Elite Dangerous

1
Elite Dangerous

Platform: PS4 (nog niet uitgekomen) Xbox One en PC
Ontwikkelaar: Frontier Developments
Uitgever: Frontier Developments
Genre: Space trading and combat, first-person shooter
Release: PS4 (tweede kwartaal 2017) Xbox One (06-10-2015) PC (06-12-2014)
Multiplayer: Ja

Elite Dangerous is een space-game waarin je als piloot de Melkweg kunt ontdekken. Je kunt in de game vechten, ruilen, exploreren en nog veel meer. Je hebt de mogelijkheid om je schip te upgraden en je kunt een ruimtevloot creëren. De game is zowel singleplayer als multiplayer. Je kunt random spelers tegenkomen, maar je hebt ook de optie om met vrienden te spelen. Vrijheid staat in de game op de voorgrond. Voor de PS4 versie van de game zijn er enkele aanpassingen gedaan qua controls. Zo heb je op de PS4 de mogelijkheid om de Melkweg-map te exploreren via de touchpad op je controller. Ook kun je de touchpad voor andere zaken instellen in de game. Voor de PS4 Pro komen ook nog enkele exclusieve opties, maar daar heeft Frontier Developments nog niets over losgelaten.

Image

Re: Elite Dangerous

5
Tjeefkeuh wrote:
met0t0 wrote:Ziet er interessant uit :)
Hopelijk wordt hier wel alles behaald dat de ontwikkelaars beloofd hadden :p
De game is al uit op andere platformen toch?
Dat is inderdaad wel een goede indicatie voor de inhoud van de game, maar of het technisch allemaal perfect zal werken op PS4 blijft nog even de vraag.

Re: Elite Dangerous

6
Ben sinds kort bezig met deze game. De game heeft een hele hoge leercurve. Je zult gaandeweg zoveel zaken moeten ontdekken en leren, dat de eerste uren echt heel verwarrend werken af en toe. Nadat ik de gameplay enigszins onder controle had opende de game zich voor mij. Tot nu toe heb ik misschien 10 a 15 uur erin zitten, maar er is nog heel veel te ontdekken. Grootste minpunt in de game die ik tot nu ben tegen gekomen is het landen met schepen en de grootste plus zijn wel de prachtige visuals wanneer je in een nieuwe zonnestelsel terecht komt. De achtergrond muziek helpt daar ook heel goed bij. Wie dus wat meer realisme zoekt zit bij deze game wel snor.
Image

Re: Elite Dangerous

7
Ben weer begonnen met Elite Dangerous. Waar ik in het verleden ben gestopt met spelen om vooral het bijzonder moeilijke landingsprocedure, is het nu juist beter. Je kunt nu auto-docken met je schip, wat erg veel frustratie bespaart. Ik kan nu wel aanraden om eerst wat guides op youtube te kijken of verdere tips op te zoeken op het web. Die kunnen je serieus veel ellende en frustratie in het begin besparen. Tevens zijn de trainingsmissies in de game echt een stuk beter geworden. Sla ze daarom ook niet over.
Image