Re: Sackboy: A Big Adventure

16
Online multiplayer comes to Sackboy: A Big Adventure later this year
Local co-op functionality will be live on launch day.


Hi there – with the release of Sackboy: A Big Adventure a little over a week away, I wanted to share some news regarding Online Multiplayer* functionality.

We’ve made the difficult decision to delay the full online multiplayer functionality within Sackboy: A Big Adventure. The team have been working hard to ensure that online is the very best experience it can be for players and we just need a little more time to get it right so you can enjoy it to the fullest with your friends and family.

Online multiplayer functionality will instead be coming via a patch by end of 2020. (Account for PSN and internet connection required.) This patch will also include:
  • Cross-generation multiplayer where PS4 and PS5 users can play together
  • Game save transfers from PS4 to PS5**
On launch day you’ll still be able to enjoy Sackboy with your household in offline couch co-op party play. 2-4 player parties can play through the whole game including unmissable co-op only levels.

We understand this will be disappointing for those of you hoping to take advantage of the online multiplayer functionality at launch and appreciate the patience.

Thank you for your understanding and we look forward to celebrating the launch of Sackboy: A Big Adventure with you all next week!

*Online multiplayer requires internet and a PlayStation Plus subscription (sold separately; subscription fee recurs until canceled).
**Available for players with Sackboy: A Big Adventure on the PS4 console who choose to upgrade to the digital PS5 version of the game at no additional cost. To upgrade eligible PS4 disc copies, players need a PS5 console with a disc drive. PlayStation.com/help.
https://blog.playstation.com/2020/11/06 ... this-year/
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

18
Is het een belangrijke feature met0t0? Ik heb daar wel mijn vraagtekens bij. Als ik kijk naar de reacties op dit forum waar de meesten het niet zo nodig vinden.... Misschien reken ik er dan teveel op dat wij een representatieve groep zijn, maar ik twijfel dus of dit wel zo'n belangrijke feature is....
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

19
Multiplayer zowel online als lokaal wordt al sinds het begin van littlebigplanet als een belangrijke feature gezien. Dat je zowel online als lokaal met je vrienden/familie kan spelen. En de game is ook wel leuk met vrienden of als er een keer bezoek komt zoals het zoontje van mijn beste vriendin, maar voor is het inderdaad niet zo noodzakelijk omdat ik toch de voorkeur geef aan alleen spelen. Eens je werkt is het toch een stuk moeilijker om met vrienden af te spreken en randoms is het doorgaans ook niet. Dus nu kom ik enkel tot in de multiplayer als er een trophy aan gebonden is :|

Dus ja, misschien zijn wij inderdaad niet helemaal het doelpubliek. Tenzij je kinderen hebt, dan misschien weer wel :)
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

20
Maar zelfs als je kinderen hebt (of als je bezoek krijgt) is de feature die ontbreekt alsnog niet van belang: lokale co-op is wel gelijk al aanwezig.... Zelfs in LBP heb ik maar weinig online met anderen gespeeld, behalve voor een specifieke trophy inderdaad. En ik vond de melding dat iemand evt. mee wilde doen erg irritant (ik ben 'gewoon' even alleen aan het spelen!!), maar het is ook niet zo dat ik die heel vaak kreeg of zo.

Ik ben wel benieuwd naar cijfers van MM hoeveel mensen nou daadwerkelijk online in co-op spelen t.o.v. totaal aantal spelers.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

23
Ik vind het toch wel heel belangrijk om een game als deze online te kunnen spelen, simpelweg omdat niemand van mijn vrienden die goed kunnen gamen dichtbij woont :P
Dus dan zou ik zeker graag een game als deze met jullie spelen :lach:
Natuurlijk ga ik er eerst eens alleen door, we zullen wel zien voor hoeveel stukken het echt nodig is om met 4 te zijn.

De Special Edition is trouwens prachtig :love:

Re: Sackboy: A Big Adventure

27
ShAmPi wrote:Die store is afschuwelijk. Hier is het nu in de app. Welke ik vroeger niet gebruikte ^^
Dat klopt... maar ik zit gewoon het meeste achter mijn PC waardoor het oorspronkelijk wel het makkelijkste was :|

De app heeft inderdaad wel de add-on secties, dus er is nog hoop! Bedankt om te melden! :cool:
Alleen jammer dat de sign in knop niet werkt als ik wat in mijn winkelwagen zet terwijl ik wel ingelogd ben in de app en berichten/vrienden/... kan zien.
Verder is ie nogal traag, maar dat is die op PC ook vaak.
Image

Re: Sackboy: A Big Adventure

28
ShAmPi wrote:
Kolm wrote:Bedankt om te melden! :cool:

Voor dit soort dingen mis ik echt de add-on sectie bij een game in de PC store...
Die store is afschuwelijk. Hier is het nu in de app. Welke ik vroeger niet gebruikte ^^
hij staat nog niet op punt, als je je aanmeldt zie je je avatar niet, enkel een lachend gezichtje zoals op ps3 als je geen avatar ingesteld hebt, refreshen biedt geen soelaas maar als je naar je profielpagina gaat zie je je avatar wel. Maar ga je weer terug naar de vorige pagina is ie weer weg... geen ramp maar dit toont aan dat er nog aan gesleuteld moet worden her en der...

Re: Sackboy: A Big Adventure

30
Marty wrote:Er staan trouwens ook 3 gratis outfits in de store
Bedankt om te melden, ik zal er straks eens naar op zoek gaan :happy:

Ik heb de game vorig weekend een drietal uur gespeeld en vond het echt leuk :lach:
Nu nog redelijk makkelijk, maar dat zal waarschijnlijk niet zo blijven. Opvallend weinig dingen te verzamelen in vergelijking met voorgaande games ook, al is dat niet zo'n gemis omdat er toch geen Create modus is.