens tussen plaats 20 en 22 ...

Op zich niks tegen een beetje moeilijkheid, maar het verschil tussen beide is te groot. Dan liever zo'n slider zoals in Project Cars waar je dat perfect kan instellen voor jezelf.

Hopelijk passen ze dit nog aan. Voor de rest niet te klagen. Geen bugs tegengekomen, AI heeft al paar keren iets totaal onverwachts gedaan (proberen in te halen en zich verremmen bv.).
En ik had schrik dat de (Virtual) Safetycar te vaak zou uitrijden, maar tot nu toe maar 1 van elk gehad op een tiental races.
Ik heb die trophy behaald waar je een race moet winnen tegen Ultimate AI. Ik moet zeggen dat ze je gewoon van de weg rijden. De tijden die ze rijden haal ik gewoon niet. Heb het dus gedaan in een regenrace op Monaco en zelfs toen heb ik enorm véél moeten blocken. Het verschil in moeilijkheid is inderdaad wel een pak.

Kwa bugs valt het héél goed mee. Al vind ik dat het toch nog altijd niet 100% is met de AI. In Practice als je in een hotlap zit gaan ze nog steeds niet tijdig uit de kant. Al doen ze het nu wel al, dus das al een stap vooruit. Maar soms doen ze het net voor je dat ze uitwijken. Ik heb ook al gehad (toen ik een race deed in Pro Career) dat ik dus ingehaald werd en ik de blauwe vlag kreeg. Ik ging aan de kant maar blijkbaar dus de kant van de racelijn. 2 auto's reden tegen mij (lichtjes) en ik kreeg een penalty aan mijn broek... :? Terwijl ze dus wel de andere kant voorbij konden.

De Safety Car mag van mij wel wat meer uitrijden. Heb het ook nog maar 1 keer gehad en dat was toen online..
Image

Re: F1 2016

6
Vandaag even gespeeld en bevalt wel prima met stuurtje. Kan helaas geen lange sessies aan ivm knie problemen :cry:
Of ik moet een playseat aanschaffen dat het minder belastend is ofzo, maar die gok kan ook een duur geintje worden als het geen verschil maakt.

Had 3 qualifying rondjes en een race van 11 laps. Stond heel lang 3de maar lette heel even niet op en toen was mn voorvleugel weg en moest ik maar weer de pit in. Uiteindelijk toch 10de geworden.

Kan natuurlijk altijd nog verder spelen met controller
Image

Re: F1 2016

7
Marty wrote:Vandaag even gespeeld en bevalt wel prima met stuurtje. Kan helaas geen lange sessies aan ivm knie problemen :cry:
Of ik moet een playseat aanschaffen dat het minder belastend is ofzo, maar die gok kan ook een duur geintje worden als het geen verschil maakt.

Had 3 qualifying rondjes en een race van 11 laps. Stond heel lang 3de maar lette heel even niet op en toen was mn voorvleugel weg en moest ik maar weer de pit in. Uiteindelijk toch 10de geworden.

Kan natuurlijk altijd nog verder spelen met controller
Das vervelend. Kun je geen andere set up vinden in huis waar het wat minder belastend is voor je knie mss? Een playseat alleen daarvoor in huis halen lijkt mij inderdaad een dure zaak. Al is het natuurlijk wel top.
Image

Re: F1 2016

8
NTGSruler wrote:
Marty wrote:Vandaag even gespeeld en bevalt wel prima met stuurtje. Kan helaas geen lange sessies aan ivm knie problemen :cry:
Of ik moet een playseat aanschaffen dat het minder belastend is ofzo, maar die gok kan ook een duur geintje worden als het geen verschil maakt.

Had 3 qualifying rondjes en een race van 11 laps. Stond heel lang 3de maar lette heel even niet op en toen was mn voorvleugel weg en moest ik maar weer de pit in. Uiteindelijk toch 10de geworden.

Kan natuurlijk altijd nog verder spelen met controller
Das vervelend. Kun je geen andere set up vinden in huis waar het wat minder belastend is voor je knie mss? Een playseat alleen daarvoor in huis halen lijkt mij inderdaad een dure zaak. Al is het natuurlijk wel top.
Heb al meerder stoelen geprobeerd, en een bureau stoel in verschillende hoogtes. zelfs de bank maar zonder rug leuning niet echt handig.
Ik heb ook de wheelstand pro al in verschillende posities geprobeerd maar nog geen succes helaas
Image

Re: F1 2016

9
Marty wrote:
Heb al meerder stoelen geprobeerd, en een bureau stoel in verschillende hoogtes. zelfs de bank maar zonder rug leuning niet echt handig.
Ik heb ook de wheelstand pro al in verschillende posities geprobeerd maar nog geen succes helaas
Je been korter of meer gestrekt (verder) is dus ook geen optie? Mss zit het daar wel in? Ik heb niet echt een ervaring met een wheel, maar ik vermoed dat het inderdaad geen sinecure is om uren na elkaar zo te spelen. Vandaar kies ik nog altijd de controller, al beginnen de challenges van sommige games echt wel een uitdaging te worden met controller tegenwoordig. GT5 destijds met controller met de Redbull hint hint.
Image

Re: F1 2016

10
Ik heb dat niet alleen met het stuurtje maar in een echte auto is het na een half uurtje ook wel gedaan.

Dat is dus met hoogte van stoel, hoe lager ik zit hoe gestrekter de benen zijn. Wie weet gaat het ooit wel over (hou het op de leeftijd :lol: )

Een lap in time trail.


Ik moet denk ik nog wel kleine aanpassing maken aan de instelling voor het stuur
Image

Re: F1 2016

11
@ NTGSRuler: gisteren nog 2 carreer races gedaan, en telkens SC gehad. Dat is nu dus 3 op 10 races, wat op zich nog redelijk weinig is tegenover echte F1 races. En één keer virtual SC gehad.
PSN tichke
Image

Re: F1 2016

12
tichke wrote:@ NTGSRuler: gisteren nog 2 carreer races gedaan, en telkens SC gehad. Dat is nu dus 3 op 10 races, wat op zich nog redelijk weinig is tegenover echte F1 races. En één keer virtual SC gehad.
Met welke instellingen speel jij dan als ik mag vragen? Ik wil ook wat meer die SC hebben :smug:
Image

Re: F1 2016

13
Momenteel op 25% racelengte, maar als ik mij niet vergis heb ik SC zelf moeten aanschakelen (kan ook online geweest zijn).
Moeilijkheidsgraad op Expert/Legend, hangt af van circuit.
Ook damage op Simulation zetten, denk dat dat wel helpt om meer kans te hebben op een SC.
PSN tichke
Image

Re: F1 2016

14
tichke wrote:Momenteel op 25% racelengte, maar als ik mij niet vergis heb ik SC zelf moeten aanschakelen (kan ook online geweest zijn).
Moeilijkheidsgraad op Expert/Legend, hangt af van circuit.
Ook damage op Simulation zetten, denk dat dat wel helpt om meer kans te hebben op een SC.
Ah thanks!! Probeer ik zeker eens uit.
Image
cron