Resident Evil 7

1
Op de E3 werd het aangekondigd maar ik merkte dat er nog geen topic over bestond.

Resident Evil 7 neemt horror terug serieus, en dat in first person, maar houdt de gekende personages opzij.
Gepland voor 24 januar 2017
Platform is natuurlijk de PS4 én in VR.



Er is een demo beschikbaar via PSN, die content bevat die NIET in de uiteindelijke full-game zal zitten. De demo is al minstens 2 miljoen keren gedownload.

Er is ook het Ambassador Program, een soort van "je krijgt info net voordat de anderen het krijgen". Ik ben daar op ingeschreven. Zo gaven ze me deze picture:
Image
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Resident Evil 7

5
ShAmPi wrote:Re6 heb ik nooit uitgespeeld. Ga binnekort wel de oude resident nog eens opstarten.
Zal nooit die deuren die opengaan vergeten. Hehe
Ik ben het volledig met ShAmPi eens. Prima dat we teruggaan naar de old school horror ervaring, maar FP past gewoon zó niet... Over het algemeen hou ik ook gewoon niet van FP games (Dishonored bijv.: zal vast goed zijn, maar trok me gewoon écht niet, wss vanwege FP?), of wordt ik er zelfs misselijk van (Half Life).
Ik heb al een paar jaar het idee dat ik de oude RE's nog eens op zal starten (heb ooit de PSX klassiekers toch met die reden aangeschaft), maar verwacht niet dat ik daar snel aan toe zal komen. Zeker niet nu ik de PS4 HD remakes heb aangeschaft... :D
Image

Re: Resident Evil 7

6
paveman wrote:
ShAmPi wrote:Re6 heb ik nooit uitgespeeld. Ga binnekort wel de oude resident nog eens opstarten.
Zal nooit die deuren die opengaan vergeten. Hehe
Ik ben het volledig met ShAmPi eens. Prima dat we teruggaan naar de old school horror ervaring, maar FP past gewoon zó niet... Over het algemeen hou ik ook gewoon niet van FP games (Dishonored bijv.: zal vast goed zijn, maar trok me gewoon écht niet, wss vanwege FP?), of wordt ik er zelfs misselijk van (Half Life).
Ik heb al een paar jaar het idee dat ik de oude RE's nog eens op zal starten (heb ooit de PSX klassiekers toch met die reden aangeschaft), maar verwacht niet dat ik daar snel aan toe zal komen. Zeker niet nu ik de PS4 HD remakes heb aangeschaft... :D
Ik heb de HD remakes ook maar toch overweeg ik de klasiekers te spelen.
Ik heb toch de oude console en de oude games.
Imo hebben de beperkingen van de oude consoles meegspeeld in het typische RE gevoel :)
En ik heb ze zo toen gespeeld en zo zal ik ze ook terug spelen :D

Zoals dat de mist bij Silent Hill enkel en alleen komt door de beperkingen van de console :D
Image

Re: Resident Evil 7

7
Klopt, maar uiteindelijk wel fantastisch goed werkte... :D
Misschien dat ik deze vakantie niets op mijn Vita te spelen heb: dan zal ik vast een PS One klassieker aanzwengelen. Normaal gesproken zal de keus dan Final Fantasy/Suikoden/Resident Evil worden.
Image

Re: Resident Evil 7

9
Nog nooit een RE gespeeld, wel vorige week de demo van deze deel 7, hij was best scary! Ik werd aangenaam verrast maar krijg altijd het idee dat iedereen P.T na wil maken omdat die demo ook zoeen succes was.

( niet dat deze demo er veel op leek maar het kwam wel in me op )
Image

Re: Resident Evil 7

10
Colossus wrote:Nog nooit een RE gespeeld, wel vorige week de demo van deze deel 7, hij was best scary! Ik werd aangenaam verrast maar krijg altijd het idee dat iedereen P.T na wil maken omdat die demo ook zoeen succes was.

( niet dat deze demo er veel op leek maar het kwam wel in me op )
het trok wel op P.T. al vond ik die meer paranormale horror toegeschreven, hier toch anders ! :smug:

Re: Resident Evil 7

11
Ik heb de demo gedownload maar nog niet gespeeld, maar mijn eerste reactie was niet ver van ShAmPi zei. Het was niet wat ik verwachtte van een vervolg. Het voelt voor mij ook niet aan op dit moment als een Resident Evil game. Een kans geven ga ik het zeker doen, maar ik zal eerst de demo spelen en nog wat meer info afwachten.

Persoonlijk kijk ik nu dus ook meer uit naar de RE2 remake.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Resident Evil 7

12
Captain Witwicky wrote:Ik heb de demo gedownload maar nog niet gespeeld, maar mijn eerste reactie was niet ver van ShAmPi zei. Het was niet wat ik verwachtte van een vervolg. Het voelt voor mij ook niet aan op dit moment als een Resident Evil game. Een kans geven ga ik het zeker doen, maar ik zal eerst de demo spelen en nog wat meer info afwachten.

Persoonlijk kijk ik nu dus ook meer uit naar de RE2 remake.
doe het enkel niet in het pikkedonker met maximum volume van je tv Kapiteinski :idea:

Re: Resident Evil 7

13
Gamefreak wrote:doe het enkel niet in het pikkedonker met maximum volume van je tv Kapiteinski :idea:
Is dat eigenlijk niet de bedoeling? :D
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2