Sackboy: A Big Adventure

1
Platform: PS5
Ontwikkelaar: Sumo Digital
Uitgever: Sony Computer Entertainment
Genre: Platform
Release: (?)



Nog heel weinig over bekend, behalve dan dat het veel meer richting 3D-platformer gaat dan de voorgaande games. Ziet er wel speciaal uit :)
Hopelijk brengen ze snel meer details over deze game. Ik ben benieuwd of er ook opnieuw een grote Create mode zal zijn of dat het eerder een spin-off is met een paar voorafgemaakte levels.

Re: Sackboy: A Big Adventure

3
Ik denk dat Sony goed heeft gezien wat voor successen Nintendo met Mario heeft.

Sackboy lijkt mij voor Sony een prima mascotte om voor de kids over meerdere genres heen te trekken net als Mario Kart, Mario Maker, Mario Odyssey, Mario etc...

Sackboy heeft nog lang niet de branding van een Mario, maar zolang je blijft proberen kan dat misschien ooit komen.

Dit spel lijkt mij dan ook een soort van Sackboy Odyssey te worden?

Re: Sackboy: A Big Adventure

4
Het valt naar mijn gevoel nog mee wat ze allemaal uit LittleBigPlanet/Sackboy proberen halen. De games die uitgekomen zijn, waarom ook allemaal echt de moeite. Een kleine zijsprong naar LBP Karting, maar die vond ik ook heel geslaagd. Run Sackboy Run was jammer genoeg niet zo breed bekend.

Misschien dat deze game wel een ideale instapgame kan zijn voor de PS5: iets dat voor jong en oud leuk is en bovendien draait rond samen spelen.

Re: Sackboy: A Big Adventure

5
Moet wel toegeven toen ik het filmpje zag, ik een gezellig gevoel kreeg ermee. En ik eigenlijk direct de link leg naar Playstation.
Ben persoonlijk nooit echt "into" LPB geweest. De game ziet er wel héél kleurrijk uit met heel wat verschillende gameplay-elementen.
Ik vermoed dat het ook mogelijk zal zijn om in co-op of met meerdere spelers te spelen.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

6
NTGSruler wrote:Moet wel toegeven toen ik het filmpje zag, ik een gezellig gevoel kreeg ermee. En ik eigenlijk direct de link leg naar Playstation.
Dat gevoel heb ik ook en da's vermoedelijk de reden waarom ze LBP ook naar de PS5 willen brengen. Ik zou het niet erg vinden mochten ze nog heel wat games in het LBP-universum maken, als ze tenminste wel allemaal goed uitgewerkt zijn :)

Re: Sackboy: A Big Adventure

9
Gamefreak wrote:het is absoluut geen LPB game heb ik horen fluisteren, meer echt een platformer...
Zo wordt het ook gepresenteerd, dus degenen die dat fluisteren zouden nog wel eens gelijk kunnen krijgen.... :P
Ik heb het nooit écht op het Create/Share deel van LBP gehad (ik besef dat t z'n USP was), dus vind t wel prima eigenlijk. De platform gameplay is altijd behoorlijk strak geweest, dus ik ben wel benieuwd.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

10
paveman wrote:
Gamefreak wrote:het is absoluut geen LPB game heb ik horen fluisteren, meer echt een platformer...
Zo wordt het ook gepresenteerd, dus degenen die dat fluisteren zouden nog wel eens gelijk kunnen krijgen.... :P
Ik heb het nooit écht op het Create/Share deel van LBP gehad (ik besef dat t z'n USP was), dus vind t wel prima eigenlijk. De platform gameplay is altijd behoorlijk strak geweest, dus ik ben wel benieuwd.
Idem hier

De LBP heeft me nooit kunnen overtuigen.
In deze heb ik dan wel zin in :)
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

13
Ik wou hem eerst niet kopen voor PS4 en wachten tot ik een PS5 heb, maar toen duidelijk werd dat er gewoon een upgrade gedaan kan worden, toch direct besteld :smile:
Ik heb even gezocht maar niks over cross-play tegengekomen tussen PS4 en PS5, iemand die hier meer van weet? Zou jammer zijn als we niet samen kunnen spelen :(

Re: Sackboy: A Big Adventure

14
Ik had oorspronkelijk een pre-order staan voor de PS5 versie maar toen was nog niet bekend dat er een PS4 versie zou komen. Dus toen ze zeiden dat er een PS4 versie zou komen en dat de upgrade van PS4 naar PS5 gratis zou zijn was ik al aan het twijfelen om hem om te zetten. De PS4 versie was ook bijna niet te vinden, eigenlijk alleen bij Gamemania. Iets later las ik dan al van de special edition die alleen de PS4 versie zou zijn, dus toen wist ik zeker dat ik wilde omzetten! :lach:

Ik kwam er wel achter dat je je save kan overzetten van PS4 naar PS5:
For Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, when players decide to upgrade from PS4 to PS5 their game saves will transfer.* Sackboy: A Big Adventure also will support game save transfers from PS4 to PS5 in an update that will be delivered shortly after the release of the game.* We’ll share additional details on both games closer to launch.
https://blog.playstation.com/2020/10/09 ... -answered/
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

15
Gelukkig maar dat saves over te zetten zijn! Anders zou die gratis upgrade nogal flauw zijn. Of ja, mocht ik tegen de tijd dat ik een PS5 koop de game nog altijd niet opgestart hebben... :-"
Sowieso dat er heel wat trophies zullen zijn waar goede samenwerking voor nodig is, dus we gaan hier wel enkele sessies kunnen houden :happy: