Re: Sackboy: A Big Adventure

46
De muzieklevels vond ik ook fantastisch, een welgekomen afwisseling tussen het klassieke en snellere platformen :lach:

Ik heb de game nu ook uitgespeeld en was verrast over de grote hoeveelheid levels, prachtige game :happy:

En straks aan de Ultimate Knitted Knight Trial beginnen... Dus als ik het goed begrijp, is het vooral kwestie van niet te veel te rushen. Overleven zal al moeilijk genoeg zijn :O

Re: Sackboy: A Big Adventure

48
Ik vrees dat ik toch nog serieus wat zal moeten oefenen voor de laatste trial... Er zijn bepaalde stukken waar ik gewoon niet voorbij geraak. En als ik het stuk dan nog eens apart speel, lukt het onmiddellijk om een gouden tijd neer te zetten :think:
Het moeilijkste is om zo lang geconcentreerd te blijven, er mogen absoluut geen fouten gemaakt worden. Tot nu toe ben ik tot de helft geraakt, wel vervelend dat ik de andere helft dus nog niet heb kunnen oefenen :q:

Re: Sackboy: A Big Adventure

51
paveman wrote:Waar zit je vooral vast?
Inderdaad vooral geconcentreerd/rustig blijven!!
Vooral bij het stuk met de zwevende kwallen (of wat het ook zijn), die dan een pad belichten (paars/geel) en de openingen die daartussen vallen. Maar ik heb net een filmpje gevonden dat uitlegt waarop je daar moet letten, nu begrijp ik het plots al beter. Ik zal het straks dus nog maar eens proberen dus :gosh:

Re: Sackboy: A Big Adventure

52
Ah, daar had ik de eerste paar keer ook best veel moeite mee ja. Dat terwijl ik die trial zelf binnen 2/3 keer op goud had. Mijn tactiek was springen richting de openingen ;). Eerst voelde dat wat tegennatuurlijk, maar door de beweging van die 'kwallen' kwam dat telkens precies uit. Een beetje hetzelfde als de 'spikes' en het vuur: als je springt naar waar ze zitten weet je zeker dat op het moment dat je landt je op het stuk zit waar ze dan juist niet zitten.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

53
Dat lijkt mij ook een goede strategie, zeker voor het vuur en de spikes! :cool: :happy:
Ondertussen nog niet gehaald, maar ik heb ook nog maar een uurtje extra geprobeerd. Ik ben wel al wat verder geraakt, tot bij de stekelvissen. Eigenlijk bijna het einde dus, nog eventjes langer concentreren en geluk hebben dus... :gosh:

Re: Sackboy: A Big Adventure

54
Het is gelukt! :lach:
Mocht het iemand kunnen helpen (al zijn er uiteraard al veel op Youtube te vinden), hieronder hoe ik het gedaan heb. De beste tip blijft: snel gaan door de eerste stukken omdat ge die toch al 100% vanbuiten kent en vervolgens uiterst voorzichtig vanaf ongeveer de helft... :gosh:

Re: Sackboy: A Big Adventure

57
Ik ben gisteren eindelijk ook aan de game toegekomen! :P

Tot nu toe heb ik 2 levels gespeeld en ik heb er nog een beetje een dubbel gevoel bij. Het lijkt wel alsof er iets mist.
Het lukt me nog niet helemaal om de vinger erop te leggen maar ik denk dat de game wat minder 'vrolijk' of 'levendig' aanvoelt dan de vorige games. Het lijkt wel alsof de muziek erg afgevlakt is tov de LBP games ofzo.

Nu heb ik nog maar 2 levels gespeeld dus echt representatief is het natuurlijk niet :)
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

60
Ondertussen heb ik de eerste wereld (en aanhangsel) op de laatste 2 levels na klaar.
Het is al wel wat beter geworden maar ik merk dat de muziek inderdaad wat vlakker lijkt te zijn en het lijkt wel alsof het hele level exact hetzelfde korte deuntje heeft :think:

Daarnaast krijg ik steeds meer een Jak and Daxter 1 gevoel ipv een LBP gevoel. Inclusief mijn dieptezicht dat niet goed werkt in de game. Ondertussen al meerdere keren naar rechts of links op een touw gesprongen om dan net voor dat touw naar beneden te vallen omdat mijn dieptezicht dacht dat het goed was. Ook op vijanden springen is daardoor erg lastig. Ondertussen doe ik al hetzelfde als in J&D1: Heel de tijd naar de schaduw van Sackboy op de grond kijken ipv naar Sackboy zelf.

Vervang dan nog Sackboy door Jak, de kleine bubbels door de precursor orbs (eieren) en de grote blauwe bubbels door power cells om nieuwe gebieden te unlocken en je hebt Jak and Daxter. Een deel van die vergelijking kan je ook doen met Spyro 1.

Ik denk dat dat eigenlijk een beetje het hele probleem is met de game: Het voelt meer aan als een algemene platformer game dan als een LBP game. Het is wel leuk maar het echte LBP sausje ontbreekt wat :sad:
Image