Life is Strange: True Colors

1
Image
Ontwikkelaar: Deck Nine
Uitgever: Square Enix LTD
Genre: Adventure
Release Date: 10 september 2021
Prijs: Standard edition 59,99; Deluxe edition 69,99; Ultimate edition 79,99
Platform:PS4/PS5 Digital Cross-buy
Trailer:


Info
Er breekt een prachtig nieuw tijdperk aan voor het bekroonde Life is Strange, met een volledig nieuw speelbaar hoofdpersonage en een spannend mysterie om op te lossen!

Alex Chen heeft haar 'vloek' lang kunnen onderdrukken: het bovennatuurlijke vermogen om de sterke emoties van anderen te ervaren, absorberen en manipuleren. Deze emoties ziet ze als vlammende gekleurde aura's.

Wanneer haar broer in een zogenaamd ongeluk om het leven komt, moet Alex haar wispelturige kracht omarmen om de waarheid te achterhalen en de duistere geheimen van een dorpje te onthullen.

DE WAARHEID IS HARD
Ontdek de schokkende geheimen die schuilgaan achter de dood van je broer in een emotionele achtbaanrit van een avontuur.

VOEL ALLES
Verander het lot en de levens van mensen met de bovennatuurlijke kracht van empathie.

SMEED HECHTE RELATIES
Verdien het vertrouwen van de dorpsbewoners en omarm vriendschap of romantiek met Ryan en Steph.

EEN ECHT PERSOONLIJK VERHAAL
Maak moeilijke beslissingen en kies je eigen toekomst. Beweeg vrij rond door de straten, winkels en verborgen ruimtes van Haven Springs en ontmoet onvergetelijke personages.

VIND JE STEM
En kies de stijl van Alex met maximaal 24 outfits in je garderobe.

EXCLUSIEVE SOUNDTRACK
Nieuwe tracks van mxmtoon en Novo Amor plus een keur aan gelicentieerde nummers, waaronder van Radiohead, Phoebe Bridgers, Gabrielle Aplin en meer.

Als je de PS4™-versie al hebt, krijg je de digitale PS5™-versie van deze game zonder extra kosten en hoef je dit product niet aan te schaffen. Als je een PS4™-disk hebt, kun je gebruikmaken van dit aanbod door de disk in de PS5™-console te stoppen om de digitale PS5™-versie te spelen of downloaden. Als je de PS5™ Digital Edition zonder disksleuf hebt, kun je met de PS4™-disk geen gebruikmaken van dit aanbod.

---------------------------------------------------
Bron: PSN Store
Website: Life is Strange: True colors
---------------------------------------------------

De game komt ook in 1 keer uit in plaats van in losse episodes zoals de vorige games.

Daarnaast zal de Ultimate edition ook de remasters van Life is strange en Life is strange before the storm bevatten.

Deze remasters zouden 'later dit jaar' ook nog apart in een Life is Strange Remastered collection uitkomen.
Image

Re: Life is Strange: True Colors

2
Wist niet dat er een nieuwe zat aan te komen, heb hier wel zin in!

Ik vroeg me af, kostten de andere LiS games ook zo veel op release? Ik heb telkens de physical limited edition gekocht voor ongeveer 25 euro dacht ik. Kan natuurlijk zijn dat ze toen al wat afgeprijsd waren, maar ik dacht dat €40 telkens de prijs was.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Life is Strange: True Colors

3
Dit zijn de prijzen die nu in de PSN Store staan...

Van wat ik kan vinden was op release, LiS1 de season pass 20 euro en anders 5 keer 5 euro voor elke episode. Seasonpass ljkt nu 16,99.

LiS2 staat nu bij GM aan 40 euro en op de store nu in sale voor 12,78 ipv 31,96. Deze lagere prijs van 31.96 is sinds oktober, voorheen was het 39.99.

Before the storm season pass is 16,99 en deluxe edition 24,99. Dit lijkt zo te zijn sinds release.

Dus ja... hij is zeker een stuk duurder dan de vorige games!

Een deel is mogelijk omdat het een PS5 game is en daar lijken verschillende uitgevers de prijzen toch wel van opgeschroefd te hebben. Een full prices PS5 game is nu 75-79,99 euro. In vergelijking daarmee is de standard edition dan nog geen full price game.

Ik kan tot nu toe ook nog niet inschatten of deze game van vergelijkbare lengte is als 1 en 2 of dat deze misschien veel langer is. Als deze echt veel langer is dan zou dat ook nog een verklaring kunnen zijn.
Image

Re: Life is Strange: True Colors

6
ShAmPi wrote:Hmmm heb 2 geskipped
Mss de remaster en dan de nieuwe kopen.
Kan ik ze alle 3 achtereen spelen
Van wat ik begreep zit enkel LiS 1 en LiS Before the storm in de remasters. LiS 2 zou er dus niet inzitten :|

Maar LiS 2 staat nu dus in sale voor 12,78 en dat is het laagste dat hij al stond volgens psprices.com. Was ook al 2 keer eerder aan deze prijs:
https://psprices.com/region-be/game/246 ... ete-season

Uit de store bij de ultimate edition:
The Life is Strange: True Colors - Ultimate Edition bevat:
• Life is Strange: True Colors
• Exclusief bonusverhaal: ‘Wavelengths’
• Exclusief Life is Strange Hero Outfit Pack
• Life is Strange Remastered
• Life is Strange: Before the Storm Remastered

https://store.playstation.com/nl-be/pro ... 3639566652
Image

Re: Life is Strange: True Colors

8
LIS 2 heb ik hier nog staan en zal ik ook spelen. Ben nu wel niet bepaald hyped voor deze nieuwe. Het gaat een beetje de Walking Dead toer op ( waar ik ook nog de derde en de laatste heb en moet spelen). Altijd beetje dezelfde setting. Emo verhaal met bijzondere krachten...
Image

Re: Life is Strange: True Colors

9
Ik ben gisteren met de game begonnen op PS5.
Eerste wat ik me nu eigenlijk afvraag is of de eerdere games ook zoveel en lange cutscenes hadden. Krijg soms het idee dat het 80% cutscenes is met dan wel nog wat dialoog opties tijdens deze cutscenes. Overige 20% is dan rondlopen en kleine dingetjes doen om verhaal vooruit te helpen. En dan probeer ik ook nog om naar alle items te kijken voor wat extra kleine verhaaldingetjes.

Nu hoeft dat niet echt een slecht ding te zijn ofzo. Ik koop deze game vooral voor het verhaal en ik heb dan ook niet zo'n zin om 1u over een puzzel te doen om dan weer 5 minuten verhaal te krijgen. Ik vroeg me gewoon af hoe dit bij de vorige games was.
Tot nu toe kan ik het verhaal wel smaken :)

Verder is er eigenlijk maar 1 ding waar ik me aan stoor: Echt heel vaak lijkt het wel alsof er iemand met een spotlight op het gezicht van het main karakter aan het schijnen is waardoor er heel de tijd een soort glinstering/weerkaatsing daarvan in haar bril komt. Het lijkt wel alsof er in de glazen een paar diamantjes zitten die bij het minste licht gaan glinsteren alsof ze vol in de zon staan. Ook in scenes die zich binnen afspelen en waar er niet eens superveel licht is.

En ik snap ook nog steeds niet wat games hebben met die overdreven lens flare als ze een vergezicht met de zon laten zien... Dat zie je als mens helemaal niet en waarom moet het dan altijd lijken alsof je door een camera naar het vergezicht kijkt?
Horizon Zero Dawn had hier zelfs extreem veel last van dat je dit ook al zag als je door een bos liep waar de zon door het bladerdak scheen.
Image

Re: Life is Strange: True Colors

10
Eergisteren voor ik opnieuw begon te spelen was er op de PS5 patch 1.004.000 en sindsdien heb ik 2 chapters gespeeld en is die bril niet meer zo flikkerig alsof er een diamant inzit. Een hele verbetering! :cool:

Je ziet nu nog wel de weerspiegeling van ramen in haar bril maar dan nu op een normale manier en je ziet ook de vorm van de ramen echt. Voorheen zag je niet eens wat het was omdat het zo fel was.

Verder kan ik uit de patchnotes niet direct uithalen dat dit opgelost is.
Misschien dat het iets met die HDR sliders te maken heeft, dat die standaard op max stond ofzo.
Life is Strange True Colors 1.04 Patch Notes
Fixed Issues

All Platforms

• Chapter 2 – Jed T-Posing in Black Lantern

• Chapter 2 – Alex T-Posing with Ryan

PlayStation

• PS4 – Screen Turning White

• PS5 – HDR sliders missing

Xbox

• In-game links not functioning

https://updatecrazy.com/life-is-strange ... 1-004-000/
Image

Re: Life is Strange: True Colors

12
De lens flare is iets dat er inderdaad al langer is, waarschijnlijk voornamelijk voor het "Oh, zo mooi!"-effect :P
Ik vond het net altijd goed in Life Is Strange dat er zoveel cutscenes waren. Er zijn zoveel actiegerichte games dat het wel eens leuk is om puur op het verhaal te kunnen focussen.