Re: PS Vita

451
Kwa grootte van de Portal of een handheld zal je tegenwoordig denk ik wel altijd op zo'n formaat uitkomen Zenmaster. Niemand gamed tegenwoordig nog in 8 bit :lol:
En daartegenover moet het dan ook nog eens wat betaalbaar blijven voor de consument, anders kun je beter ineens een console kopen en op je tv spelen.
Image

Re: PS Vita

452
Bij de Portal is het voor mij dan ook meer de lompe vorm. Het is alsof die van de ontwerpafdeling niet eens moeite gedaan hebben en gewoon een Dual Sense in 2 hebben gezaagd en een tablet tussen gestoken. :p Ik heb zelf een Switch en hoewel die niet klein is is die toch beter vormgegeven.
Image

Re: PS Vita

453
zenmaster wrote: 04 Feb 2024 23:03 Bij de Portal is het voor mij dan ook meer de lompe vorm. Het is alsof die van de ontwerpafdeling niet eens moeite gedaan hebben en gewoon een Dual Sense in 2 hebben gezaagd en een tablet tussen gestoken. :p Ik heb zelf een Switch en hoewel die niet klein is is die toch beter vormgegeven.
De switch is echt nog een heel stuk kleiner :p
Image
Image

Re: PS Vita

455
gamerke1992 wrote: 04 Feb 2024 23:07
zenmaster wrote: 04 Feb 2024 23:03 Bij de Portal is het voor mij dan ook meer de lompe vorm. Het is alsof die van de ontwerpafdeling niet eens moeite gedaan hebben en gewoon een Dual Sense in 2 hebben gezaagd en een tablet tussen gestoken. :p Ik heb zelf een Switch en hoewel die niet klein is is die toch beter vormgegeven.
De switch is echt nog een heel stuk kleiner :p
Image
Ja.. Opschepper :p
Image

Re: PS Vita

456
Op zich doet de Portal wat hij moet doen: games in zeer goede kwaliteit draagbaar maken (binnenshuis). Maar uiteindelijk zijn de nieuwe handheld toestellen ook allemaal gemaakt om games vanop grotere platformen (PlayStation, pc) mee te nemen, zij het onderweg of binnenshuis. Een echte opvolger van de PS Vita met games daar uniek voor ontwikkeld en een aantal eigen features (zoals de touchpad op de achterkant), dat zie ik er helaas niet direct komen :(

Re: PS Vita

457
met0t0 wrote: 11 Feb 2024 11:37 Op zich doet de Portal wat hij moet doen: games in zeer goede kwaliteit draagbaar maken (binnenshuis). Maar uiteindelijk zijn de nieuwe handheld toestellen ook allemaal gemaakt om games vanop grotere platformen (PlayStation, pc) mee te nemen, zij het onderweg of binnenshuis. Een echte opvolger van de PS Vita met games daar uniek voor ontwikkeld en een aantal eigen features (zoals de touchpad op de achterkant), dat zie ik er helaas niet direct komen :(
Een Vita 2 mag voor mij zonder touchpad. Maak het gewoon in de vorm van een Portal, maar dan met geheugen waar je games kan op opslaan en het verkoopt als zoete broodjes.
Image

Re: PS Vita

458
Nou... blijkbaar niet, want de Vita heeft ook nooit genoeg verkocht om een Vita2 te rechtvaardigen. Ik denk dat het inderdaad flink tegen zou vallen qua verkopen en geef ze ergens gelijk ook dat ze ermee gestopt zijn...
Image

Re: PS Vita

459
paveman wrote: 13 Feb 2024 15:23 Nou... blijkbaar niet, want de Vita heeft ook nooit genoeg verkocht om een Vita2 te rechtvaardigen. Ik denk dat het inderdaad flink tegen zou vallen qua verkopen en geef ze ergens gelijk ook dat ze ermee gestopt zijn...
En dat is volledig Sony zijn eigen schuld... De verplichte memory cards waren erg duur waardoor de verkoop moeilijk op gang kwam en omdat het moeilijk op gang kwam heeft Sony al snel de first party support gestopt. Na 1 of 2 jaar dacht ik?

Ze hadden er zo makkelijk een succes van kunnen door standaard (micro) SD cards te gebruiken en door het niet zo snel op te geven. Want de hardware was zeker voor die tijd gewoon geweldig.
Uiteindelijk moest de vita het doen met 3rd party, indie en Japanse dingen.

Ondertussen zijn er ook adapters zodat je microSD cards kan gebruiken in de vita waardoor dat probleem van dure memory cards wel is opgelost. Maar dat is gewoon 10 jaar te laat ofzo en niet van Sony zelf.
Image

Re: PS Vita

460
Mee eens. Sony gaf het ook wel heel erg snel op. En toch had de Vita een redelijk trouwe fanbase (waaronder ikzelf ook overigens). Punt is alleen dat Sony zelfreflectie een erg moeilijk ding vindt, of dhr. Ryan toch in ieder geval. Ik denk dat de Portal een mooie tussenoplossing is voor nu en dat deze zo goed verkoopt dat ie al een tijdje uitverkocht (of veel te duur) is, maakt wellicht dat Sony alsnog gaat heroverwegen...? Voorlopig verwacht ik van niet in ieder geval.
Image

Re: PS Vita

461
Er zijn alleszins geruchten dat er mss een handheld in de maak is. Toekomst zal het uitwijzen.

Maar nog eens: maak gewoon de Portal met fysiek geheugen en het verkoopt als zoete broodjes geloof mij.
Zoals Kolm aanhaalt: Sony wil altijd innoveren, maar das niet altijd de juiste keuze. Ik herinner mij nog dat die 64gb microSD handenvol geld kostte (en ik het gekocht had).

Dat en de ondersteuning idd van games.
De Portal heeft die ondersteuning niet nodig aangezien er reeds PS4 en 5 games in overvloed zijn. Geef ons gewoon de optie enkele games mee te dragen als we ergens gaan en het verkoopt gegarandeerd. Kijk maar naar de Switch. Simpel toestel maar zoveel verkocht.
Image

Re: PS Vita

462
Maar hoeveel mensen gebruiken de Switch echt als handheld buiten de deur...? Ik zo goed als niet in ieder geval.

Anyway.... na alle lovende verhalen van gamerke hier toch ook een Portal besteld nu deze weer op voorraad is bij PS Direct. Zal vast goed van pas komen bij het opnieuw gaan samenwonen ;)
Image

Re: PS Vita

463
paveman wrote: 14 Feb 2024 13:08 Maar hoeveel mensen gebruiken de Switch echt als handheld buiten de deur...? Ik zo goed als niet in ieder geval.

Anyway.... na alle lovende verhalen van gamerke hier toch ook een Portal besteld nu deze weer op voorraad is bij PS Direct. Zal vast goed van pas komen bij het opnieuw gaan samenwonen ;)
Haha you’re welcome :lol:

Maar wees gerust, je gaat er zeer blij mee zijn. Ik heb echt uren extra gaming op de teller staan nu door de portal :p
Image

Re: PS Vita

464
paveman wrote: 14 Feb 2024 13:08 Maar hoeveel mensen gebruiken de Switch echt als handheld buiten de deur...? Ik zo goed als niet in ieder geval.

Anyway.... na alle lovende verhalen van gamerke hier toch ook een Portal besteld nu deze weer op voorraad is bij PS Direct. Zal vast goed van pas komen bij het opnieuw gaan samenwonen ;)
Onze pa had vooral de switch gekocht om op onze vakanties in Spanje te spelen wanneer we oa op de bus zaten enzo :p
Image

Re: PS Vita

465
paveman wrote: 14 Feb 2024 13:08 Maar hoeveel mensen gebruiken de Switch echt als handheld buiten de deur...? Ik zo goed als niet in ieder geval.

Anyway.... na alle lovende verhalen van gamerke hier toch ook een Portal besteld nu deze weer op voorraad is bij PS Direct. Zal vast goed van pas komen bij het opnieuw gaan samenwonen ;)
Nice. Veel plezier ermee wanneer de Portal in huis is!
Image