HOERA, ons eerste lustrum

1
Ons eerste lustrum

Image
Op 1 maart 2015 stapten we als een jonge, vrolijke en onbevangen baby onze eigen nieuwe wereld binnen. Vol goede moed en met grootse plannen nodigden we iedereen uit die ook maar iets van gevoel had bij PlayStation, Pure en of OPM. Want we wilden spelen, alleen of samen met iemand anders en het forum bleek een prima manier om contacten te leggen.

M-power en Mr.Wolf bleken onze eerste members, niet zijnde kaderleden. Een half uur later gevolgd door fsterchele23 en weer een kwartier later volgde RoyVdW. Zo wisselden de eerste dag al twintig nieuwe leden vanuit OPM naar Press X to Revive, liefdevol afgekort tot PXtR.
Steeds meer mensen volgden en al gauw hadden we weer een gezellig ploegje bij elkaar.
Image
We werden gewogen en te licht bevonden. Het forum was vaak beestachtig langz a a a a a m en nauwelijks te bereiken. Al gauw bleek dat onze eerste host een heel trage jongen was die onze ‘snelle’ groei niet kon volgen. Onze Sanity penguin wist dat snel op te lossen waarna we via een nieuwe en tevens onze huidige host de snelheid er goed in kunnen houden.

Image
Hoe meer zielen hoe meer vreugd maar ook hoe meer wensen. Tapatapatapa-tam volgde voor de leden die liever via hun mobieltje wilden communiceren. De frontpage werd zo nu en dan wat aangepast en kleine klantenbindertjes zoals medals verrijkten onze site en alle members. Sommigen lopen door het gewicht van al die medals al voorover gebogen.
Vanzelfsprekend hadden we nog wel eens een ongelukje maar dat hoort nu eenmaal bij het opgroeien.
Over het algemeen is het zo gemoedelijk en gezellig op het forum dat onze moderators verleren hoe ze moeten modereren. Gelukkig hebben we nog een Kolm die ons regelmatig op de vingers tikt.
Image
Luiers hebben we niet meer nodig. We zijn zindelijk want vrijwel alle foutjes zijn inmiddels wel uit de blog en het forum verdwenen. Dit is zeker ook te danken aan de leden die ons hun ongenoegens kenbaar maakten. Soms onomwonden en op een zeer duidelijke manier.
Natuurlijk konden we het niet iedereen naar de zin maken en hebben sommige leden ons verlaten. Helaas waren hier ook een paar kaderleden bij. Gelukkig hebben we een paar zeer sterke en trouwe leden bereid gevonden om hun plaatsen in te nemen.
Inmiddels hebben we de kleuterleeftijd bereikt en kunnen we ons eerste lustrum gaan vieren. Uit het verleden hebben we onze lesjes geleerd en vieren dit lustrum op gepaste maar zeer bescheiden wijze. Geen fantastische wedstrijden meer met grote prijzen. Toen we één jaar werden hadden we twee wedstrijden waarop maar liefst 3 inschrijvingen volgden door 2 members. Beide prijzen gingen naar een en dezelfde persoon die er dan ook echt moeite voor gedaan had.

Image
Nu we wat ouder zijn kunnen we ook meer genieten van onze onafhankelijkheid en zelfstandig meer plezier hebben. Daarbij is het prettig te zien dat members elkaar steeds beter weten te vinden om dan gezamenlijk een of meerdere online trophy’s te slachten. Soms zelfs geheel belangeloos. Dat is dan ook een van de grote voordelen van een forum, iedereen kan meelezen en eventueel inhaken. Op kleine schaal wedijveren een aantal members onderling om een goed plekje te veroveren in onze PXtR Trophy Leaderboards.

Het idee rijpte bij de forum leiding om de inzet van de kaderleden te waarderen middels een medal ter herinnering aan 5 jaar PXtR. Zij bekleden al verschillende posities en vervullen meerdere taken waarmee de community zeker gediend is. Daarom zullen we hen een bijzondere medal uitreiken. En wel in de vorm van ons logo op 1 maart 2020.

Maar . . .
. . . welke betekenis heeft onze site zonder actieve leden?
Dus leek het gepast om elk actief lid ook ter ere van ons eerste lustrum een vergelijkbare medal toe te kennen. Helaas kennen we slechts weinig echt actieve leden maar ook zij kunnen aan de hand van een nieuwe medal laten zien dat ze erbij waren en erbij zijn!

De actieve leden zijn met de hand verlezen op basis van het met enige regelmaat plaatsen van posts gedurende de laatste maanden. De volgende namen zijn daarbij boven komen drijven.
dividedx11
FGras
fsterchele23
Gamefreak
Marty
minermb
Mr.Wolf
RoyVdW
Da_SoldierBE


Mocht iemand zich benadeeld voelen omdat zijn of haar naam ontbreekt laat zhij dan een pm richten aan de kaderleden voorzien van deugdelijke argumentatie.
Veel (game)plezier iedereen en samen op naar het tweede lustrum! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: HOERA, ons eerste lustrum

2
Mooie tekst Sora! Dat het al 5 jaar is... Tijd gaat snel! Al ben ik de laatste jaren iets minder actief, heb ik alleen maar mooie herinneringen aan deze plek! Bedankt aan alle kaderleden voor het onderhouden van deze site en het vele werk! :jip:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: HOERA, ons eerste lustrum

4
We zijn klein, maar onze kern is krachtig. Ik beschouw ons als deel van mijn leven en routine. Ik post niet elke dag, maar ben wel elke dag actief aanwezig. Geen post passeert, zonder dat ik er van op de hoogte ben.

Als het van mij afhangt doen we er heel makkelijk opnieuw 5 jaar bij.

En als er tegen die tijd nog wat nieuwe leden hun weg vinden naar ons gezellig forum, des te beter.
Image

Re: HOERA, ons eerste lustrum

5
ah de goeie oude tijd, toen ik toch net dat beetje meer tijd had om hier vaker te komen!
Ik kan me nog herinneren dat ik veel plezier had aan een paar tekstjes te schrijven voor de blog ;)
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

HOERA, ons eerste lustrum

7
dividedx11
FGras
fsterchele23
Gamefreak
Marty
minermb
Mr.Wolf
RoyVdW
Da_SoldierBE

Mocht iemand zich benadeeld voelen omdat zijn of haar naam ontbreekt laat zhij dan een PUBLIEKELIJK BERICHT richten aan de kaderleden voorzien van deugdelijke argumentatie.
Beste kaderleden, HO eens even!
Ik voel mij plaatsvervangend benadeeld voor alle moderators, administrators en redactieleden die hier misschien nog wel het meest rondhuppelen!
Want ook zij zijn actieve leden!

Natuurlijk komt bovenstaande lijst bij jullie vandaan dus ik snap wel dat het gek is om jezelf te benoemen, dus dan doe ik het maar even. Mijn suggestie om aan de lijst toe te voegen:
- Sora_Lizard
- Kolm
- Met0t0
- Elexus
- gamerke1992
- ShAmPi
- Sanity Pinguin
- NTGSruler
- Paveman
- Billie91
- Daviduvel
- W.O.L.F.

Mocht een kaderlid zich benadeeld voelen omdat ik zijn of haar naam ben vergeten (of verkeerd is gespeld) laat zhij dan een PM bericht richten aan de mij voorzien van deugdelijke argumentatie.

P.S. leuk geschreven jongens! Volgens Wikipedia hoort er ook een offerfeest bij een lustrum, zijn hier plannen voor?
Last edited by FGras on 04 Mar 2020 22:14, edited 1 time in total.

Re: HOERA, ons eerste lustrum

8
Dank je wel FGras, het is heel vriendelijk van je om de arme kaderleden niet te vergeten maar . . . . die hebben ook aan zichzelf gedacht zonder hen bij name te noemen. Ook zij hebben allen een bijzondere medal mogen ontvangen. In een iets ander kleurtje om de mensen die ook uit eigen middelen deze site bekostigen en onderhouden net iets meer te laten opvallen. Onze grootste bierdrinker heeft zelfs een logo met een schuimkraagje. :lol:

PS, je was in jouw overzicht W.O.L.F. vergeten. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: HOERA, ons eerste lustrum

9
Sora_Lizard wrote:Dank je wel FGras, het is heel vriendelijk van je om de arme kaderleden niet te vergeten maar . . . . die hebben ook aan zichzelf gedacht zonder hen bij name te noemen. Ook zij hebben allen een bijzondere medal mogen ontvangen. In een iets ander kleurtje om de mensen die ook uit eigen middelen deze site bekostigen en onderhouden net iets meer te laten opvallen. Onze grootste bierdrinker heeft zelfs een logo met een schuimkraagje. :lol:

PS, je was in jouw overzicht W.O.L.F. vergeten. ;)
Sorry Wolf! Je staat er nu bij!
Dat de kaderleden ook (iets andere) medailles hadden gekregen had ik nog niet door! :0 Dat doet mij goed! Ik zal vandaag nog een extra biertje drinken voor het hele forum!

Re: HOERA, ons eerste lustrum

11
gamerke1992 wrote:We zijn klein, maar onze kern is krachtig. Ik beschouw ons als deel van mijn leven en routine. Ik post niet elke dag, maar ben wel elke dag actief aanwezig. Geen post passeert, zonder dat ik er van op de hoogte ben.

Als het van mij afhangt doen we er heel makkelijk opnieuw 5 jaar bij.

En als er tegen die tijd nog wat nieuwe leden hun weg vinden naar ons gezellig forum, des te beter.
er zijn doorheen die jaren ook wel wat mensen van de boot gevallen.... maar dat is normaal me dunkt :nerd:

Re: HOERA, ons eerste lustrum

15
Wat is het snel gegaan! :O
Toen als student had ik meer tijd om mij hier te laten zien, situaties veranderen inderdaad. Hoe dan ook, het is nu op een lagere frequentie, maar ik bezoek onze gezellige site nog altijd even graag :)

Bedankt aan iedereen en op naar de volgende 5 jaren! :cool: :party:
cron