Re: Quick News Topic

2491
Ik ben ook wel veel kritischer geworden in het kopen van games. Ik ben de laatste 3 jaar aan de universiteit aan het studeren geweest via een redelijk zwaar schakeljaar, dus ik moet het elke week ook maar doen met mijn zakgeld dat ik krijg, want voor vakantiewerk was er geen tijd.
Daarom ben ik wel genoodzaakt om enkel de blockbusters te kopen op release waarvan ik weet dat ik het leuk ga vinden. Vroeger gaf ik al wel eens vlotter geld uit en kocht ik elke playstation exclusive op release, maar da's gewoon niet meer mogelijk met de prijzen die overal naar boven gaan.
Gisteren in mijn stamcafé gezien dat de prijzen ook weer naar boven gehaald zijn...
Maja, al een geluk dat ik nog een extreme backlog heb die elke maand groeit met ps+ :p
Image

Re: Quick News Topic

2500
NTGSruler wrote: 11 Apr 2024 09:37 Denk velen met mij Paveman!

Ik wil dit toch wel delen. Daar staat idd wel het succes van Helldivers 2 tegenover.

https://www.pushsquare.com/news/2024/04 ... plQGpntsYE
En niet alleen deze... Suicide Squad doet het absoluut niet goed mede dankzij een rotslecht eerste seizoen dat ze hebben afgeleverd. Van Skull&Bones aka het quadruple-A spel, heb ik zelfs helemaal niks meer gehoord. Ik vraag me ook oprecht af wie grote interesse toont in games zoals Foamstars voor release. Wanneer ze een soortgelijke game tonen op een state of play of dergelijk event rol ik altijd m'n ogen. Dan flitsen de battle passes en mictrotransactie al voor m'n ogen.
Denk dat de markt ook wat verzadigd begint te raken met dit soort van live-service titels.
Stel nu een kameraad van mij die veel Destiny speelt. Ik weet ook niet exact hoe dit werkt, maar elk jaar heb je een grote nieuwe dlc + 4 betalende seizoenen + verschillende gratis updates. Daar stop je best al wel wat tijd in zou ik denken. Dan heb je Suicide Squad waar recent seizoen 1 gestart is. Blijkbaar reset er iets aan je level, waardoor je weer een grind hebt om bepaalde karakters te unlocken. Het lijkt me gewoon niet haalbaar om veel tijd te stoppen in verschillende van deze titels. En om de die-hard gamers over te halen van een spel zoals Destiny naar een ander live-service spel, moet je toch al serieus sterk uit de hoek komen denk ik...

Ahja en nog even een grappig weetje... Na het torenhoge single player succes van Hogwarts Legacy en de faal van live-service Suicide Squad, zou je toch denken dat WB hier z'n conclusies uit zou trekken?
https://www.forbes.com/sites/paultassi/ ... 83bcfb26b2
Image

Re: Quick News Topic

2503
Ik heb niet per se iets "tegen" live-service-games. Het is vooral het verdienmodel tegenwoordig wat mij mateloos irriteert.
Een zo basic mogelijke game afleveren met de belofte dat er elk seizoen updates komen. Verschrikkelijk. Geef mij maar een goede afgewerkte singleplayer game met eventueel nog DLC erachter. Daar kan ik echt wel mee om. Maar de bagger wat tegenwoordig uitkomt is niet meer om aan te zien.

Een geluk dat Foam Stars dan nog bij PS+ zat. Anders had het vermoedelijk nog minder spelers bereikt denk ik.
Image
cron