Re: Crash Bandicoot 4

16
paveman wrote: 30 Jun 2022 16:13 De Rayman games heeft pittige stukjes, maar is over het algemeen erg toegankelijk. De meeste Crash games ook. Crash 1 heeft een paar levels waarvan het echt freaking lastig is om diamanten te halen (denk aan een aantal keer onder tijdsdruk op een kabel van een brug landen om level snel genoeg te kunnen halen) en daarmee de moeilijkste van de oorspronkelijke trilogie. Het DLC level doet daar nog een paar schepjes bovenop, al voelde die wel een stuk 'eerlijker'.
Crash 4 zit daar nog een stuk boven qua moeilijkheid.
Crash 2 en 3 zijn dus absoluut niet moeilijk te noemen en zijn leuke, toegankelijke platformers.
Vraag mij oprecht af wat dan nog "moeilijker" kan zijn in Crash 4. Ik zag gisteren (of vandaag?) weer iemand die de platinum van Crash Bandicoot 4 heeft behaald in iets van 160u. Er zijn voornamelijk 3 levels blijkbaar zéér moeilijk om die N Sane relics te halen. In zijn post zei hij wel dat met volharding en niet opgeven je de tijden kunt halen alsook de platinum. Natuurlijk zal dat dan wel weer afhankelijk zijn van iemand zijn skills in de game.
Image

Re: Crash Bandicoot 4

17
NTGSruler wrote: 30 Jun 2022 16:26
paveman wrote: 30 Jun 2022 16:13 De Rayman games heeft pittige stukjes, maar is over het algemeen erg toegankelijk. De meeste Crash games ook. Crash 1 heeft een paar levels waarvan het echt freaking lastig is om diamanten te halen (denk aan een aantal keer onder tijdsdruk op een kabel van een brug landen om level snel genoeg te kunnen halen) en daarmee de moeilijkste van de oorspronkelijke trilogie. Het DLC level doet daar nog een paar schepjes bovenop, al voelde die wel een stuk 'eerlijker'.
Crash 4 zit daar nog een stuk boven qua moeilijkheid.
Crash 2 en 3 zijn dus absoluut niet moeilijk te noemen en zijn leuke, toegankelijke platformers.
Vraag mij oprecht af wat dan nog "moeilijker" kan zijn in Crash 4. Ik zag gisteren (of vandaag?) weer iemand die de platinum van Crash Bandicoot 4 heeft behaald in iets van 160u. Er zijn voornamelijk 3 levels blijkbaar zéér moeilijk om die N Sane relics te halen. In zijn post zei hij wel dat met volharding en niet opgeven je de tijden kunt halen alsook de platinum. Natuurlijk zal dat dan wel weer afhankelijk zijn van iemand zijn skills in de game.
Ik heb een tijdje geleden geprobeerd om de eerste Crash Bandicoot platinum te halen, maar het is gewoon insane bijna om ervoor te gaan :p Elk level moet je bijna zo goed als foutloos kunnen doorlopen en dan nog zo snel mogelijk
Image

Re: Crash Bandicoot 4

18
Voor Rayman Legends herinner ik me vooral dat naar het einde enkele van die timed dingen erg lastig waren. Ik was blij dat ik toen al enkele van de trukjes had geleerd voor de online challenges om horizontaal en verticaal sneller te kunnen zijn :O
Image

Re: Crash Bandicoot 4

19
Mr.Wolf wrote: 30 Jun 2022 20:15
NTGSruler wrote: 30 Jun 2022 16:26
paveman wrote: 30 Jun 2022 16:13 De Rayman games heeft pittige stukjes, maar is over het algemeen erg toegankelijk. De meeste Crash games ook. Crash 1 heeft een paar levels waarvan het echt freaking lastig is om diamanten te halen (denk aan een aantal keer onder tijdsdruk op een kabel van een brug landen om level snel genoeg te kunnen halen) en daarmee de moeilijkste van de oorspronkelijke trilogie. Het DLC level doet daar nog een paar schepjes bovenop, al voelde die wel een stuk 'eerlijker'.
Crash 4 zit daar nog een stuk boven qua moeilijkheid.
Crash 2 en 3 zijn dus absoluut niet moeilijk te noemen en zijn leuke, toegankelijke platformers.
Vraag mij oprecht af wat dan nog "moeilijker" kan zijn in Crash 4. Ik zag gisteren (of vandaag?) weer iemand die de platinum van Crash Bandicoot 4 heeft behaald in iets van 160u. Er zijn voornamelijk 3 levels blijkbaar zéér moeilijk om die N Sane relics te halen. In zijn post zei hij wel dat met volharding en niet opgeven je de tijden kunt halen alsook de platinum. Natuurlijk zal dat dan wel weer afhankelijk zijn van iemand zijn skills in de game.
Ik heb een tijdje geleden geprobeerd om de eerste Crash Bandicoot platinum te halen, maar het is gewoon insane bijna om ervoor te gaan :p Elk level moet je bijna zo goed als foutloos kunnen doorlopen en dan nog zo snel mogelijk
Dat is inderdaad wat je moet doen om de diamanten te halen. Wat ik al aangaf zijn er een paar levels die (in jouw woorden) insane zijn, maar is het meeste goed te doen. Als je de eerste hebt gehaald dan zijn 2/3 echt een grap. 2 heeft nog 1 of 2 iets lastigere levels, maar die zijn alsnog veel sneller/makkelijker te behalen dan die van 1. Deel 3 heeft gewoon helemaal niets van echte uitdaging wat dat betreft.

@ruler: de levels zijn langer en timing komt een stuk preciezer. Daarnaast is het sowieso een uitdaging om alle kistjes te pakken, omdat die vaak op plekken zitten waar je niet goed bij kunt. Zo lang de game fair is (Crash 1 voelt niet altijd zo) is met veel oefening en volharding veel te halen inderdaad. Dat was met de Crash 1 DLC ook zo. Ik heb er alleen geen geduld meer voor om me zo toe te leggen op een bepaald level om daar uren voor te oefenen voor 1 relic. Zeker als de game bij de eerste keer doorspelen al erg pittig voelt.

@kolm: ik bedenk me nu dat ik bij Crash 4 er ook veel last van heb van precieze plaatsing van Crash op platformen etc; ik zit regelmatig mis, terwijl ik over het algemeen toch redelijk ben in platformers. Aangezien dit iets is waar jij met dieptezicht moeite mee hebt kan ik wat dat betreft Crash 4 ook niet echt aanraden. Dit geldt overigens ook voor Crash 1: het voelt daarin gewoon niet altijd fair qua positionering en al helemaal niet qua timing van sprongen: dat komt zo op de miliseconde precies...
Image

Re: Crash Bandicoot 4

20
Paveman: begrijpelijk! Tegenwoordig hebben wij een leeftijd waarin we als we tijd spenderen aan gamen een gevoel van progressie willen hebben. Zeker in jouw geval, als je al minder tijd hebt om te gamen, je dan nog eens die tijd jezelf moet zitten frustreren omdat een level aartsmoeilijk is. Dan is het leuker om een andere casual game op te starten waar je na een gamesessie met een goed gevoel op terug kijkt.

Voor het dieptezicht: ik las ergens dat Crash 4 hier inderdaad wat last van heeft. Dat zou blijkbaar te maken hebben met de omranding van het karakter wat een schaduw geeft waardoor je dus soms het gevoel hebt dat je goed zit, maar er toch naast springt. Geen idee wat er van waar is, maar meerdere mensen zouden er toch last van hebben.
Image

Re: Crash Bandicoot 4

21
Dieptezicht is inderdaad altijd wel een dingetje... Als de game een schaduw op de grond toont recht onder het poppetje (Jak & Daxter 1) dan kom ik er uiteindelijk wel mee weg.
Maar in Sackboy a big adventure, was dat niet altijd het geval. En dan kon ik echt compleet naast een touw lopen of naast een blok springen. Die string it together trophy was dan ook meer een soort van 'de knoppen/timing vanbuiten leren' dan reageren op wat ik zag op het scherm.
Image

Re: Crash Bandicoot 4

22
Ik vind het vreemd dat er zo'n verschil in moeilijkheidsgraad is doorheen de games. Alsof ze met 4 wilden terugkeren naar de echte uitdaging. Maar dan verliezen ze ook wel wat mensen denk ik. Het is dan wel een platinum die echt iets betekent... ;)
Ik zou ze zeker graag nog eens spelen, zal mij alleen niet te veel aantrekken van trophies en het uitspelen van de levels zal ook wel leuk zijn op zich :)

Re: Crash Bandicoot 4

24
NTGSruler wrote: 04 Jan 2023 19:51 Wat ik nog wou vragen? Hoe lukt Crash 4? Ik zag dat je deze ook regelmatig speelde :hi5:
De levels zelf gingen een heel stuk beter na iets later nog eens spelen. Ik zal niet voor de platinum gaan (er zijn inderdaad 3/4 levels waarbij alle kistjes + niet dood gaan érg moeilijk zijn). Niet omdat ik niet verwacht het uiteindelijk te kunnen halen, maar wel omdat het me teveel moeite gaat kosten om daar te komen en daar gewoon geen zin in heb. Wat jij al ergens in een ander topic hebt gezegd: soms is het fijner om een rustigere game te spelen...
Ik doe nu nog een beetje de stukken die ik leuk vind, en dan geloof ik het wel
Image

Re: Crash Bandicoot 4

25
Haha ach groot gelijk hoor. Soms wordt het te frustrerend en dan is het ook niet leuk meer. Gamen moet nog steeds ontspannend zijn, iets waar de laatste jaren compleet de andere richting zijn uitgegaan afgaande op E-Sports of het bijvoorbeeld het competitieve in Call of Duty.

Anderzijds worden de meeste games met platinum trophies alsmaar makkelijker, maar daarvoor zijn ze niet "méér" ontspannend.
Image