Re: Quick News Topic

1472
Sjah.
Al geef ik je gelijk dat EA tegenwoordig hard op microtransacties inzet, moet je ook bezien dat het wel lijkt te werken.
En het blijft een bussiness met doel op winst. En als het lukt, dan blijf je dat gebruiken natuurlijk.

Moest ik een gameontwikkelaar zijn en mijn schaapjes blijven maar brol kopen via microtransacties. Sjah Ik bleef het ook doen...
Image

Re: Quick News Topic

1473
ShAmPi wrote:Sjah.
Al geef ik je gelijk dat EA tegenwoordig hard op microtransacties inzet, moet je ook bezien dat het wel lijkt te werken.
En het blijft een bussiness met doel op winst. En als het lukt, dan blijf je dat gebruiken natuurlijk.

Moest ik een gameontwikkelaar zijn en mijn schaapjes blijven maar brol kopen via microtransacties. Sjah Ik bleef het ook doen...
Vanuit business punt begrijp ik het wel hoor! Kwestie van proberen gaat mee en blijkbaar zijn er genoeg die er in meegaan dat het blijft opbrengen :q:

Voor sommige jongeren zijn microtransacties ondertussen ook gewoon normaal.

Bij een free to play game zeg ik: prima! Ze moeten toch op een of andere manier inkomsten hebben voor wat ze doen.
Maar bij een full price game kunnen ze de hoogste boom in en als er dan teveel achter een paywall komt te zitten of microtransacties te hard gepusht worden, koop ik de game niet.
Image

Re: Quick News Topic

1474
Wat Kolm zegt.

Bij CoD bijvoorbeeld gaat het om grafische zaken. Als mensen daarvoor willen betalen, fine. Dat zij een roze gun hebben ipv een zwarte zoals ik maakt mij niet uit. Ik "own" ze toch! :silly: :lol:

Bij FIFA bijvoorbeeld vind ik het al erger. Daar "kopen" mensen hun ploeg in FUT mode letterlijk met echt geld soms! Nooit geen euro aan gegeven en zal het ook nooit doen.
Image

Re: Quick News Topic

1477
Ooh... zou dat ook een volledige PS5 upgrade zijn of enkel een patch die je op PS5 kan downloaden om het beter te maken? :think:
Edit: Lijkt gewoon een patch update te zijn: https://www.theverge.com/2021/2/1/22260 ... laystation

En weer een ding dat Google de nek om gaat draaien binnen enige tijd... Echt zo typisch om vanalles op te starten maar als het niet binnen een paar jaar een hit is dan voeren ze het weer af.

En nu ik hem een keertje opzoek... de google graveyard is nog groter dan ik dacht :O
https://killedbygoogle.com/
Image

Re: Quick News Topic

1481
Kolm wrote:En weer een ding dat Google de nek om gaat draaien binnen enige tijd... Echt zo typisch om vanalles op te starten maar als het niet binnen een paar jaar een hit is dan voeren ze het weer af.

En nu ik hem een keertje opzoek... de google graveyard is nog groter dan ik dacht :O
https://killedbygoogle.com/
Haha, dat zijn inderdaad al serieus wat projecten :O
Heel raar dat ze niet verder inzetten op gaming, terwijl het principe wel heel goed klinkt. Ach ja, hopelijk blijven de meeste games dan nog beschikbaar gesteld worden via de dienst, niet erg als ze er zelf geen meer ontwikkelen.

Quick News Topic

1482
Ik zit net de reacties te lezen over een decennia oude discussie: “hoe lang moet je je kind laten gamen, en is het wel goed voor je kind?”.

Het valt mij op dat in mijn beleving er op dit moment compleet anders tegenaan wordt gekeken dan 10 jaar geleden. Toen ik 17 was ging het vaak over agressiviteit, antisociaal, slecht voor de ogen, luiheid en soms zelfs terrorisme. En nu lees ik zowel in het artikel als in de reacties veel over “beter ontwikkelde fijne motoriek en ruimtelijk inzicht, creatiever en beter in staat om problemen op te lossen dan niet-gamers”.

Ik werd er wel blij van toen ik dit zo las. En tuurlijk, er zitten nog wel een paar zure opa’s in de reacties. Maar de overhand lijkt toch de positieve kant op te gaan!

https://www.nu.nl/kind-gezin/6114278/di ... lk_wrapper

Ik mijn achterhoofd geeft dit ook positiviteit over de toekomst Bitcoin en Crypto waar op dit moment door de oude garde nog vaak heel negatief wordt gedacht als in “witwassen, anarchistisch, criminaliteit”. Terwijl 99% van de mensen die crypto daadwerkelijk gebruiken daar totaal los van staan.

Re: Quick News Topic

1483
FGras wrote:Ik zit net de reacties te lezen over een decennia oude discussie: “hoe lang moet je je kind laten gamen, en is het wel goed voor je kind?”.

Het valt mij op dat in mijn beleving er op dit moment compleet anders tegenaan wordt gekeken dan 10 jaar geleden. Toen ik 17 was ging het vaak over agressiviteit, antisociaal, slecht voor de ogen, luiheid en soms zelfs terrorisme. En nu lees ik zowel in het artikel als in de reacties veel over “beter ontwikkelde fijne motoriek en ruimtelijk inzicht, creatiever en beter in staat om problemen op te lossen dan niet-gamers”.

Ik werd er wel blij van toen ik dit zo las. En tuurlijk, er zitten nog wel een paar zure opa’s in de reacties. Maar de overhand lijkt toch de positieve kant op te gaan!

https://www.nu.nl/kind-gezin/6114278/di ... lk_wrapper

Ik mijn achterhoofd geeft dit ook positiviteit over de toekomst Bitcoin en Crypto waar op dit moment door de oude garde nog vaak heel negatief wordt gedacht als in “witwassen, anarchistisch, criminaliteit”. Terwijl 99% van de mensen die crypto daadwerkelijk gebruiken daar totaal los van staan.
Veel heeft waarschijnlijk te maken met de eigen perceptie van de toenmalige jongeren die nu wat ouder zijn en zelf geen problemen ondervinden. Zo kijk ik er zelf toch alleszins tegen aan. Ik heb altijd veel gegamed (dank u mama en papa overigens) en ik zie er alleen maar de positieve dingen van in. Vandaar dat mijn dochter het ook graag doet. Dat van die fijne motoriek klopt zeker en ook het leren inzicht krijgen en ruimtelijk denken wordt zeker beoefend bij games. Maar zoals met alles; je moet de zaken met mate doen en aanbieden, zeker bij jonge kinderen :)
Image

Re: Quick News Topic

1484
Volledig mee eens, Sanity!
Ik laat mijn kinderen ook zeker (nog) niet zoveel gamen als ik zelf doe. Niet zozeer een kwestie van 'do as I say, don't do as I do' :lol: , maar meer verstandig omgaan met wat in hun levensfase passend is.
Image

Re: Quick News Topic

1485
Ik begrijp de mensen dan ook niet die extreem tegen gamen zijn. Mijn moeder bijvoorbeeld is zo iemand. Mijn vader wou mij met kerst een dualsense controller cadeau doen. Mijn moeder werd letterlijk kwaad en hij heeft het dan zonder haar weten snel besteld.

Ik heb haar gevraagd van waar die mening komt. Zij zegt dat dit pure tijdverspilling is die je niet verder brengt in het leven. Maar 's avonds gaat zij wel in de zetel liggen en naar een dom programma kijken zoals' komen eten'. Dan stel ik haar de vraag, wat is het verschil? Zij ligt passief naar een programma te kijken, die niet zal bijdragen aan jezelf.

Mijn antwoord gaat dan meer naar de vergelijking. Waarom doe je dit?

Wel ik game om te ontspannen. En het is al vele malen bewezen hoe belangrijk ontspanning is. Hoe je dit doet hangt van jezelf af als persoon.

Zij wilt naar TV kijken. Ik wil gamen. Maar uiteindelijk bekomen we hetzelfde.

Dan komt er nog het voordeel bij gamen die je bij passief tv kijken veel minder hebt, namelijk dat je zelf moet nadenken, reageren,....
Image
cron