Re: Sackboy: A Big Adventure

61
Nu zijn er slechtere games om mee vergeleken te worden dan Jak & Daxter dus op zich vind ik Sackboy: A Big Adventure een prima game. Ik heb weliswaar slechts de couch-co-op gespeeld tot dusverre en dat beviel me goed.
Het oude vertrouwde LBP gevoel ontbreekt maar persoonlijk vind ik dat geen probleem. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Sackboy: A Big Adventure

63
Ik vond Jak and Daxter ook geweldig! In totaal ondertussen minstens 4 keer tot 100% gespeeld. Alleen... had ik in die game dus wat last met mijn dieptezicht waardoor ik erg vaak er net naast sprong terwijl ik het gevoel had goed te springen. Tot ik dus door kreeg dat de schaduw op de grond precies klopte met waar hij was en dat ik dan zo kon zien of hij zijn jump wel/niet had gehaald.

Het probleem dat ik nu met Sackboy vooral heb is dat ik het niet moet bekijken als een LBP game maar als een andere platform game. Overigens is het tot nu toe allemaal wel erg simpel. In LBP zaten de bubbels toch wat lastiger verstopt :D

In couch co-op krijgt de andere persoon blijkbaar ook trophies. Sora ging mij slaan en pakte mijn beker af op het scoreboard en kreeg prompt een trophy :lol:
Doordat ik onmiddellijk terug ging meppen kreeg ik mijn beker gelukkig retour en ook de trophy :girl:
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

64
Wel... Die eindbaas van going bananas is voor mij gewoon onmogelijk zonder doodgaan door mijn dieptezicht. Ik denk dat ik niet in de schaduw sta van een vallende vijand maar vaak sta ik er toch net in en sackboy zelf heeft geen schaduw tijdens het springen waardoor ik zijn positie tov vallende/naar jouw toe springende vijanden ook niet zie..

Ik heb hier in wel meerdere platform games last van maar in Sackboy lijkt het net als in Jak and Daxter echt extreem lastig. Dat maakt dat het eigenlijk ook steeds minder leuk wordt.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

65
Ik kan het wel begrijpen dat het LBP-gevoel minder lijkt dan de voorgaande games. De muziek is minder op maat van een LBP-game (eerder bekende nummers die herwerkt zijn) en het is meer puur platformer. Uiteindelijk vond ik dat gevoel vanaf de tweede wereld wel veel verbeteren, zeker aangezien ze zoveel variatie in de levels kunnen steken. :smile:

Ik had geen last van het dieptezicht, of toch niet bewust want ik heb ook heel vaak naar de schaduw gekeken om moeilijke sprongen te doen :think:

Re: Sackboy: A Big Adventure

66
Wat een kutgame...
Ik ben de hele game doorgesparteld en 1-2 keer dat ik niet genoeg levens had voor een level door te komen desondanks dat ik overal naast zit te springen. Nu ben ik in het eerste level na de credits en ik kom er gewoon niet door. Ik zie het stomweg niet en de keren dat ik het dan wel zie dan heb ik ergens pech met de timing. Ondertussen al infinite lives aangezet en met wat geluk kom ik tot aan de ballonnen voor die laatste knitted knight trial collectable. Om dan naast de ballon te springen of op de eerste te springen, maar dan bij de tweede glijdt hij er een soort van af ipv dat ie popt. Tot nu toe 1 keer op de tweede ballon kunnen springen, toen was het de derde die niet popte.

Ik weet niet wat ze fout doen in deze game dat ik zoveel last heb van mijn dieptezicht, maar zelfs in Jak and Daxter 1 waar ik tot nu toe het meeste last er van had, had ik er echt veel minder last van. :sad:

Voorlopig maar even pauze want het was bijna einde controller.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

68
Goh ja, ik denk dat het dus heel erg afhankelijk is van of je wel/niet last heb van dieptezicht problemen in games...
Het maakt het voor mij gewoon veel moeilijker dan het eigenlijk is en bij de sidescrolling LBP levels had ik daar geen last van.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

69
In die laatste levels had ik er wel ook véél meer last van. Vond het een hele sprong in moeilijkheid van de 'gewone' levels naar die levels. Na de Knitted Knight trials te hebben gedaan denk ik dat het me alsnog een stuk beter af zou gaan, maar niet meer geprobeerd...
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

70
paveman wrote:In die laatste levels had ik er wel ook véél meer last van. Vond het een hele sprong in moeilijkheid van de 'gewone' levels naar die levels. Na de Knitted Knight trials te hebben gedaan denk ik dat het me alsnog een stuk beter af zou gaan, maar niet meer geprobeerd...
Probleem is dus dat ik die laatste knitted knight trial collectable niet te pakken krijg... Ik kwam uiteindelijk wel redelijk vaak tot aan die ballonnen, maar die ballonnen zelf zie ik gewoon niet ofzo. Ook is er in dit stuk weinig/geen mogelijkheid om op de grond te zien of je wel/niet boven iets bent om te landen. Zo vaak dat ik denk 'netjes in het midden geland' en dan sta ik echt helemaal op het hoekje/randje van het ding of er net af :L:

Heb ongeveer de helft van de trials gedaan nu en op 1 na allemaal goud. Die ene omdat ik hem stomweg maar 1 keer gedaan heb. Tot nu toe heb ik er dus in de trials duidelijk minder last van dan in het level waar ik nu zit. Misschien dat ik het vanavond nog is probeer maar het is niet gezond meer voor de huisvrede op dit punt :lol:
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

72
Zo typisch wel... gisteren probeerde ik het nog is en toen ik de eerste keer aan de ballonnen kwam sprong hij deze keer wel direct goed van de eerste naar de tweede en derde... Ik deed exact hetzelfde: Op de eerste springen en dan joystick naar links houden zonder extra input naar de volgende 2 springen en dan eraf. Toen ik dat eergisteren exact hetzelfde deed, schoof hij altijd van die tweede ballon af :L:

Ondertussen dus weer een heel stuk verder maar had nog wel een klein paniekmomentje voor een glitch. Om het allerlaatste level te unlocken heb je 275 orbs nodig. Ik ging tellen in het travel menu hoeveel ik er nog tekort kwam en telde dat op bij wat ik had: Exact 275. Probleem: hierbij waren ook de 5 geteld van dat allerlaatste level NA het slotding. Tot ik bedacht: Oh ja, de knighted knight trials geven ook orbs... :relief:
Ik heb er nu nog 7 nodig maar in de laatste wereld had ik alles maar gerusht dus daar is nog veel te halen.

Ik heb dan nog de rest van de trials gedaan en ook de gecombineerde geprobeerd. Tot nu toe 2-3 keer tot aan het vijfde stuk gekomen met de kantelende blokken. Maar daar altijd pech gehad met timing. Die draaiende taarten vind ik zelf het moeilijkste wat dieptezicht betreft maar tot nu toe kwam ik er wel door. Daarnet probeerde ik het nog is over de middag en laat ons zeggen dat het niet hielp dat de dingen op mijn werk tegenzitten: ik was al 1 brok frustratie voor ik eraan begon dus heb het na een paar pogingen maar opgegeven voor er ongelukken gebeuren. Desondanks kwam ik de eerste keer wel tot aan die blokken en daarna ging het snel downhill en kwam ik zelfs het eerste stuk niet meer door :lol:
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

74
Het is alleen zo jammer dat het maar zelden 'Yeah' is zonder eerst wat frustratie :lol:

Gisteren nog iets van een halfuur tot een uur geprobeerd. Ik ben 4-5 keer doodgegaan op de laatste 2 rotating blocks...
1 keer was ik er voorbij om dan in het volgende stuk een dieptezicht momentje te hebben en precies tussen de allerlaatste 2 jumppads in te landen... Het gat was maar 1 tegel groot en toch ging ik erdoor terwijl ik dacht dat ik op achterste tegel ging landen.

Uiteindelijk zal ik er wel is een keer door geraken maar ik hoop dat het dan ook direct snel genoeg is. Ik merk dat ik aan het einde van die draaiende blokken ongeveer 20-30 seconden achter loop op de filmpjes die eindigen in 9-9min30.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

75
De meeste 9-9:30 filmpjes zijn ook mensen die op het einde lang niet alle - tijden pakken om de kans daar te verkleinen om door een klein foutje alsnog mis te gaan. Ik heb zelf ook lang niet alle - tijd bonussen gepakt. Daar zou je alsnog heel wat goed kunnen maken.
Image