Re: Sackboy: A Big Adventure

91
Kolm wrote:Ervaring leert dat die kleine paarse platformen ook wat glitchy zijn. Je moet er mee meelopen uiteraard want het is eigenlijk een vaste grond waarvan een stukje zichtbaar wordt. Alleen heb ik nu al verschillende keren gehad dat als ik naar de volgende spring (in het verlengde van hoe mijn platform beweegt), dat Sackboy niet springt maar een soort van struikelt en naar beneden dondert :L:
Die vond ik altijd het meest vervelende :goaway:
Inderdaad vooral omdat die eigenlijk vaste grond zijn en dat heel anders 'aanvoelt'.

Als ge nog even geduld hebt, wil ik graag meehelpen, maar ik ben op zoek gegaan naar de game en niet meer teruggevonden tussen de verhuisdozen :silly:
Probeer anders de gedachten even wat te verzetten met een andere game :gosh:

Re: Sackboy: A Big Adventure

92
Ik ben daarnet doodgegaan bij de laatste jump pad van het vuurstukje... Das gelijk 5-10 seconden en dan zit je aan het stuk met de timers. Daarvoor was ik ook stom een eerste keer geraakt in laatste stukje van laser beams. Dieptezicht gevalletje ook.
Het is dus zeker mogelijk maar... soms ook wat geluk hebben dus. Mijn grootste probleem was toch duidelijk die krabben dus dat stuk doe ik nu super rustig en dan kom ik er wel door.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

93
Het is gelukt! :party:

Echt op verschillende plekken dat ik compleet uit mijn ritme was en eens geraakt echt alles super safe gedaan. Gelukkig waren er genoeg timers in het laatste stuk want het moment dat ik klaar was met het vuurstuk en in die bloem sprong zat ik net aan 10 minuten :O

Uiteindelijk is het 09:27.89 geworden en daarmee zelfs de tweede tijd uit mijn vriendenlijst :D

Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

99
Mp trophies kunnen in local co-op gedaan worden met 2 controllers en je hoeft hierbij de tweede controller ook niet zelf te besturen. Als je met je main te ver weg gaat, dan gaat de tweede als een soort helikopter achter je vliegen :lol:

Goud halen op de String it together challenge is voor de meeste mensen de dealbreaker. Deze challenge is alle vorige challenges achter elkaar en aan het einde moet je onder de 10 minuten op je klok hebben. Het laatste stuk bevat wel heel veel timers die weer tijd van je klok halen en je kan het dus wel redelijk rustig aan doen.

Voor de meeste mensen is het probleem dat ze te snel willen gaan.
Bij mij zat het probleem vooral in mijn dieptezicht. Voor mij was Sackboy een van de games waar ik gewoon constant mis spring.
Rechtsaf over een touwtje over een afgrond? Zonder nadenken/checken loop ik net voor of na het touw de afgrond in...
Of bij een jump naar een platform denk ik dat ik er ben en laat ik los, maar eigenlijk was ik er nog net niet. In Jak and Daxter 1 kon ik dat oplossen door naar de schaduw van Jak op de grond te kijken. Die was altijd precies onder hem. In Sackboy werkte dit deels, soms was die schaduw er namelijk niet.
Dus sommige stukken van de challenge moest ik eigenlijk alle knoppen vanbuiten leren hoelang ik ze moest inhouden ipv gewoon afgaan op wat ik zag.

Maar... uiteindelijk is het me wel gelukt! :)

Paveman heeft me nog wel even proberen te helpen want iedereen in de challenge krijgt de trophy, ook al is er maar eentje die het einde haalt. Dus je kan dan aan het begin het platform aflopen en de andere zijn gang laten gaan. Uiteindelijk was het me toch een keer zelf gelukt en deze video bevat het resultaat.
Aan het begin zie je Sora er nog even aflopen, ik had zijn account gebruikt voor mp (soms met hem spelen, soms zonder hem) dus leek me handig als ik die trophy ook meteen voor hem haalde :)

Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

101
Buiten die laatste challenge is er naar mijn mening eigenlijk niks moeilijk aan de game. Ik begrijp dat het moeilijk kan zijn omdat het een ander perspectief is, maar ik had hier zelf niet echt last van. Belangrijkste blijft inderdaad om u niet te veel op te jagen voor die laatste challenge en heel goed de laatste stukken apart te oefenen, zodat ge weet waaraan u te verwachten :cool:
Verder vond ik het echt een heel leuke game en een mooie toevoeging aan het LBP-universum :)

Re: Sackboy: A Big Adventure

102
Thanks. 🙂 Ja, ik vond de voorgaande games heel leuk gewoon. Speelde vroeger altijd heel graag platformers. Nu nog, maar je ziet het bijna niet meer.
Vind het nog altijd jammer dat LBP1 op mijn vorige account staat. Is zo de eerste platinum waar ik trots op was/ben. 😅
Image