Re: No Man's Sky

421
gamerke1992 wrote:
Dat wist ik dus niet :p Misschien kan ik mijn oud schip nog terug vinden :o
Dat is juist het nadeel. Als je eenmaal je nieuwe schip hebt geaccepteerd kun je niet meer de zooi van je ouwe schip slopen. Ik ben daar ook pas laat achter gekomen. Bij je volgende schip is de volgorde als volgt:

1. Kijk hoeveel slots het nieuwe schip heeft.
2. Heeft deze meer slots? Ga dan weer naar je oude schip zonder dat je de nieuwe hebt geaccepteerd als schip!
3. Sloop zoveel mogelijk uit je oude schip om te gebruiken op je nieuwe schip.
4. Ga naar het nieuwe schip en accepteer deze als je eigen schip.
5. Gebruik de materialen van je oude schip om je nieuwe schip gereed te maken om te vliegen.
6. Herhaal dit proces elke keer wanneer je een nieuw schip wilt aannemen.
Image

Re: No Man's Sky

422
billie91 wrote:
gamerke1992 wrote:
Dat wist ik dus niet :p Misschien kan ik mijn oud schip nog terug vinden :o
Dat is juist het nadeel. Als je eenmaal je nieuwe schip hebt geaccepteerd kun je niet meer de zooi van je ouwe schip slopen. Ik ben daar ook pas laat achter gekomen. Bij je volgende schip is de volgorde als volgt:

1. Kijk hoeveel slots het nieuwe schip heeft.
2. Heeft deze meer slots? Ga dan weer naar je oude schip zonder dat je de nieuwe hebt geaccepteerd als schip!
3. Sloop zoveel mogelijk uit je oude schip om te gebruiken op je nieuwe schip.
4. Ga naar het nieuwe schip en accepteer deze als je eigen schip.
5. Gebruik de materialen van je oude schip om je nieuwe schip gereed te maken om te vliegen.
6. Herhaal dit proces elke keer wanneer je een nieuw schip wilt aannemen.

Bedankt dat is goed advies :D

Ik heb een atlaspass, dus ik kan eigenlijk toch vrij vlot nieuwe warp cells maken met die antimatter enzo :) Dus voorlopig zal ik toch al verder kunnen met het huidige schip.
Image

Re: No Man's Sky

423
billie91 wrote:
gamerke1992 wrote:
Dat wist ik dus niet :p Misschien kan ik mijn oud schip nog terug vinden :o
Dat is juist het nadeel. Als je eenmaal je nieuwe schip hebt geaccepteerd kun je niet meer de zooi van je ouwe schip slopen. Ik ben daar ook pas laat achter gekomen. Bij je volgende schip is de volgorde als volgt:

1. Kijk hoeveel slots het nieuwe schip heeft.
2. Heeft deze meer slots? Ga dan weer naar je oude schip zonder dat je de nieuwe hebt geaccepteerd als schip!
3. Sloop zoveel mogelijk uit je oude schip om te gebruiken op je nieuwe schip.
4. Ga naar het nieuwe schip en accepteer deze als je eigen schip.
5. Gebruik de materialen van je oude schip om je nieuwe schip gereed te maken om te vliegen.
6. Herhaal dit proces elke keer wanneer je een nieuw schip wilt aannemen.
Kan het zijn dat in nieuwere updates dit gewijzigd is?

Als je een schip koopt op een trading post, een plaats met 7 landingsplaatsen waar regelmatig nieuwe schepen landen, of als je een crashed ship vindt, dan kun je zo vaak als je wilt van schip wisselen tot je alles hebt overgebracht. Zo heb ik het iig al een paar maal gedaan.

Na updates zijn sommige zaken aangepast, dus het kan zijn dat ook dit is aangepast, maar tot voor kort nog niet.

Hoe vind je een tradingpost? Dit is een leuke 'truc':

Succes!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: No Man's Sky

424
Sora_Lizard wrote:
billie91 wrote:
gamerke1992 wrote:
Dat wist ik dus niet :p Misschien kan ik mijn oud schip nog terug vinden :o
Dat is juist het nadeel. Als je eenmaal je nieuwe schip hebt geaccepteerd kun je niet meer de zooi van je ouwe schip slopen. Ik ben daar ook pas laat achter gekomen. Bij je volgende schip is de volgorde als volgt:

1. Kijk hoeveel slots het nieuwe schip heeft.
2. Heeft deze meer slots? Ga dan weer naar je oude schip zonder dat je de nieuwe hebt geaccepteerd als schip!
3. Sloop zoveel mogelijk uit je oude schip om te gebruiken op je nieuwe schip.
4. Ga naar het nieuwe schip en accepteer deze als je eigen schip.
5. Gebruik de materialen van je oude schip om je nieuwe schip gereed te maken om te vliegen.
6. Herhaal dit proces elke keer wanneer je een nieuw schip wilt aannemen.
Kan het zijn dat in nieuwere updates dit gewijzigd is?

Als je een schip koopt op een trading post, een plaats met 7 landingsplaatsen waar regelmatig nieuwe schepen landen, of als je een crashed ship vindt, dan kun je zo vaak als je wilt van schip wisselen tot je alles hebt overgebracht. Zo heb ik het iig al een paar maal gedaan.

Na updates zijn sommige zaken aangepast, dus het kan zijn dat ook dit is aangepast, maar tot voor kort nog niet.

Hoe vind je een tradingpost? Dit is een leuke 'truc':

Succes!
Hmm, dat kon ik eerst niet voor elkaar krijgen. Dan is dat iets wat ze hebben gefixt.
Image

Re: No Man's Sky

425
Andersom kan natuurlijk ook, tenslotte was jij al veel eerder bezig met de game dan ik. Gewoon een keer uitproberen (en zorg dat je een oude save in de cloud hebt staan ;))
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: No Man's Sky

427
gamerke1992 wrote:Het klopt wel dat je nog naar je oude schip kan. Zo heb ik al mijn spullen over gezet naar het nieuwe schip. Ik wist alleen niet dat je die dingen kon afbreken om alles te recupereren :p
Let er wel op dat slechts ongeveer de helft van de originele materialen kunt "redden". Dit in tegenstelling tot de 100% return bij het bouwen van een base. Als je daar iets afbreekt dan krijg je alles terug.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: No Man's Sky

428
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:Het klopt wel dat je nog naar je oude schip kan. Zo heb ik al mijn spullen over gezet naar het nieuwe schip. Ik wist alleen niet dat je die dingen kon afbreken om alles te recupereren :p
Let er wel op dat slechts ongeveer de helft van de originele materialen kunt "redden". Dit in tegenstelling tot de 100% return bij het bouwen van een base. Als je daar iets afbreekt dan krijg je alles terug.
Yup, maar beter iets dan niets. Veel van die materialen zijn lastig te vinden.
Image

Re: No Man's Sky

430
gamerke1992 wrote:Hoe kan je granaten gebruiken? Ik heb al 4 upgrades voor granaten in mijn minitool, maar ik ben tot nu toe nog niets tegengekomen om het ook effectief te gebruiken.
- Deze zijn ideaal om gaten in de grond of in rotswanden te schieten. Dat kan om bepaalde ertsen te bereiken of om een schuilplaats te creëren op een opkomende storm of bij te weinig zink op voorraad.
- Er zijn aanvallende beestjes, vaak klein en razendsnel die met de laser haast niet te raken zijn. Een granaat komt dan vaak goed van pas.
- Als verdediging tegen opdringerige sentinels, een schot en de sentinel levert zijn pugneum bij jou in.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: No Man's Sky

431
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:Hoe kan je granaten gebruiken? Ik heb al 4 upgrades voor granaten in mijn minitool, maar ik ben tot nu toe nog niets tegengekomen om het ook effectief te gebruiken.
- Deze zijn ideaal om gaten in de grond of in rotswanden te schieten. Dat kan om bepaalde ertsen te bereiken of om een schuilplaats te creëren op een opkomende storm of bij te weinig zink op voorraad.
- Er zijn aanvallende beestjes, vaak klein en razendsnel die met de laser haast niet te raken zijn. Een granaat komt dan vaak goed van pas.
- Als verdediging tegen opdringerige sentinels, een schot en de sentinel levert zijn pugneum bij jou in.
Klinkt goed :) Moet ik dan eerst een blue print tegenkomen ofzo net zoals de upgrades van die granaten die ik wel al heb?

Ik ben gisteren voor een 4de keer een crashed ship tegengekomen en die zijn altijd veel slechter dan wat ik al heb. Net zoals mijn minitool, ik heb al kei lang dezelfde omdat ik altijd slechtere versies tegenkom.
Image

Re: No Man's Sky

432
gamerke1992 wrote:
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:Hoe kan je granaten gebruiken? Ik heb al 4 upgrades voor granaten in mijn minitool, maar ik ben tot nu toe nog niets tegengekomen om het ook effectief te gebruiken.
- Deze zijn ideaal om gaten in de grond of in rotswanden te schieten. Dat kan om bepaalde ertsen te bereiken of om een schuilplaats te creëren op een opkomende storm of bij te weinig zink op voorraad.
- Er zijn aanvallende beestjes, vaak klein en razendsnel die met de laser haast niet te raken zijn. Een granaat komt dan vaak goed van pas.
- Als verdediging tegen opdringerige sentinels, een schot en de sentinel levert zijn pugneum bij jou in.
Klinkt goed :) Moet ik dan eerst een blue print tegenkomen ofzo net zoals de upgrades van die granaten die ik wel al heb?

Ik ben gisteren voor een 4de keer een crashed ship tegengekomen en die zijn altijd veel slechter dan wat ik al heb. Net zoals mijn minitool, ik heb al kei lang dezelfde omdat ik altijd slechtere versies tegenkom.
Ik heb het idee dat ze de iets hebben aangepast met die gecrashte schepen. Normaal kwam ik altijd betere tegen dan ik al had, maar nu krijg ik continu enkel schepen met 18 slots of 20 slots. Echt waardeloos als je het mij vraagt.
Image

Re: No Man's Sky

433
Update 1.24 is nu ook te downloaden.

-Fixed an issue that caused player’s bases not to appear
-Optimised light shafts, allowing us to enable them on PS4
-Fixed a game freeze/lock up that could occur when in space
-Improved frame rate when playing with unlocked frame rate, or vsync disabled
-Fixed some issues with Steam controller prompts
-Various minor performance optimisations
-Fixed some rare crashes & freezes
Image

Re: No Man's Sky

434
Ik heb de game even aan de kant gelegd, want ik merkte dat ik het minder leuk begon te vinden. Misschien als ik nu eerst uncharted 4 speel, dat ik daarna weer zin heb :)

Ik had ook gewoon het gevoel dat ik niet meer echt vooruit geraakte. Ik kreeg steeds blueprints die ik al had en alle schepen en minitools die ik tegenkwam waren slechter dan diegene die ik al had.
Image
cron