Re: The Witness

32
Jawadde, ik ben nu ook aan The Witness begonnen en ik moet zeggen dat het niet simpel is. Voor de eerste keer ooit moest ik er zelf een notitieboekje bijnemen om vanalles op te schrijven en uit te proberen.

Wat ik wel niet snap is waar je kan zien hoeveel puzzels je al opgelost hebt. :?
Image

Re: The Witness

33
Maxidomino wrote:Jawadde, ik ben nu ook aan The Witness begonnen en ik moet zeggen dat het niet simpel is. Voor de eerste keer ooit moest ik er zelf een notitieboekje bijnemen om vanalles op te schrijven en uit te proberen.

Wat ik wel niet snap is waar je kan zien hoeveel puzzels je al opgelost hebt. :?
Via options menu en dan load game kiezen dacht ik.
Het is bij momenten inderdaad quasi onmogelijk alles uit je hoofd te doen. Zo heb je een stukje in een kasteel met doolhoven e.d.
Heb ik niet kunnen oplossen zonder uitvoerige tekeningen en notities te maken :D
Image

Re: The Witness

34
Zou graag de plat van deze behalen, maar die laatste trophies is aartsmoeilijk. Tegen tijd puzzels in sequentie oplossen. Heb gisterenavond zitten proberen maar ben moeten overschakelen op Batman. Begon mij stevig te irriteren :p
Image

Re: The Witness

35
Ik heb alle lasers ondertussen aangekregen. Ik heb alleen nog maar iets van 430 puzzels opgelost en moet dus nog 100 puzzels oplossen. Zitten die 100 in een of andere grot ofzo, en hoe kun je uberhaupt in die grot komen?

Sent from my XT1039 using Tapatalk
Image

Re: The Witness

37
minermb wrote:Ik heb alle lasers ondertussen aangekregen. Ik heb alleen nog maar iets van 430 puzzels opgelost en moet dus nog 100 puzzels oplossen. Zitten die 100 in een of andere grot ofzo, en hoe kun je uberhaupt in die grot komen?

Sent from my XT1039 using Tapatalk
Je hebt inderdaad bepaalde verborgen gebieden die je langs een geheime ingang moet bereiken. Zo kan je bv. Die deur in het dorp openen.
Image

Re: The Witness

38
minermb wrote:Ik heb alle lasers ondertussen aangekregen. Ik heb alleen nog maar iets van 430 puzzels opgelost en moet dus nog 100 puzzels oplossen. Zitten die 100 in een of andere grot ofzo, en hoe kun je uberhaupt in die grot komen?

Sent from my XT1039 using Tapatalk
Er zijn er inderdaad verborgen in een cave. En dan kan je ook naar de top van de berg gaan waar de lasers naar schijnen.
[+] Nadat je 7 lasers hebt aangestoken, moet je...
de drie sloten openen om in de berg te geraken, waar je nog meer puzzels vindt.
Image

Re: The Witness

39
Maxidomino wrote:
minermb wrote:Ik heb alle lasers ondertussen aangekregen. Ik heb alleen nog maar iets van 430 puzzels opgelost en moet dus nog 100 puzzels oplossen. Zitten die 100 in een of andere grot ofzo, en hoe kun je uberhaupt in die grot komen?
Er zijn er inderdaad verborgen in een cave. En dan kan je ook naar de top van de berg gaan waar de lasers naar schijnen.
[+] Nadat je 7 lasers hebt aangestoken, moet je...
de drie sloten openen om in de berg te geraken, waar je nog meer puzzels vindt.
Ik heb die cave zien zitten op sommige stukken, weet alleen niet hoe ik er moet geraken
[+] antwoord
Ik heb het spel al uitgespeeld dus dat van die berg wist ik al :-" . Er is alleen ergens een scherm in de berg vlak voor het einde die zwart blijft en die is nodig om meer puzzels te vinden, weet alleen niet hoe ik die puzzel aan krijg :think:
Image

Re: The Witness

40
@Minerb: die is eigenlijk heel simpel :D
[+] The challenge...
Je moet helemaal terug naar de top van de berg gaan, waar je op die blok de trap geactiveerd heb. Als je nog op de trap staat en naar boven kijkt, naar het blok, zal je merken dat de lijn verder loopt. Deze even doortrekken en daarmee activeer je die puzzel op de grond waar dat standbeeld over aan het nadenken is.
Als je die puzzel dan correct oplost, gaat er een deur open achter je in de muur. Die leidt je naar "the challenge". Dat is een laatste puzzelsectie waarbij je eerst een grammofoon plaat moet aanzetten om vervolgens de puzzels die verschijnen op te lossen. De trick is echter dat je de puzzels moet oplossen voor het liedje gedaan is. Ik word er persoonlijk gek van :p
Image

Re: The Witness

41
Sanity penguin wrote:@Minerb: die is eigenlijk heel simpel :D
[+] The challenge...
Je moet helemaal terug naar de top van de berg gaan, waar je op die blok de trap geactiveerd heb. Als je nog op de trap staat en naar boven kijkt, naar het blok, zal je merken dat de lijn verder loopt. Deze even doortrekken en daarmee activeer je die puzzel op de grond waar dat standbeeld over aan het nadenken is.
Als je die puzzel dan correct oplost, gaat er een deur open achter je in de muur. Die leidt je naar "the challenge". Dat is een laatste puzzelsectie waarbij je eerst een grammofoon plaat moet aanzetten om vervolgens de puzzels die verschijnen op te lossen. De trick is echter dat je de puzzels moet oplossen voor het liedje gedaan is. Ik word er persoonlijk gek van :p
Ah, dat had ik niet gezien :cool:
Image
cron