Re: Quick News Topic

1561
Ik denk dat de technologie nog niet op punt staat voor cloud gaming. Indien we de keuze krijgen vind ik het oké.

Stel dat je thuis op je ps5 speelt. En dan neem je de trein naar het werk ofso en je speelt verder op je smartphone/tablet met de controller. Dit is nu al mogelijk bij Xbox.

Als 5G doorbreekt kan dit dan wel een ding worden denk ik.

Maar bijvoorbeeld bij shooters of games waar je snel moet kunnen reageren, gaan jou dan wel heel wat nadeel geven via deze weg.
Image

Re: Quick News Topic

1562
Ik denk niet dat dit het geval gaat zijn de komende jaren, maar ik hoop dat de fysieke console eigenlijk nooit vervangen zal worden door cloud gaming.
Cloud gaming, VR... Naast dat VR toch ook een flinke duit kost, ben ik daar denk ik gewoon ouderwets in. Schijfje in console, controller oppakken en gamen maar.
Image

Re: Quick News Topic

1563
Als er enkel en alleen nog maar cloud gaming zou bestaan, zou iedereen natuurlijk evenveel nadeel ondervinden. Maar... ik ben net zo ouderwets als Ruler: ik ben er nog lang niet klaar voor! Wat gamerke zegt: zoiets werkt eigenlijk alleen maar als er een overgangsfase is, dat hieruit blijkt dat het werkt èn dat blijkt dat mensen hier ook daadwerkelijk op zitten te wachten.
Image

Re: Quick News Topic

1564
NTGSruler wrote: 28 Apr 2021 07:59 Ik denk niet dat dit het geval gaat zijn de komende jaren, maar ik hoop dat de fysieke console eigenlijk nooit vervangen zal worden door cloud gaming.
Cloud gaming, VR... Naast dat VR toch ook een flinke duit kost, ben ik daar denk ik gewoon ouderwets in. Schijfje in console, controller oppakken en gamen maar.
Yup, doe mij dat ook maar. Plus met heel dat cloud gedoe; als het internet eruit ligt, mag je het vergeten om even te gaan gamen.
Image

Re: Quick News Topic

1565
Sanity penguin wrote: 28 Apr 2021 09:10 Yup, doe mij dat ook maar. Plus met heel dat cloud gedoe; als het internet eruit ligt, mag je het vergeten om even te gaan gamen.
Dat probleem is nu al steeds vaker door games die always online DRM gebruiken en dat dan zelfs in games met enkel offline singleplayer... :(
Image

Re: Quick News Topic

1566
Yup, doe mij dat ook maar. Plus met heel dat cloud gedoe; als het internet eruit ligt, mag je het vergeten om even te gaan gamen.

Het zat in mijn gedachten, maar had het er niet bij getypt. Uitgezonderd van online shooters merk ik dat ik games met online modes/trophies echt probeer te vermijden. Ik ben denk ik zoals de meesten hier, in een fase in mijn leven waarin het steeds moeilijker wordt om kwalitatieve gametijd te vinden. Als ik die tijd dan ook nog in online moet steken (Uitgezonderd shooters en waarschijnlijk Gran Turismo 7) dan vind ik er geen bal meer aan.
Image

Re: Quick News Topic

1567
NTGSruler wrote: 28 Apr 2021 11:14 Yup, doe mij dat ook maar. Plus met heel dat cloud gedoe; als het internet eruit ligt, mag je het vergeten om even te gaan gamen.

Het zat in mijn gedachten, maar had het er niet bij getypt. Uitgezonderd van online shooters merk ik dat ik games met online modes/trophies echt probeer te vermijden. Ik ben denk ik zoals de meesten hier, in een fase in mijn leven waarin het steeds moeilijker wordt om kwalitatieve gametijd te vinden. Als ik die tijd dan ook nog in online moet steken (Uitgezonderd shooters en waarschijnlijk Gran Turismo 7) dan vind ik er geen bal meer aan.
Haha, ja, we worden oud :lol:
Image

Re: Quick News Topic

1569
Sanity penguin wrote: 28 Apr 2021 11:47
NTGSruler wrote: 28 Apr 2021 11:14 Yup, doe mij dat ook maar. Plus met heel dat cloud gedoe; als het internet eruit ligt, mag je het vergeten om even te gaan gamen.

Het zat in mijn gedachten, maar had het er niet bij getypt. Uitgezonderd van online shooters merk ik dat ik games met online modes/trophies echt probeer te vermijden. Ik ben denk ik zoals de meesten hier, in een fase in mijn leven waarin het steeds moeilijker wordt om kwalitatieve gametijd te vinden. Als ik die tijd dan ook nog in online moet steken (Uitgezonderd shooters en waarschijnlijk Gran Turismo 7) dan vind ik er geen bal meer aan.
Haha, ja, we worden oud :lol:
Ik hoop het voor jullie . . . dat jullie oud worden . . . ;) ^^
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Quick News Topic

1572
PlayStation zou een samenwerking aangaan met Discord om Discord meer te integreren in het PlayStation ecosysteem. Dat zou dan begin volgend jaar rond moeten zijn.
At PlayStation, we’re constantly looking for new ways to enable players around the world to connect with one another, form new friendships and communities, and share fun experiences and lasting memories. It’s in this spirit that we’re excited to announce a new partnership with Discord, the communication service popularized by gamers and used by more than 140 million people every month around the world.

Together, our teams are already hard at work connecting Discord with your social and gaming experience on PlayStation Network. Our goal is to bring the Discord and PlayStation experiences closer together on console and mobile starting early next year, allowing friends, groups, and communities to hang out, have fun, and communicate more easily while playing games together.

To bring these experiences to life for our players, Sony Interactive Entertainment has made a minority investment as part of Discord’s Series H round. From our very first conversation with co-founders Jason Citron and Stan Vishnevskiy, I was inspired by their lifelong love for gaming and our teams’ shared passion to help bring friends and communities together in new ways. Empowering players to create communities and enjoy shared gaming experiences is at the heart of what we do, so we are beyond excited to start this journey with one of the world’s most popular communication services.

It’s always a privilege to work with great partners to bring fresh experiences to our fans, and we’ll have more to share in the coming months. Stay tuned to our channels and @Discord for all the latest updates.
https://www.sie.com/en/blog/announcing- ... h-discord/

Lijkt een beetje dat dit de vervanging moet gaan worden van Communities :think:
Image

Re: Quick News Topic

1573
Hopelijk gaan ze Discord niet veranderen in één of andere niet bruikbare tool op PlayStation. Zoveel ervaring heb ik er niet mee, maar we hebben het al een paar keer gebruikt om games te spelen en dat ging vlot.
Een vervanger voor het PlayStation messages systeem?
Image

Re: Quick News Topic

1574
Ik denk niet dat Discord het huidige PlayStation messages/party systeem gaat vervangen. Eerder een extra app waarmee je kan communiceren met mensen via Discord. Vooral bij cross-play kan dit handig zijn omdat je dan geen extra apparaat nodig hebt om toch te communiceren met mensen die bv op PC spelen :)

Waarom ze het in de PS App willen integreren begrijp ik dan weer niet helemaal want Discord heeft al een app op telefoon. Ik zou dan verwachten dat die bestaande Discord app een optie krijgt om in te loggen met PlayStation gegevens.
En eerlijk... de PS App is niet echt van de snelste :/
Image
cron