Re: MediEvil

17
ShAmPi wrote:
billie91 wrote:
Gamefreak wrote:het duurt lang voor de releasedatum volgt. Ook bij Game Mania kan je nog steeds geen pre-order plaatsen....
Waarom pre-orderen? Het is echt niet zo dat de game op de release overal uitverkocht zal zijn. Ik zou eerst afwachten of de game een beetje fatsoenlijk is afgewerkt. Het tegenwoordig teveel day-one patches, bugs die in de game blijven zitten en andere ongein.
Pffrt ik pre-order die stante pede.
Enkel en alleen omdat het Sir Daniel Fortesque is :D

MediEvil is zoals seks!
Zelfs slecht is het nog goed.
eeeeuuuuu, juuuuuiiiiiist........

@Bill, zie avatar, dan snap je het wel, we gaan ervan uit dat ie toch acceptabel gaat zijn...

Re: MediEvil

18
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:
billie91 wrote:
Gamefreak wrote:het duurt lang voor de releasedatum volgt. Ook bij Game Mania kan je nog steeds geen pre-order plaatsen....
Waarom pre-orderen? Het is echt niet zo dat de game op de release overal uitverkocht zal zijn. Ik zou eerst afwachten of de game een beetje fatsoenlijk is afgewerkt. Het tegenwoordig teveel day-one patches, bugs die in de game blijven zitten en andere ongein.
Pffrt ik pre-order die stante pede.
Enkel en alleen omdat het Sir Daniel Fortesque is :D

MediEvil is zoals seks!
Zelfs slecht is het nog goed.
eeeeuuuuu, juuuuuiiiiiist........

@Bill, zie avatar, dan snap je het wel, we gaan ervan uit dat ie toch acceptabel gaat zijn...
En dat is de reden dat de game industrie een probleem heeft. Je geeft ze al de zekerheid dat ze geld krijgen terwijl er nog niets is geleverd. Als ik jou was zou ik afwachten op de reviews. Zou niet de eerste keer zijn dat een game bij de release totaal niet op orde is.
Image

Re: MediEvil

19
Ik zie dat toch net even wat anders, billie. Juist door een pre-order te plaatsen is er voor de ontwikkelaar minder (financiële) noodzaak om de game (te) vroeg uit te brengen.

Hét probleem binnen de gameindustrie is mijns inziens overigens niet alleen dat games vaak te vroeg uitgegeven worden, maar ook dat ze veel te snel in waarde dalen (wellicht ook ingegeven door slechte cijfers door reviews van slecht afgewerkte games). We verwachten tegenwoordig dat een game al binnen 2/3 maanden zal worden afgeprijsd en dit gebeurt vaak ook nog eens, waardoor er te weinig geld wordt verdiend en ontwikkelaars/uitgevers op zoek moeten naar andere methodes om geld te verdienen.
Image

Re: MediEvil

20
@Bilmans, klopt ergens wel maar vaak heb je toch al een impressie voordat ie uitkomt en er zijn al vaak reviews tegen de release verschenen, plus dat bij onbekende series ik die gok niet neem. Ik bedoel maar Medievil is toch een reeks die vrij bekend is, het is nog geen God of War maar je snapt het punt. En dan nog, als ik nattigheid voel en de game toch niet is wat het moet zijn, annuleer ik het alsnog, ik heb nog geen cent uitgegeven als ik hem meestal, bij Game Mania bestel ! :idea:

Re: MediEvil

21
paveman wrote:Ik zie dat toch net even wat anders, billie. Juist door een pre-order te plaatsen is er voor de ontwikkelaar minder (financiële) noodzaak om de game (te) vroeg uit te brengen.

Hét probleem binnen de gameindustrie is mijns inziens overigens niet alleen dat games vaak te vroeg uitgegeven worden, maar ook dat ze veel te snel in waarde dalen (wellicht ook ingegeven door slechte cijfers door reviews van slecht afgewerkte games). We verwachten tegenwoordig dat een game al binnen 2/3 maanden zal worden afgeprijsd en dit gebeurt vaak ook nog eens, waardoor er te weinig geld wordt verdiend en ontwikkelaars/uitgevers op zoek moeten naar andere methodes om geld te verdienen.
Zelf ben ik het in dit geval niet mee jou eens, maar goed. Ik maak mij geen zorgen om de financiële status van een ontwikkelaar als ze een game uitgeven. Ze weten waar ze aan beginnen als ze beginnen met ontwikkelen. En dat games vaak redelijk snel in waarde dalen ben ik niet met je eens. Ik zie juist tegenwoordig dat van veel games de prijs meer stand houdt dan voorheen ondanks een brakke release.
Gamefreak wrote:@Bilmans, klopt ergens wel maar vaak heb je toch al een impressie voordat ie uitkomt en er zijn al vaak reviews tegen de release verschenen, plus dat bij onbekende series ik die gok niet neem. Ik bedoel maar Medievil is toch een reeks die vrij bekend is, het is nog geen God of War maar je snapt het punt. En dan nog, als ik nattigheid voel en de game toch niet is wat het moet zijn, annuleer ik het alsnog, ik heb nog geen cent uitgegeven als ik hem meestal, bij Game Mania bestel ! :idea:
Maar ja, GameMania bestelt op grond van jouw bestelling natuurlijk de game. Daarmee weet de uitgever en ontwikkelaar vooraf al ongeveer hoeveel de verkopen zijn. Ik moet er dan maar vanuit gaan dat ze dan niet achterover gaan leunen en de game afraffelen. Ik vertrouw bedrijven in dat geval minder op hun blauwe ogen. Zeeker gezien het feit dat de laatste jaren het aantal games met een brakke release alleen is toegenomen.
Image

Re: MediEvil

23
billie91 wrote:
paveman wrote:Ik zie dat toch net even wat anders, billie. Juist door een pre-order te plaatsen is er voor de ontwikkelaar minder (financiële) noodzaak om de game (te) vroeg uit te brengen.

Hét probleem binnen de gameindustrie is mijns inziens overigens niet alleen dat games vaak te vroeg uitgegeven worden, maar ook dat ze veel te snel in waarde dalen (wellicht ook ingegeven door slechte cijfers door reviews van slecht afgewerkte games). We verwachten tegenwoordig dat een game al binnen 2/3 maanden zal worden afgeprijsd en dit gebeurt vaak ook nog eens, waardoor er te weinig geld wordt verdiend en ontwikkelaars/uitgevers op zoek moeten naar andere methodes om geld te verdienen.
Zelf ben ik het in dit geval niet mee jou eens, maar goed. Ik maak mij geen zorgen om de financiële status van een ontwikkelaar als ze een game uitgeven. Ze weten waar ze aan beginnen als ze beginnen met ontwikkelen. En dat games vaak redelijk snel in waarde dalen ben ik niet met je eens. Ik zie juist tegenwoordig dat van veel games de prijs meer stand houdt dan voorheen ondanks een brakke release.
Natuurlijk zijn ontwikkelaars zelf verantwoordelijk en hoef jij je daar geen zorgen om te maken. Feit is alleen dat er slechts een paar grote namen echt een solide financiële basis hebben (Square Enix, EA, Sony, Nintendo, Ubisoft, Microsoft bijvoorbeeld), maar dat het gros van de ontwikkelaars het financieel erg lastig heeft. Nogmaals: in die zin niet direct jouw probleem, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat een THQ of Telltale failliet is gegaan. Met de huidige tendens (voor zover ik dat goed inschat inderdaad) verwacht ik niet dat dit de laatsten zullen zijn.

Los daarvan zou ik het zomaar eens mis kunnen hebben dat games al snel in de sale komen. Ik koop zeer weinig games op of kort na release, maar houd de sales altijd wel goed in de gaten. Vaak zie ik daar behoorlijk nieuwe titels tussen staan, maar wellicht dat dit maar een kleine categorie is. Games van Nintendo blijven in ieder geval lang op oorspronkelijke waarde. En ik kan ze geen ongelijk geven ook. Maar goed: ik ben zo'n roepende in de woestijn die vindt dat games over het algemeen, zelfs full-priced, niet duur zijn in vergelijking met de entertainmentwaarde die ze bieden.
Image

Re: MediEvil

24
Ik vind games zeker niet duur.
Je moest maar eens gamer zijn in de atari en erachter tijd.
Toen waren games duur!

Ok je kan zeggen een game was toen "slechts" 50€
Maar je had toen dan ook wel een brood voor 0.05 € :D

Zo koste een NES game bvb om en bij de 50€
In het huidige prijsstrijgingen zou dit (in 2013) 90€ zijn.
En we zijn nu 2019 dus het zou nog duurder zijn.

Ik denk dus dat we echt niet te klagen hebben met de prijs van games nu.
Image

Re: MediEvil

25
paveman wrote:
billie91 wrote:
paveman wrote:Ik zie dat toch net even wat anders, billie. Juist door een pre-order te plaatsen is er voor de ontwikkelaar minder (financiële) noodzaak om de game (te) vroeg uit te brengen.

Hét probleem binnen de gameindustrie is mijns inziens overigens niet alleen dat games vaak te vroeg uitgegeven worden, maar ook dat ze veel te snel in waarde dalen (wellicht ook ingegeven door slechte cijfers door reviews van slecht afgewerkte games). We verwachten tegenwoordig dat een game al binnen 2/3 maanden zal worden afgeprijsd en dit gebeurt vaak ook nog eens, waardoor er te weinig geld wordt verdiend en ontwikkelaars/uitgevers op zoek moeten naar andere methodes om geld te verdienen.
Zelf ben ik het in dit geval niet mee jou eens, maar goed. Ik maak mij geen zorgen om de financiële status van een ontwikkelaar als ze een game uitgeven. Ze weten waar ze aan beginnen als ze beginnen met ontwikkelen. En dat games vaak redelijk snel in waarde dalen ben ik niet met je eens. Ik zie juist tegenwoordig dat van veel games de prijs meer stand houdt dan voorheen ondanks een brakke release.
Natuurlijk zijn ontwikkelaars zelf verantwoordelijk en hoef jij je daar geen zorgen om te maken. Feit is alleen dat er slechts een paar grote namen echt een solide financiële basis hebben (Square Enix, EA, Sony, Nintendo, Ubisoft, Microsoft bijvoorbeeld), maar dat het gros van de ontwikkelaars het financieel erg lastig heeft. Nogmaals: in die zin niet direct jouw probleem, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat een THQ of Telltale failliet is gegaan. Met de huidige tendens (voor zover ik dat goed inschat inderdaad) verwacht ik niet dat dit de laatsten zullen zijn.

Los daarvan zou ik het zomaar eens mis kunnen hebben dat games al snel in de sale komen. Ik koop zeer weinig games op of kort na release, maar houd de sales altijd wel goed in de gaten. Vaak zie ik daar behoorlijk nieuwe titels tussen staan, maar wellicht dat dit maar een kleine categorie is. Games van Nintendo blijven in ieder geval lang op oorspronkelijke waarde. En ik kan ze geen ongelijk geven ook. Maar goed: ik ben zo'n roepende in de woestijn die vindt dat games over het algemeen, zelfs full-priced, niet duur zijn in vergelijking met de entertainmentwaarde die ze bieden.
Dat laatste ben ik 100% met je eens. Als je ook goed nagaat, het is bijzonder dat games in de afgelopen 15 jaar eigenlijk niet duurder zijn geworden. Het was in 2004 60 euro voor een game en dat is nog steeds zo. Uiteraard zijn de verkopen ook vele malen hoger geworden, maar alsnog. In principe had ik wel verwacht dat de games nu 70 of 80 euro zouden zijn, maar dat is niet zo. Maar goed, welke uitgever durft het aan om als eerste voor een fysieke kopie 70 euro of 80 euro te vragen voor een standaardversie van een game. Degene die dat doet zal een bak ellende over zich heen krijgen die niet normaal is.
Image