Re: Quick News Topic

1546
gamerke1992 wrote:
Kolm wrote:Voor zover gekend gaan PS3 games nooit (legaal) draaien op PS5. Enkel via PSNow zijn er een deel PS3 games beschikbaar maar dat is verre van alles.
Daarnaast hadden ze geloof ik een tijdje ook vita games op PS Now maar die zouden weer weg zijn.

Sommige denken dat ze nu alle PS3 games naar PSNow gaan brengen maar mijn gok is dat ze nog eerder de PS3 games allemaal gaan verwijderen van PSNow.
Al waren er wel (ik denk Russische) tieners die erin geslaagd waren om ps3 games te laten draaien op een ps4.

Waarom kan Sony dit dan niet?
Denk dat het niet echt gaat om kunnen maar om willen...

1. Het is voor hen denk ik interessanter om ze aan te bieden via PS Now zodat ze want abonnementen verkopen
2. Uiteindelijk moeten ze investeren om oude PS3 games stabiel te laten draaien (en ook verder ondersteunen en updates uitbrengen) terwijl het ze amper iets opbrengt.
3. Sommige PS3 games zouden misschien stabiel draaien, anderen niet. Zo waren er ook (een zeer beperkt) aantal PS4 games die niet gingen op PS5. Die games zouden dan extra updates moeten krijgen van de ontwikkelaars en dat doen er veel niet. Daar komt dat nog bij kijken dat de PS3 een heel andere structuur heeft waardoor er wellicht een pak PS3 games zijn die niet stabiel draaien.

Ik ben zeker geen expert maar dat zijn zo wat dingen die ik al ben tegengekomen online. Toch zou ik het ook zalig vinden moest het wel mogelijk worden
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Quick News Topic

1548
Kolm wrote:@Divided: Je vergeet nog de belangrijkste... Jim Ryan heeft iets tegen oude games en consoles...

Deze uitspraak is van hem in 2017:
“I was at a ‘Gran Turismo’ event recently where they had PS1, PS2, PS3 and PS4 games, and the PS1 and the PS2 games, they looked ancient, like why would anybody play this?,”

https://www.vg247.com/2017/06/05/why-wo ... atibility/
https://www.businessinsider.nl/xbox-one ... =true&r=US
Wist ik niet! Best wel jammer, ik vind het zalig om oude games opnieuw te spelen...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Quick News Topic

1550
Jep! We hadden het er in het PS5 topic al over :)

En ik ben zelfs op dit forum niet de enige die blij is dat het voor nu toch nog even open blijft! :saint:

De PSP store was op de PSP zelf en PC al lang weg maar nu gaan ze dus deze content ook uit de PS3 en PSVita store halen.
Image

Re: Quick News Topic

1556
NTGSruler wrote: 26 Apr 2021 18:07 Je bedoelt als in: met cloud gaming ga ik niet mee?
Jup, technisch gezien is het gewoon onmogelijk om de input lag via internet gelijk of lager te krijgen dan nu lokaal het geval is. Het kan vrij goed worden, maar hetzelfde of beter gaat het niet worden.

En dat is dan in het geval dat zowel jijzelf als de server een hele goede connectie heeft met lage ping en een vrij hoge snelheid. Als je nog datalimieten zou hebben tegen dan, dan kan je het in 4K HDR (of tegen dan nog meer zelfs) al snel schudden.

En hoewel ik verwacht dat het hier in West-Europa nog wel beter wordt, durf ik niet zeggen dat de hele wereld tegen dan al mee zou kunnen met de verbinding die daarvoor nodig is... Via satelliet gaat hem echt niet worden voor de input lag.
Image

Re: Quick News Topic

1557
Ik geef je gelijk. Geef mij maar gewoon een fysieke nieuwe console. Sony maakt tegenwoordig zėėr rare keuzes naar mijn mening. Nu zouden we bij Plus een video-abonnement krijgen? (Mits bij betalen wss). En cloud gaming zal misschien mogelijk zijn. Mijn indruk is dat gaming meer en meer luxe gaat worden.
Image

Re: Quick News Topic

1558
Alles gaat steeds meer naar een abonnement/service ipv een 1 keer aankopen (Office 365, virus scanner, Xbox game pass)*. Cloud gaming zou dan kunnen worden zoals je nu Netflix en Disney+ hebt.

Maar ik weet zo nog niet of het echt gaat doorbreken voor cloud gaming. Google en Amazon zijn er ook mee bezig maar Google is al gestopt met zelf ontwikkelen van games voor Stadia...
https://tweakers.net/nieuws/177554/goog ... udios.html
Microsoft is ook goed aan de cloud gaming weg aan het timmeren maar geen idee hoe goed het werkt.
En PSNow mist eigenlijk toch wel de grote titels op release.

Het probleem blijft dat je bij een game interactie hebt die snel naar de server moet, de server moet erop reageren en wat terug sturen. Bij een film of muziek heb je dit niet wat het technisch een stuk eenvoudiger maakt.

*Of moet ik zeggen: Microsoft probeert van alles een abonnement te maken om zo nog meer te verdienen? :think:
Image