Re: No Man's Sky

466
billie91 wrote:Hier een kleine trailer van wat er allemaal in de game is veranderd in de afgelopen 2 jaar.

Die trailer zorgt ervoor dat ik weer zin krijg in het spel :P Jammer dat dit alles nog niet in de game zat toen ik me ermee amuseerde, ging het dan een nog betere game gevonden hebben.
Image

Re: No Man's Sky

468
No Man's Sky - NEXT


Multiplayer


Team up a small team of friends and explore the universe together, or be joined by random travellers.
You can help friends to stay alive, or prey on others to survive.
Tiny shelters or complex colonies that you build as a team are shared for all players.
Fight as a pirate or a wingman in epic space battles with friends and enemies.
Race exocraft across weird alien terrains, creating race tracks and trails to share online.
Character customisation allows you to personalise your appearance.

Visual Overhaul

The game is fully playable in third or first person, both on-foot and in ship.
Planetary rings and improved space visuals make space more beautiful than ever.
Dramatically improved planetary terrain generation, ground textures, water and clouds bring the environment to life.
Significantly more detail added to ships, NPCs and buildings.

Unlimited Base Building

Bases can now be built anywhere on any planet.
Dramatically increased base building complexity and size limits.
Hundreds of new base parts.
Own multiple bases.

Command Freighters

Assemble and upgrade a fleet of frigates and command them from the bridge of your freighter.
Send your fleet out to into the universe, or deploy them to help you as you explore a specific system.
Improved freighter base building allows a truly custom capital ship.
Invite your friends aboard and take on challenging multiplayer missions from the Galactic Commision Station on your bridge.

Image

Image



Deze update komt uit op 24 juli en is gratis
Bron: PSBlog
Image

Re: No Man's Sky

471
FGras wrote:Het ziet er super vet uit, ik vraag mij af hoe ze al deze grote updates nog betalen. Hadden ze of word er nog zo veel geld verdient met deze game?
Ik reken dat ze uit de inkomsten van de eerste verkopen genoeg hebben verdiend om de game verder te blijven ontwikkelen. Verder is er uiteraard nog de Xbox release volgende week die de inkomsten verder verhogen. Er zal wel genoeg geld in kas zijn om dit te blijven doen, al reken ik ook dat ze bezig zijn met nieuwe game(s). Sean Murray heeft echter aangegeven dat er nog meer updates voor No Man's Sky eraan zitten te komen.

Vind zelf de support voor de game echt zeer goed. Ze hadden uiteraard nog het één en ander goed te maken, maar ze staan wel voor hun game. Ik reken dat de meeste uitgevers/ontwikkelaars een dergelijke game al lang breed hadden verlaten na de mislukte release. Ik hoop ook dat de game nog voor jaren ondersteund zal worden door Hello Games, maar dat zal wellicht teveel gevraagd zijn.
Image

Re: No Man's Sky

472
Meer en meer developers bezwijken onder de druk om de release te halen. Het is een trend dat games uitkomen om het merendeel van de content achterna uit te brengen in de vorm van DLC al dan niet betalend. Als dit een goede evolutie is laat ik ter discussie. Maar kijk bijvoorbeeld naar DriveClub of nu Gran Turismo Sport. Die games doen het kwa ondersteuning uitstekend. Maar ergens moeten ze wel. Beide hadden een niet erg puike release en dan moeten ze dat achteraf toch ergens gaan compenseren. Laat het duidelijk zijn dat ik die racing games niet vergelijk met No Man's Sky.. Maar ik bedoel dus de content dat er blijft voor uitkomen. Je kan je afvragen of het rendabel is en ze niet beter een complete game uitbrengen ipv stukjes. Het zal veel ergernis besparen bij de consument en de 70-75 euro dat je voor een game betaald zal meer voldoening geven. Ik ben al een hele tijd terug gestopt met games op release te kopen net voor die reden. Enkel games dat ik echt naar uitkijk zou ik nog bij het begin dat ze in de winkelrekken liggen aanschaffen.
Image

Re: No Man's Sky

473
NTGSruler wrote:Meer en meer developers bezwijken onder de druk om de release te halen. Het is een trend dat games uitkomen om het merendeel van de content achterna uit te brengen in de vorm van DLC al dan niet betalend. Als dit een goede evolutie is laat ik ter discussie. Maar kijk bijvoorbeeld naar DriveClub of nu Gran Turismo Sport. Die games doen het kwa ondersteuning uitstekend. Maar ergens moeten ze wel. Beide hadden een niet erg puike release en dan moeten ze dat achteraf toch ergens gaan compenseren. Laat het duidelijk zijn dat ik die racing games niet vergelijk met No Man's Sky.. Maar ik bedoel dus de content dat er blijft voor uitkomen. Je kan je afvragen of het rendabel is en ze niet beter een complete game uitbrengen ipv stukjes. Het zal veel ergernis besparen bij de consument en de 70-75 euro dat je voor een game betaald zal meer voldoening geven. Ik ben al een hele tijd terug gestopt met games op release te kopen net voor die reden. Enkel games dat ik echt naar uitkijk zou ik nog bij het begin dat ze in de winkelrekken liggen aanschaffen.
Dat laatste is zeer herkenbaar. Nou is toevallig No Man's Sky de laatste game waar ik 60 euro voor heb neergelegd. Het is gewoonweg dat veel van de games niet compleet aankomen bij release, en dan vaak ook een ondersteuning van jan lul hebben. Ik heb daar schoon genoeg van. Ik koop mijn games wel in de uitverkoop en heb dan vaak ook alles erop eraan. Zelf vind ik Hello Games zich nu goed aan herstellen is met No Man's Sky en daar ook lof voor verdiend, maar ze moeten nooit meer zo'n stunt uithalen zoals in 2016.
Image

Re: No Man's Sky

474
billie91 wrote: Dat laatste is zeer herkenbaar. Nou is toevallig No Man's Sky de laatste game waar ik 60 euro voor heb neergelegd. Het is gewoonweg dat veel van de games niet compleet aankomen bij release, en dan vaak ook een ondersteuning van jan lul hebben. Ik heb daar schoon genoeg van. Ik koop mijn games wel in de uitverkoop en heb dan vaak ook alles erop eraan. Zelf vind ik Hello Games zich nu goed aan herstellen is met No Man's Sky en daar ook lof voor verdiend, maar ze moeten nooit meer zo'n stunt uithalen zoals in 2016.
Om dan nog maar te zwijgen over day one patches van verschillende gigs groot..
Image

Re: No Man's Sky

475
NTGSruler wrote:
billie91 wrote: Dat laatste is zeer herkenbaar. Nou is toevallig No Man's Sky de laatste game waar ik 60 euro voor heb neergelegd. Het is gewoonweg dat veel van de games niet compleet aankomen bij release, en dan vaak ook een ondersteuning van jan lul hebben. Ik heb daar schoon genoeg van. Ik koop mijn games wel in de uitverkoop en heb dan vaak ook alles erop eraan. Zelf vind ik Hello Games zich nu goed aan herstellen is met No Man's Sky en daar ook lof voor verdiend, maar ze moeten nooit meer zo'n stunt uithalen zoals in 2016.
Om dan nog maar te zwijgen over day one patches van verschillende gigs groot..
Nou is dat ook een ergernis. Vind het prima dat ze later eventueel iets patchen, maar het feit dat ze dat direct day-one doen toont aan dat ze de games niet goed testen. Het excuus dat de games groter, complexer, duurder etc. zijn geworden vind ik geen excuus. De inkomsten van de game zijn immers ook torenhoog. Je plaatst daarbij dan ook een budget voor het testen van games, maar daar wordt blijkbaar bij menig ontwikkelaar op bezuinigd. Op sommige punten was het gewoonweg vroeger eenmaal beter.
Image