Re: PS Vita

422
gamerke1992 wrote: Ja veel andere keuze heb je niet he als je het fysiek wil :p toch jammer dat ze niets meer ik winkels verkopen. Zelfs in gamemania ligt in de used sectie bijna niets meer.

Als ze een nieuwe handheld zouden uitbrengen, ik zou die echt meteen op release kopen. Jammer dat de vita zo 'flopte'. Ik begrijp dat echt nog altijd niet. Ik was op een punt zelfs gelukkiger met mijn vita dan mijn ps4. Ik speel er nu ook nog geregeld op.
Snap de flop ook nog altijd niet... Er zat zo veel potentieel in, Killzone Mercenary heb ik er uren op gespeeld. De eerste game waar ik ooit zo lang de multiplayer van heb gespeeld!
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: PS Vita

424
Ik heb er ook heel veel plezier aan beleefd, vooral omdat ik toen alleen nog maar een heel basis smartphone had die absoluut geen games kon spelen. Ondertussen heb ik wel krachtigere smartphones gehad, maar nooit de nood gevoeld om er games op te spelen bij gebrek aan knoppen voor precieze input. Dat voelt voor mij toch nog altijd het beste in vergelijking met 100% touchscreen: dat er joysticks en knoppen zijn om de games optimaal te besturen. Maar ik denk dat we hier bij de weinigen zijn die er zo over denken, anders had Sony al lang een opvolger van de PS Vita gemaakt.

Jammer genoeg ligt mijn PS Vita nu toch al een jaar terug stil... :|

Re: PS Vita

426
dividedx11 wrote:Mensen hier die me games kunnen aanraden op de Vita? Mag eender welk genre zijn, wil nog eens terug wat meer leven blazen in het systeem :tong:
ik dacht, zo laat pas ? Maar de Vita is al bijna 9 jaar uit inmiddels, toen was jij aangezien je nog maar 19 bent, een koorknaap die misschien nog niet veel gamede...

ik heb niet alle posts hierboven gelezen maar Uncharted Golden Abyss is een parel !

Re: PS Vita

427
Gamefreak wrote:
dividedx11 wrote:Mensen hier die me games kunnen aanraden op de Vita? Mag eender welk genre zijn, wil nog eens terug wat meer leven blazen in het systeem :tong:
ik dacht, zo laat pas ? Maar de Vita is al bijna 9 jaar uit inmiddels, toen was jij aangezien je nog maar 19 bent, een koorknaap die misschien nog niet veel gamede...

ik heb niet alle posts hierboven gelezen maar Uncharted Golden Abyss is een parel !
Ik denk dat ik de Vita in 2012/2013 heb gekocht, gamen deed ik toen wellicht meer dan nu ;) gewoon heel veel zin om wat nieuw leven te blazen in die Vita
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: PS Vita

428
Sora_Lizard wrote:Mss kun je de Xperia 5 II als opvolger zien? :happy:
Da's inderdaad een prachtige smartphone, zeker in combinatie met de DualShock. Maar het prijskaartje is ook wel wat extremer dan een aparte nieuwe Vita-opvolger :O

Re: PS Vita

429
dividedx11 wrote:
Gamefreak wrote:
dividedx11 wrote:Mensen hier die me games kunnen aanraden op de Vita? Mag eender welk genre zijn, wil nog eens terug wat meer leven blazen in het systeem :tong:
ik dacht, zo laat pas ? Maar de Vita is al bijna 9 jaar uit inmiddels, toen was jij aangezien je nog maar 19 bent, een koorknaap die misschien nog niet veel gamede...

ik heb niet alle posts hierboven gelezen maar Uncharted Golden Abyss is een parel !
Ik denk dat ik de Vita in 2012/2013 heb gekocht, gamen deed ik toen wellicht meer dan nu ;) gewoon heel veel zin om wat nieuw leven te blazen in die Vita
ik heb de mijne van 2012 nog, had en heeft nog steeds veel potentie !

Re: PS Vita

430
Ik speel de laatste tijd regelmatig terug op mijn ps vita. Ik wou nu the God of war trilogy verder spelen en de cartridge werkt niet meer. Wanneer ik deze in steek herkent de ps vita niets. Ik heb de pins al eens proberen proper maken met een wattenstaafje. Andere games werken wel.

Iemand ervaring met dit probleem?
Image

Re: PS Vita

431
Heeft deze cartridge eerder wel gewerkt bij jou?
Zo ja, was dat in combinatie met dezelfde memorycard?

Waar ik aan zit te denken: Als je een game used koopt dan kan er op die game cartridge nog de savefile van de vorige user staan.
Als je die dan insteekt, dan installeert de game wel maar werkt die niet.
Je moet dan de game van je vita verwijderen terwijl de game cartridge erin zit, dan gaat hij ook de savefile op de cartridge verwijderen.
Image

Re: PS Vita

432
Kolm wrote: 17 Jan 2022 02:09 Heeft deze cartridge eerder wel gewerkt bij jou?
Zo ja, was dat in combinatie met dezelfde memorycard?

Waar ik aan zit te denken: Als je een game used koopt dan kan er op die game cartridge nog de savefile van de vorige user staan.
Als je die dan insteekt, dan installeert de game wel maar werkt die niet.
Je moet dan de game van je vita verwijderen terwijl de game cartridge erin zit, dan gaat hij ook de savefile op de cartridge verwijderen.
Deze heeft gewerkt, maar dat was wel 2 jaar geleden dat ik deze aan het spelen was. De game was nog steeds geïnstalleerd met de save van toen. Ik heb er niet aan gedacht om deze eens te verwijderen. Wanneer ik de game open, zegt die dat dat cartridge moet insteken.
Image

Re: PS Vita

433
Sowieso bedenken dat als je dit wel zou testen je eerst zeker weet dat de savegame in de cloud is opgeslagen. Dat heb ik altijd erg vreemd/vervelend gevonden aan de Vita dat ie bij verwijderen game ook automatisch de savegames verwijdert...
Ik heb dit gelukkig niet eerder gehad. Misschien nog een idee om de game te starten zonder cartridge erin en pas na aanvraag om cartridge deze er in te doen...? Ik weet dat het niet de meest intelligente optie is, maar soms werken de vreemdste zaken...
Image

Re: PS Vita

434
paveman wrote: 17 Jan 2022 09:45 Sowieso bedenken dat als je dit wel zou testen je eerst zeker weet dat de savegame in de cloud is opgeslagen. Dat heb ik altijd erg vreemd/vervelend gevonden aan de Vita dat ie bij verwijderen game ook automatisch de savegames verwijdert...
Heb ik ook altijd stom gevonden... Zeker voor digitale games.
Bij fysieke games doet hij dat enkel als de cartridge erin zit omdat daar de save wel op de cartridge staat. Al durf ik geen 100% garantie geven dat alle fysieke games volledig zo werken. Doorheen de jaren zou het altijd kunnen dat ze daar een keer wat aangepast hebben...
Image
cron