Re: PS Vita

335
Ik denk toch niet dat Sony nog een opvolger voor de Vita zou maken. Nu de smartphones zo vergevorderd zijn, zou het heel moeilijk zijn om een betaalbare nieuwe handheld te maken die ook nog eens genoeg ondersteund wordt door voldoende games... :|

Re: PS Vita

336
met0t0 wrote:Ik denk toch niet dat Sony nog een opvolger voor de Vita zou maken. Nu de smartphones zo vergevorderd zijn, zo het heel moeilijk zijn om een betaalbare nieuwe handheld te maken die ook nog eens genoeg ondersteund wordt door voldoende games... :|
Heb je volledig gelijk in. Al ben ik iemand die niet op mijn smartphone wil gamen. Ik wil echt een handheld met fysieke knoppen en joystick. Ik wil daarnaast ook niet dat mijn smartphone een lege batterij heeft, omdat ik ergens besloten heb om een game te spelen. Als mijn handheld geen batterij meer heeft leg ik het weg en is het verder geen last.
Image

Re: PS Vita

337
gamerke1992 wrote:
met0t0 wrote:Ik denk toch niet dat Sony nog een opvolger voor de Vita zou maken. Nu de smartphones zo vergevorderd zijn, zo het heel moeilijk zijn om een betaalbare nieuwe handheld te maken die ook nog eens genoeg ondersteund wordt door voldoende games... :|
Heb je volledig gelijk in. Al ben ik iemand die niet op mijn smartphone wil gamen. Ik wil echt een handheld met fysieke knoppen en joystick. Ik wil daarnaast ook niet dat mijn smartphone een lege batterij heeft, omdat ik ergens besloten heb om een game te spelen. Als mijn handheld geen batterij meer heeft leg ik het weg en is het verder geen last.
Ik game ook niet graag op smartphone en heb ook liever fysieke knoppen en joysticks. Maar als ze dat moeten combineren met een systeem dat recente games vlot draait op een (minstens) Full HD-scherm, dan wordt het helaas belachelijk duur :(

De Vita is net op een kantelpunt uitgekomen naar mijn gevoel. Nog lang niet iedereen had een smartphone en de hardware van de Vita kon er nog relatief goed mee concurreren. Dat is zoveel jaar later wel anders :dizzy:

Re: PS Vita

338
Ik ben ook een van die mensen die niets met gamen op smartphone heeft (het type spellen en alleen touchscreen trekt me niet).

Om te stellen dat er geen opvolger komt lijkt me echter wat te kort door de bocht. Zeker: niet op de manier zoals met de PSP of Vita. Maar de PS5 op basis van Switch model zie ik best nog wel gebeuren. Zeker aangezien het in de richting van Sony's idee met PS4/Vita was, maar dan veel beter uitgewerkt.
Image

Re: PS Vita

339
paveman wrote:Om te stellen dat er geen opvolger komt lijkt me echter wat te kort door de bocht. Zeker: niet op de manier zoals met de PSP of Vita. Maar de PS5 op basis van Switch model zie ik best nog wel gebeuren. Zeker aangezien het in de richting van Sony's idee met PS4/Vita was, maar dan veel beter uitgewerkt.
Enige vorm van opvolging in die richting is misschien wel mogelijk, maar ik weet niet of Sony nog zin heeft om zo veel risico te nemen. Nintendo staat erom bekend om geregeld een nieuwe vorm tevoorschijn te toveren, maar Sony? Ik denk dat ze nu vooral zullen willen inzetten op wat ze al hebben met de PS4 Pro en PS VR en daarnaast een volgende volwaardige console plannen.
Al lijkt het mij wel heel interessant mochten ze met de PS5 zoiets als met de Switch doen.

Re: PS Vita

340
Ik denk dat Sony uiteindelijk meer naar een servicemodel gaat proberen gaan zoals Microsoft ipv consoles en handhelds te blijven releasen. In Japan zou zoiets echter direct floppen (pcs zijn daar niet populair), dus ze zullen waarschijnlijk nog wel een paar generaties gewoon doorgaan met consoles. Handhelds of een kopie van de Switch zouden mij verbazen.

Re: PS Vita

341
met0t0 wrote:Ik denk toch niet dat Sony nog een opvolger voor de Vita zou maken. Nu de smartphones zo vergevorderd zijn, zou het heel moeilijk zijn om een betaalbare nieuwe handheld te maken die ook nog eens genoeg ondersteund wordt door voldoende games... :|
denk ik ook en vind dat best jammer :/

Re: PS Vita

342
Weet iemand nog goede plaatsen waar ze ps vita games verkopen (fysiek)? Zowel online als offline.

Ik was wat verschoten dat ze zelfs in game mania nog maar een 6tal vita games hadden liggen en dat dan nog eens tweedehands. Ik vermoed dus dat de fysieke games echt een zeldzaamheid zijn geworden.

Ik heb net Minecraft gekocht voor 15 euro bij GameMania. Nu zou ik nog graag fifa 15 en Call of duty tegen een lage prijs kunnen kopen. Online vraagt GameMania bv nog steeds 30 euro voor een used versie van Call of Duty. Dat vind ik overdreven als je de andere prijzen ziet.

Op 2dehands sites zijn ook nog een paar koopjes te doen, maar ook deze worden zeer schaars. Bij Amazon vind ik ze dan ook weer zeer duur.
Image

Re: PS Vita

343
Hmm, ik ben naar dezelfde gamemania geweest en ik had toevallig geluk dat er wat nieuwe games waren binnen gekomen. Heb Final Fantasy X|X-2 en Spiderman gekocht. Ik had tijdens kopen niet goed opgelet en niet gezien dat die X-2 niet op kaartje stond maar met downloadcode is. Ik had geluk dat die nog niet gebruikt was!
Maar ik weet dat ze op dat moment ook FIFA hadden, weet alleen niet welke precies. Was eergisteren geloof ik.

Verder inderdaad Amazon... maar ook daar beginnen de prijzen op te lopen omdat ze schaarser worden. Ik ben trouwens benieuwd wat het effect van de Brexit gaat zijn op Amazon.co.uk. UK heeft vaak toch meer/andere dingen dan Amazon DE. DE heeft soms ook wel last dat je dan enkel de Duitse versie van een game kan kopen zonder bloed etc.
Image