Re: Quick News Topic

1527
Het is op dit moment nog wel een gerucht dat door Gamer werd verspreid.

Als het blijkt te kloppen dan zou het wel heel erg kort dag zijn om dat te melden. Het stopzetten van de PSPlus games hebben ze 1 jaar van tevoren aangekondigd.

Daarnaast... Ik ben nog niet klaar met de PS3! En vooral met DLC's wordt het dan erg lastig. Zal dus maar is kijken wat ik daar nog van wil.
Hopelijk blijven patches voor games, PSN en trophies langer beschikbaar en kan je wel je gekochte spul nog opnieuw downloaden, desnoods via transaction manager.

En voor de PSVita voelt het al helemaal veel te vroeg, daar komen nog games voor uit...

Sony doet naar mijn idee echt allerlei stomme dingen de laatste tijd. Waarom kan een Steam wel oude meuk van zelfs XP beschikbaar houden voor aankoop maar Sony niet.
Als ze nu zeggen dat er amper wat gekocht werd voor PS3/PSVita de laatste maanden dan ligt dat gewoon aan hen zelf omdat ze de enige goed werkende (relatief gezien) store voor deze platformen de nek hebben omgedraaid: PC...
Maar bon, daar kon ik dan nog sort of mee leven achteraf bekeken. Nu moet ik maar even snel uitzoeken wat ik nog wil voor het geval dat dit klopt ;(

@Miner: In het oorspronkelijke bericht stond niets over de mogelijkheid van het kunnen downloaden van eerder gekochte dingen. Enkel over het kopen van nieuwe dingen werd gezegd dat het niet meer mogelijk ging zijn. Toen ze de PSP store op PSP zelf hebben gesloten kon je nog wel gekochte dingen downloaden en via andere stores ook nog kopen dacht ik.
Je kan via transaction manager/downloadlist ook dingen op de PS3 downloaden ipv via de store zelf.
Image

Re: Quick News Topic

1528
Heb de thread op PSNProfiles over het stopzetten van de PS3 Store diagonaal doorlezen. Ik moet zeggen dat Sony hier een grote fout zal doen. Veel misnoegde gamers en velen spelen nog PS3 inclusief mezelf. Persoonlijk heb ik mijn backlog volledig op de console staan en eens (ooit), ik klaar ben met die games zal PS3 er ook uitgaan bij mij.
Maar de mogelijkheid om je aangekochte games nog steeds te kunnen downloaden moet toch behouden worden. Als ze dit niet doen kunnen ze beter ineens de ganse digitale aankopen overboord gooien en terug over gaan naar enkel fysiek. Mensen hebben geld gestoken in het aankopen van digitale games en dat zou je nu dan allemaal ineens kwijtraken??
Het is natuurlijk nog een gerucht maar stilletjes wordt alles uitgeschakeld. Eerst geen berichtjes meer op PS3 van PS4, geen updates meer voor de PS3 Store en geen kortingen meer..
Image

Re: Quick News Topic

1529
Dat zou wel heel snel zijn als het al voor deze zomer zou zijn... :|
Naast het feit dat ik het enorm jammer zou vinden, hoop ik vooral dat de oude games altijd nog ergens beschikbaar blijven. Op PS4 heb ik heel weinig games digitaal gekocht, op PS3 een pak meer... :gosh:

Re: Quick News Topic

1530
Het is officieel. Het geeft mij toch wel een beetje een “end of an era” gevoel. En het voelt vroeg. 1,5 jaar geleden kocht ik nog Far Cry uit de store voor de PS3.

Maar wel netjes hoe ze het communiceren. Eerlijk en duidelijk.

Image