No Man's Sky

1
No Man's Sky

Platform: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series (X en S) en PC
Ontwikkelaar: Hello Games
Uitgever: Hello Games
Genre: Adventure, sandbox
Release: 10 augustus 2016 (PS4 en PC) en 24 juli 2018 (Xbox One)
Multiplayer: Ja (sinds Atlas Rises update/update 1.3)

No Man's Sky is een universum-sandbox game die je een universum geeft die jij kunt ontdekken. Alles in de game wordt procedureel gegeneerd en dat zorgt voor een enorme grootte. In de game kun je ruimteschepen kopen, op planeten landen en daar grondstoffen delven en ruimtegevechten aan gaan met verschillende aliens. Je handelt met verschillende soorten aliens en met het geld kun je slots kopen voor je multitool, je ruimtepak en je ruimteschip. De game werd bij de release matig ontvangen en kreeg het verwijt dat veel van de beloofde features niet aanwezig waren.

In de loop der tijd heeft Hello Games echter updates uitgebracht die de game meer smaak heeft gegeven. De updates die de game heeft gekregen bevatten onder meer het plaatsen mining apparaten in het veld, basebuilding, farming van planten op je basis, vrachtschepen kopen, landvoertuigen, fotomodus, portals, aannemen van zijmissies, terrein manipulatie, gecrashte vrachtschepen, multiplayer, third-person optie, character customization, planeten met ringen, verbeterde wolkenvelden op planeten, een onderzeeër, meerdere verhaallijnen, verbeterde graphics en nog veel meer. Alle deze updates zijn volledig gratis te downloaden voor alle platformen.

De EXPLORE trailer


De FIGHT trailer


De TRADE trailer


De SURVIVE trailer


De launch trailer


De Foundation update trailer


De Path Finder update trailer


De Atlas Rises update trailer


De NEXT update trailer


De The Abyss update trailer


De Visions update trailer


De BEYOND update trailer


De Living Ships update trailer


De Exo Mech update trailer


De Desolation update trailer


De Next Generation update trailer


De Companions update trailer


De Expeditions update trailer
Last edited by billie91 on 04 Apr 2021 12:43, edited 31 times in total.
Image

Re: No Man's Sky

3
Er is al zoveel uitleg over verschenen en dan nog blijft het tot de verbeelding spreken :)
Naar deze kijk ik ook echt uit. Mijn grootste vrees is dat het saai zou worden als ge op planeten komt waar zo goed als niks te vinden is, maar dat soort planeten zijn natuurlijk nodig om u het wow-gevoel te geven als ge plots op een planeet komt die drukt bewoond is :)

Re: No Man's Sky

7
minermb wrote:Het lijkt me een erg leuk spel, maar hoe werkt de multiplayer nou precies?
Het spel in online, maar er is geen MP zoals we het gewend zijn.
Je kan bijvoorbeeld niet kiezen om met een specifiek iemand op pad te gaan. Bij het begin van het spel zit je ergens in het universum. Een vriend van u kan aan de andere kant beginnen. Ook weet je niet wie waar zit, en dus kan je niet zomaar er naartoe vliegen.
PSN tichke
Image

Re: No Man's Sky

8
tichke wrote:
minermb wrote:Het lijkt me een erg leuk spel, maar hoe werkt de multiplayer nou precies?
Het spel in online, maar er is geen MP zoals we het gewend zijn.
Je kan bijvoorbeeld niet kiezen om met een specifiek iemand op pad te gaan. Bij het begin van het spel zit je ergens in het universum. Een vriend van u kan aan de andere kant beginnen. Ook weet je niet wie waar zit, en dus kan je niet zomaar er naartoe vliegen.
Over de multiplayer is eigenlijk nog maar bar weinig bekend. Ik moet nog zien hoe het gaat werken om iemand op te zoeken in een vrijwel oneindig universum. Het lijkt mij namelijk erg tof om met een vriend het heelal te ontdekken. Als ik mij niet vergis hebben ze ook nu een mediastilte ingelast om zich volledig te kunnen focussen op de game. Hopelijk krijgen we voor de zomer nog wat informatie of een trailer met meer uitleg.
Image

Re: No Man's Sky

9
Dat hebben ze juist wel al laten weten. Hier is de "uitleg":
“People keep asking us about multiplayer and I think when people see this they are going to fully realize what it means to be that far away from somebody else who’s playing. And I know that that’s a bit weird for people, but it’s what’s different about our game. And we want to embrace that. We don’t want people just scouting off beside their friends. I actually want people to boot up the game and just think, “Isn’t the universe huge? Who are we? What are we all doing here?”

Murray further explains on how difficult it would be to find your friends, even if you know exactly where they are.

People keep saying to us, “Yeah, but what if I knew where they were? Would I go there?” And it’s like, yeah, but they are going to have to stay there for quite a while while you get over there. And then once you get over there you might land on the same planet and then you will say, “I’m on a planet the size of Earth and I am on a mountain. Where are you?” Which is, I know, a weird thing and it’s a daunting thing.”
PSN tichke
Image

Re: No Man's Sky

10
tichke wrote:Dat hebben ze juist wel al laten weten. Hier is de "uitleg":
“People keep asking us about multiplayer and I think when people see this they are going to fully realize what it means to be that far away from somebody else who’s playing. And I know that that’s a bit weird for people, but it’s what’s different about our game. And we want to embrace that. We don’t want people just scouting off beside their friends. I actually want people to boot up the game and just think, “Isn’t the universe huge? Who are we? What are we all doing here?”

Murray further explains on how difficult it would be to find your friends, even if you know exactly where they are.

People keep saying to us, “Yeah, but what if I knew where they were? Would I go there?” And it’s like, yeah, but they are going to have to stay there for quite a while while you get over there. And then once you get over there you might land on the same planet and then you will say, “I’m on a planet the size of Earth and I am on a mountain. Where are you?” Which is, I know, a weird thing and it’s a daunting thing.”
Oftewel nietszeggend. Hierin wordt niks uitgelegd. Ik heb het even opgezocht en Sean Murray ontwijkt de vraag met dit antwoord. Een echte "uitleg" moet nog komen. Het zou zo dom zijn als het spelen met vrienden onmogelijk wordt gemaakt in mijn ogen. Maar goed, ik blijf geduldig wachten met deze game. ;) Ik volg overigens de Facebook pagina ook van No Man's Sky en daar wordt je ook niet vrolijk van. Alleen meer gezeur over de "Art" van anderen en voor de rest weinig info. Als er één game waarover in mijn eigen ogen echt te weinig info naar buiten brengt, dan is het wel deze.
Image

Re: No Man's Sky

12
met0t0 wrote:Ik zou het toch niet erg vinden om niet met vrienden samen te kunnen spelen. Het moet net zoals in Journey, zelfs nog meer, een heel speciaal gevoel zijn om mensen tegen te komen :)
Voor een deel mee eens, maar ik vind Journey van een andere orde. In No Man's Sky is veel te ontdekken. Het zou zonde zijn als je niet met een vriend (of een paar vrienden) dat niet kunt doen. Samen exploreren en kijken wat voor ongein er allemaal is, dat lijkt me echt vet. :D
Image

Re: No Man's Sky

13
billie91 wrote:
met0t0 wrote:Ik zou het toch niet erg vinden om niet met vrienden samen te kunnen spelen. Het moet net zoals in Journey, zelfs nog meer, een heel speciaal gevoel zijn om mensen tegen te komen :)
Voor een deel mee eens, maar ik vind Journey van een andere orde. In No Man's Sky is veel te ontdekken. Het zou zonde zijn als je niet met een vriend (of een paar vrienden) dat niet kunt doen. Samen exploreren en kijken wat voor ongein er allemaal is, dat lijkt me echt vet. :D
Als ik kon kiezen zou ik ook liefst met vrienden willens spelen. Maar hun opzet is duidelijk, je wordt op een willekeurig punt "gedropped" vanwaar je begint met de bedoeling het centrum van het heelal te bereiken. Als je dan op eender welke andere locatie kan "fasttravellen" om bij een vriend te komen, is hun opzet er niet meer. In datzelfde opzicht kan het dus zijn dat als een vriend ver in het spel zit, jij direct op dezelfde locatie kan starten.

Ook is het al geweten dat je verplaatsen tussen planeten/sterrenstelsels energie kost, energie die je moet vinden op de verschillende planeten.
Daarmee dat ze het zeggen dat ook al wist je waar je vriend zit, je er niet zomaar kan geraken.

Het blijft afwachten wat het uiteindelijk allemaal wordt, maar ik zou niet te veel hopen dat je deze zomaar in coop kan afwerken met vrienden. Je zal, denk ik, eerder moeten samenwerken met vreemden zoals in Journey.
PSN tichke
Image

Re: No Man's Sky

14
tichke wrote:
billie91 wrote:
met0t0 wrote:Ik zou het toch niet erg vinden om niet met vrienden samen te kunnen spelen. Het moet net zoals in Journey, zelfs nog meer, een heel speciaal gevoel zijn om mensen tegen te komen :)
Voor een deel mee eens, maar ik vind Journey van een andere orde. In No Man's Sky is veel te ontdekken. Het zou zonde zijn als je niet met een vriend (of een paar vrienden) dat niet kunt doen. Samen exploreren en kijken wat voor ongein er allemaal is, dat lijkt me echt vet. :D
Als ik kon kiezen zou ik ook liefst met vrienden willens spelen. Maar hun opzet is duidelijk, je wordt op een willekeurig punt "gedropped" vanwaar je begint met de bedoeling het centrum van het heelal te bereiken. Als je dan op eender welke andere locatie kan "fasttravellen" om bij een vriend te komen, is hun opzet er niet meer. In datzelfde opzicht kan het dus zijn dat als een vriend ver in het spel zit, jij direct op dezelfde locatie kan starten.

Ook is het al geweten dat je verplaatsen tussen planeten/sterrenstelsels energie kost, energie die je moet vinden op de verschillende planeten.
Daarmee dat ze het zeggen dat ook al wist je waar je vriend zit, je er niet zomaar kan geraken.

Het blijft afwachten wat het uiteindelijk allemaal wordt, maar ik zou niet te veel hopen dat je deze zomaar in coop kan afwerken met vrienden. Je zal, denk ik, eerder moeten samenwerken met vreemden zoals in Journey.
Dat op een willekeurig gedropped worden en dan zelf aan de slag gaan lijkt mij ook erg leuk. Ik zal zelf ook eerst alles alleen gaan ontdekken en kijken wat je allemaal kan doen. Maar op een bepaald punt zou je gewoonweg met vrienden ook aan de slag moeten kunnen. Maar het is de optie om samen met vrienden uiteindelijk ook wat te doen wat ook gewoon leuk is. Als ze dat nu al zo zouden uitsluiten is dat echt slecht. Je hebt de ruimte in No Man's Sky, dan is die ruimte toch op zijn minst leuk om te exploreren met vrienden. Maar goed, dit is denk ik een discussie die eeuwig door kan gaan totdat ze eindelijk duidelijke informatie hierover geven.
Image
cron