Re: Quick News Topic

1442
Het feit dat ze de main site van killzone stopzetten en binnenkort laten redirecten doet vermoeden dat ze er geen plannen meer mee hebben voor lange tijd :(
Ik las ook dat ze op PlayStation.com bij Guerrilla Games enkel nog Horizon zouden hebben staan en Killzone niet meer. Zelf kan ik de pagina niet vinden waar ze het over hebben, maar als dat klopt dan is dat nog een extra teken aan de wand dat ze er voor lange tijd geen plannen meer mee hebben. Mijn vermoeden is dat ze na Horizon 2 nog een Horizon 3 gaan maken en tegen dan zijn we alweer minstenst 4-5 jaar verder.

Op hun eigen site wordt killzone wel nog vermeld boven in de menu's en is er info van alle games te vinden.
Image

Re: Quick News Topic

1443
Dat was mijn vermoeden ook. Dat bij Guerilla Games de volledige focus is verschoven op de Horizon reeks. Ergens ook niet onlogisch gezien het gigantische succes van de eerste game. Tevens moet Horizon Forbidden West als exclusive een uithangbord gaan worden voor het eerste levensjaar van de PS5.
Image

Re: Quick News Topic

1444
Sony heeft bij een presentatie in de kleine lettertjes wat gedetailleerdere releasedatums gegeven voor enkele PS5 games die in de presentatie voorkwamen:

Hitman 3 - januari 2021

Returnal - 19/03/2021

Kena: Bridge of Spirits - maart 2021

Little Devil Inside - juli 2021

Stray - oktober 2021

GhostWire: Tokyo - oktober 2021

Horizon Forbidden West - 2021

Project Athia - januari 2022

Pragmata - 2023

https://www.4gamers.be/nieuws/75132/1/s ... verwachten

Voor Hitman 3 is al een tijdje bekend dat deze op 20 januari 2021 uitkomt dus geen idee waarom dit algemener op januari staat.

Verder ben ik vooral benieuwd naar wanneer Ratchet and Clank Rift Apart komt! :P
Image

Re: Quick News Topic

1446
NTGSruler wrote:Bel je eens naar Sony om te vragen wanneer GT7 uitkomt Kolm? :P
Polyphony kennende... niet in 2021 :silly:

Er is eigenlijk ook nog altijd niet veel van getoond en dat geeft me niet zoveel vertrouwen.
Datzelfde heb ik met Ratchet. Zou in release window PS5 komen, maar wat is de precieze afbakening van release window? :think:
Image

Re: Quick News Topic

1449
NTGSruler wrote:Ja nu je het zegt.. Ratchet and Clank is het blijkbaar ook wel redelijk stil over :| Geduld is een schone deugd :P
Er zijn geruchten dat deze in februari zou moeten uitkomen.

Er is gezegd in een interview dat Ratchet & Clank 'the first must-have PS5 game of 2021' wordt. Returnal komt uit in Maart, dus zou in theorie daarvoor moeten zijn. Eind februari is ook het einde van de zogenaamde 'launch window', waarin de game zou uitkomen (is al verschillende keren vermeld, die launch window). Dus fingers crossed :D
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Quick News Topic

1450
dividedx11 wrote:
NTGSruler wrote:Ja nu je het zegt.. Ratchet and Clank is het blijkbaar ook wel redelijk stil over :| Geduld is een schone deugd :P
Er zijn geruchten dat deze in februari zou moeten uitkomen.

Er is gezegd in een interview dat Ratchet & Clank 'the first must-have PS5 game of 2021' wordt. Returnal komt uit in Maart, dus zou in theorie daarvoor moeten zijn. Eind februari is ook het einde van de zogenaamde 'launch window', waarin de game zou uitkomen (is al verschillende keren vermeld, die launch window). Dus fingers crossed :D
Met deze redenatie kan je ook denken dat die deze week uitkomt want voor velen is Hitman 3 the first must have PS5 game, maar het is natuurlijk geen exclusive zoals Ratchet :P

Anderzijds zou ik toch wel verwachten dat de marketing machine voor Ratchet toch al op gang gebracht zou zijn ondertussen. Er zou deze maand minstens een 'has gone gold' bericht moeten verschijnen willen ze nog in februari releasen. Meestal is het 'gone gold' moment ongeveer 1 maand voor release. Maar nu is er eigenlijk niks behalve wat ze rond de release van de PS5 hebben laten zien.
Image

Re: Quick News Topic

1451
Kolm wrote:
dividedx11 wrote:
NTGSruler wrote:Ja nu je het zegt.. Ratchet and Clank is het blijkbaar ook wel redelijk stil over :| Geduld is een schone deugd :P
Er zijn geruchten dat deze in februari zou moeten uitkomen.

Er is gezegd in een interview dat Ratchet & Clank 'the first must-have PS5 game of 2021' wordt. Returnal komt uit in Maart, dus zou in theorie daarvoor moeten zijn. Eind februari is ook het einde van de zogenaamde 'launch window', waarin de game zou uitkomen (is al verschillende keren vermeld, die launch window). Dus fingers crossed :D
Met deze redenatie kan je ook denken dat die deze week uitkomt want voor velen is Hitman 3 the first must have PS5 game, maar het is natuurlijk geen exclusive zoals Ratchet :P

Anderzijds zou ik toch wel verwachten dat de marketing machine voor Ratchet toch al op gang gebracht zou zijn ondertussen. Er zou deze maand minstens een 'has gone gold' bericht moeten verschijnen willen ze nog in februari releasen. Meestal is het 'gone gold' moment ongeveer 1 maand voor release. Maar nu is er eigenlijk niks behalve wat ze rond de release van de PS5 hebben laten zien.
In het interview ging het inderdaad wel over exclusives. Maar we zijn inderdaad al vrij ver in januari zonder enige vorm van nieuws, dus een release volgende maand lijkt me ook straf. Toch denk ik dat de game voor april zal uitkomen, en stiekem hoop ik dat de geruchten voor februari/maart kloppen. Time will tell...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Quick News Topic

1452
Eerste helft 2021 dacht ik altijd gelezen te hebben, dus dat kan evengoed pas juni zijn. Februari lijkt me toch ook straf. Dan moet de marketingdienst stevig aan de bak komen. Ik gok eerder april.

Alle devs zitten nu allemaal met een ei in hun broek naar aanleiding van Cyberpunk en willen een game zonder bugs afleveren :lol:
Image

Re: Quick News Topic

1453
Antwerpen, België — 13 januari 2021 — Ubisoft heeft vandaag aangekondigd samen met Lucasfilm Games te werken aan een nieuwe, verhaalgedreven, open wereld videogame in de wereld van Star Wars.

 

Massive Entertainment, Ubisofts veelgeprezen AAA-studio gevestigd in Malmö, Zweden, leidt de ontwikkeling van dit project. De ontwikkeling profiteert van de ervaren, innovatieve talenten van de studio én de cutting-edge technologieën van Massive, waaronder de Snowdrop engine, om zo een baanbrekend Star Wars-avontuur af te leveren.

 

“Het ongekende Star Wars-universum is een prachtige inspiratiebron voor onze teams”, aldus Yves Guillemot, medeoprichter en CEO van Ubisoft. “Dit is het begin van een langdurige samenwerking met Disney en Lucasfilm Games, en we voelen ons vereerd om samen verder te bouwen aan de geweldige geschiedenis van Lucasfilm en een game te maken waarvan we weten dat Star Wars-fans het geweldig gaan vinden.”

 

“Ubisoft heeft een uniek talent voor het maken van werelden waarin je jezelf kunt verliezen, dus we zijn ontzettend enthousiast om samen te werken aan dit project”, zegt Douglas Reilly, VP, Lucasfilm Games. “We zijn geïnspireerd geraakt door de passie en het talent van het team van Massive en delen samen een visie voor het creëren van originele verhalen die we willen vertellen aan onze spelers in deze geliefde wereld. Massive heeft de creativiteit, ervaring en kennis van de community die benodigd zijn om inspirerende authenticiteit, diepte en innovatie naar deze nieuwe Star Wars-game te brengen.”

 

“In de wereld van Star Wars en daarbuiten, werken we met de beste teams in de industrie om games van wereldklasse te creëren die de grenzen van het medium opzoeken”, aldus Sean Shoptaw, SVP, Disney Games en Interactive Experiences. “Lucasfilm Games en Massive Entertainment kunnen samen iets unieks maken voor onze fans over de gehele wereld.”

 

Creative Director van de game, Julian Gerighty van Massive Entertainment, zegt: “Dit is een universum waarvan we houden en dat we eer aan willen doen met een game en verhaal waarin levenslange en nieuwe fans zichzelf kunnen verliezen op een enerverende reis die hen nog jarenlang zal bijblijven.”

 

Massive is momenteel actief op zoek naar de beste talenten om mee te werken aan dit baanbrekende project. Geïnteresseerden kunnen solliciteren op open posities via https://www.massive.se/career/.

 

Meer informatie over de game en de releasedatum wordt op een later moment gedeeld.
Image

Re: Quick News Topic

1454
Hmm, ik dacht recent ergens gelezen te hebben dat Disney met EA een contract tot (en met?) 2023 had voor de rechten van Star Wars :think:

Nu denk ik dat open wereld games toch meer iets voor ubi is dan voor EA uiteindelijk :)
Image

Re: Quick News Topic

1455
Kolm wrote:Hmm, ik dacht recent ergens gelezen te hebben dat Disney met EA een contract tot (en met?) 2023 had voor de rechten van Star Wars :think:

Nu denk ik dat open wereld games toch meer iets voor ubi is dan voor EA uiteindelijk :)
Met jedi's gebouwen beklimmen en death drops doen enzo :lol:
Image