Re: Quick News Topic

1486
gamerke1992 wrote:Ik begrijp de mensen dan ook niet die extreem tegen gamen zijn. Mijn moeder bijvoorbeeld is zo iemand. Mijn vader wou mij met kerst een dualsense controller cadeau doen. Mijn moeder werd letterlijk kwaad en hij heeft het dan zonder haar weten snel besteld.

Ik heb haar gevraagd van waar die mening komt. Zij zegt dat dit pure tijdverspilling is die je niet verder brengt in het leven. Maar 's avonds gaat zij wel in de zetel liggen en naar een dom programma kijken zoals' komen eten'. Dan stel ik haar de vraag, wat is het verschil? Zij ligt passief naar een programma te kijken, die niet zal bijdragen aan jezelf.

Mijn antwoord gaat dan meer naar de vergelijking. Waarom doe je dit?

Wel ik game om te ontspannen. En het is al vele malen bewezen hoe belangrijk ontspanning is. Hoe je dit doet hangt van jezelf af als persoon.

Zij wilt naar TV kijken. Ik wil gamen. Maar uiteindelijk bekomen we hetzelfde.

Dan komt er nog het voordeel bij gamen die je bij passief tv kijken veel minder hebt, namelijk dat je zelf moet nadenken, reageren,....
Tijdsverspilling lijkt mij in de huidige tijden volledig achterhaald, alsook dat het je nergens brengt.
Als je ziet wat sommige Youtubers of eSporters verdienen :P
Image

Quick News Topic

1487
NTGSruler wrote: Tijdsverspilling lijkt mij in de huidige tijden volledig achterhaald, als ook dat het je nergens brengt.
Als je ziet wat sommige Youtubers of eSporters verdienen :P
Nou, ik kan mij wel vinden in het tijdsverspilling als in “je verdient er niks mee”, of “het helpt je carrière waarschijnlijk niet”.
Als youtuber, streamer of e-sporter een game spelen is wel totaal anders dan simpel even een game opstarten. Bij de eerste twee gaat het meer om je persoonlijkheid en editing vaardigheden dan om hoe je een spel speelt. Bij de e-sport moet je bij de beste 1% zitten wat dus voor 99% niet weggelegd is.

Ik vind het geen tijdsverspilling als in “plezier en tijdsvermaak” maar daarmee staat het voor mij persoonlijk wel gelijk aan lineaire tv kijken, vooral omdat ik bijna enkel single-player games speel.

Voor anderen kunnen er meer voordelen aan gamen zitten zoals niet constant eten in je mond stoppen omdat je een controller in je handen hebt. Of de sociale connecties die je met online games maakt.

Ik ben blij dat het negatieve karakter er niet meer aan kleeft, maar gamen echt als iets heel goeds zien zonder nadelen gaat mij ook te ver. Geniet maar game bewust!

Re: Quick News Topic

1488
Alhoewel het te betwijfelen valt of je er wel/niet verder mee komt in het leven (zoals gezegd leer je skills die zeker wel van pas komen) is het inderdaad de vraag of dat nodig is. Sinds wanneer is ontspanning niet genoeg reden?
Wat je zegt: passief ergens naar kijken zou volgens die redenatie nog veel erger zijn.
Image

Quick News Topic

1489
paveman wrote:Alhoewel het te betwijfelen valt of je er wel/niet verder mee komt in het leven (zoals gezegd leer je skills die zeker wel van pas komen) is het inderdaad de vraag of dat nodig is. Sinds wanneer is ontspanning niet genoeg reden?
Wat je zegt: passief ergens naar kijken zou volgens die redenatie nog veel erger zijn.
Ontspanning is meestal wel een goede reden. :)

OT:
Er komen nog een heleboel features aan, anders begint een ux designer niet aan zo’n project :D

Image

Re: Quick News Topic

1492
Crash Bandicoot 4: It's about time krijg ook een PS5 upgrade.

De upgrade is gratis als je al de PS4 versie hebt.
Fans on PlayStation® 5 and Xbox Series X|S are in for some N. credible visuals when they see the game run in 4K with 60 FPS2. Additionally, players on either next-gen platform will enjoy quicker loading times to dive into the wumpa-eating action and 3D audio that will immerse them in all-new dimensions. What’s more, players who purchase, or already have, Crash Bandicoot 4: It’s About Time on PlayStation® 4 or Xbox One will be entitled to receive next-gen upgrades at no cost (except in Japan) within the same console family3 (including the ability to transfer saved data).

PlayStation® 5 owners in particular will be in for an extra treat with DualSense wireless controllers bringing adaptive triggers to players’ fingertips. Fans will now be able to feel the force of Neo Cortex’s DNA-changing blaster and experience the grip as they grapple with Tawna’s Hookshot. Additionally, PlayStation® 5’s Activity Card feature will give players a clear breakdown of their progress throughout each of the game’s dimensions, providing guidance to achieve objectives and more.
https://investor.activision.com/news-re ... les-switch

Edit: PSBlog artikel: https://blog.playstation.com/2021/02/09 ... -march-12/
Image

Re: Quick News Topic

1494
De acteurs voor Joel en Ellie in de aankomende tv-serie over de Last of Us zijn bekend. Joel zou gespeeld worden door Pedro Pascal (The mandalorian) en Ellie door Bella Ramsey.

Beide bekend door Game of Thrones overigens want Bella speelde daarin de rol van Lyanna Mormont.
Image

Re: Quick News Topic

1496
Sanity penguin wrote:De acteurs voor Joel en Ellie in de aankomende tv-serie over de Last of Us zijn bekend. Joel zou gespeeld worden door Pedro Pascal (The mandalorian) en Ellie door Bella Ramsey.

Beide bekend door Game of Thrones overigens want Bella speelde daarin de rol van Lyanna Mormont.
Als ik de foto zag van Bella had ik zowat mijn twijfels, ik ken haar niet echt. Maar we zullen zien wat het geeft, Pedro lijkt me zeker en vast een goede keuze!
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Quick News Topic

1497
Ik denk dat ik wel tevreden ben met de cast! Had altijd gehoopt op een ietwat minder bekende actrice voor Ellie. Ben wel zeer tevreden dat het niet Millie Bobby Brown is geworden :D Joel had van mij part ook Jeffrey Morgan Dean mogen worden!
Image

Re: Quick News Topic

1498
Sanity penguin wrote:De acteurs voor Joel en Ellie in de aankomende tv-serie over de Last of Us zijn bekend. Joel zou gespeeld worden door Pedro Pascal (The mandalorian) en Ellie door Bella Ramsey.
Lijkt mij wel een goeie keuze :)
Ik ben echt benieuwd naar de serie, maar de lat ligt nogal hoog door de 2 fantastische games :O

Re: Quick News Topic

1499
met0t0 wrote:
Sanity penguin wrote:De acteurs voor Joel en Ellie in de aankomende tv-serie over de Last of Us zijn bekend. Joel zou gespeeld worden door Pedro Pascal (The mandalorian) en Ellie door Bella Ramsey.
Lijkt mij wel een goeie keuze :)
Ik ben echt benieuwd naar de serie, maar de lat ligt nogal hoog door de 2 fantastische games :O
Eerlijk? Ik vond deeltje 1 een heel flauwe game. En heb die dus niet uitgespeeld. Heb dan ook deel 2 niet gaan halen.
Naar mijn gevoel vinden veel mensen het een topgame doornhet verhaal. Maar gameplaygewijs vond ik het persoonlijk heeeel zwak.
Maar het verhaal intigreerde me wel. Dus zeer blij met de serie.
Image

Re: Quick News Topic

1500
ShAmPi wrote:Eerlijk? Ik vond deeltje 1 een heel flauwe game. En heb die dus niet uitgespeeld. Heb dan ook deel 2 niet gaan halen.
Naar mijn gevoel vinden veel mensen het een topgame doornhet verhaal. Maar gameplaygewijs vond ik het persoonlijk heeeel zwak.
Maar het verhaal intigreerde me wel. Dus zeer blij met de serie.
Het verhaal vond ik in allebei de games ook het sterkste aspect. De gameplay is inderdaad niet zo uniek, maar zit toch heel goed in elkaar en zeker in de tweede game is er een stuk meer variatie.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar het verhaal van de serie, maar ze hebben toch een interessante periode te overbruggen en dus voldoende mogelijkheden :)