Re: Quick News Topic

2569
NTGSruler wrote: 29 May 2024 16:46 Ben benieuwd. Geen idee als ik er wakker voor blijf maar deze keer ben ik toch wel serieus benieuwd wat het wordt.
Aangezien het een state of play is, temper ik toch m'n verwachtingen :p
Ik verwacht eventueel ook nog wel dat ze god of war ragnarok ofzo naar PC brengen en wie weet krijgen we helemaal op het einde een korte teaser van ghost of tsushima 2 ofzo? Aangezien ze toch al lang niks heel spectaculair meer hebben aangekondigd
Ik denk dat er ook geruchten waren van een lego game van horizon, maar daar zit ik niet direct op te wachten haha
Image

Re: Quick News Topic

2570
Juist! Dat van GoW Ragnarok naar PC zal waarschijnlijk wel zo zijn. Sony heeft blijkbaar ook een patent ingediend voor een apparaat dat VR2 toe laat op PC.

Lego Horizon => het maakt mij wel nieuwsgierig eerlijk gezegd wat het wordt. Heb zelf de Horizon games nog niet gespeeld, maar ik hoop vooral dat ze er GEEN live-service game van maken zoals Lego Fortnite. Gewoon een Lego SP game in het Horizon universum zou ik tof vinden!

En verwachtingen temperen? Ze mogen van mij de PS5Pro aankondigen!! De geruchten zijn dat die eind 2024 zou komen.
Image

Re: Quick News Topic

2572
Ik had lage verwachtingen, maar damn, wat ben ik nog steeds teleurgesteld. Denk dat dit de minste state of play is die ik ooit al gezien heb.

Concord --> Al een geluk dat ik wist op voorhand dat dit een live-service pvp game ging worden, want beginnen ze daar met een verhaalgedreven CGI trailer wat iedereen warm maakte voor iets gek, tot ze daarna de gameplay er achterna knalden. Basically een hero shooter à la Overwatch. Geen idee of hier echt nog veel mensen anno 2024 op aan het wachten zijn. Ik verwachtte dan ook op het einde iets in de trend van "Coming to ps plus day one", maar nope, er stond "preorder now". Ik vrees dat deze dood bij aankomst is. Misschien dat ze dit een jaartje kunnen volhouden, maar ik vrees dat dit gaat floppen.

God Of War Ragnarok PC port --> Nog zo'n farce. We zitten bij een Playstation state of play. Een handjevol mensen zal gisteren erg blij geweest zijn met zo'n port, maar hier is het Playstation publiek echt niets mee. Joepi, een spel dat 2 jaar oud is komt naar pc? Daar ga ik van genieten met mijn PS5. Ik had gehoopt dat ze hier een dlc bij gingen aankondigen zoals Horizon Burning Shores, maar nope. Had dit dan volgende week bij Summer Game Fest gedaan waar meer doelpubliek zit.

Infinity Nikki --> Gewoon nope

Until Dawn --> Iedereen roept al jaren om een remaster van Bloodborne. Dus daarom krijgen we een remaster van Until Dawn, I guess? Ik vraag me vooral af waarom. De game is nog geen 10 jaar geleden uitgekomen en ziet er nog steeds goed uit! Erg bizarre investering van geld.

Marvel Rivals --> Yup, een andere hero shooter. Exact hetgeen waar ik op aan het wachten was. Aan Overwatch 2 had ik nog niet genoeg en Concord kan mijn dorst naar meer ook niet lessen, dus geef me meer hero shooters. Fucking hell :p

Dynasty Warriors --> Nooit gespeeld deze reeks, dus kan er ook niet veel over zeggen.

Silent Hill 2 --> Altijd grote voorstander geweest van een remake, maar ik weet niet. De sfeer zag er goed uit, maar qua grafisch niveau vond ik het wel ondermaats. Vooral die karaktermodellen zagen er best bizar uit. Ik weet niet of ik hier op release zomaar 70 euro aan kan geven.

Ballad of Antara --> Deze leek vooral op een souls borne, maar ik lees ook free to play fantasy action rpg. Euhm, geen idee wat dit gaat worden, want niks is gratis in onze samenleving.

Where Winds Meet --> Geen idee of dit iets voor mij is.

Monster Hunter Wilds --> Ik was redelijk snel afgehaakt bij World, maar misschien moet ik World nog eens een kans geven ooit.

Astro Bot --> Deze zag er ook leuk uit voor ooit, maar niet iets wat ik day one moet hebben.

Sony lijkt me echt wel de weg wat kwijt te zijn deze generatie. Sure, het is hun meest succesvolle console, maar denk niet dat het aan hun games ligt. Deze state of play was echt gewoon bedroevend.
Image

Re: Quick News Topic

2573
Deze middag bekijk ik de SoP. Deze morgen kon ik natuurlijk niets anders dan alles wat ongeveer voorbij is gekomen te zien of te lezen.

Astro bot is voor mij denk ik wel Day One aankoop en positief: game zal ook fysiek verkrijgbaar zijn.

Concorde is live service crap. Lijkt mij Destiny rip-off die geen jaar zal volhouden. Zelfde voor die andere game: Fair... nog iets.

Wat ik mij vooral afvraag: waar is die Lego Horizon game waar zoveel om te doen was? Niets van gezien.

Ik moet het nog bekijken maar de rest van de games is niet mijn ding, maar dat kan voor anderen net wel leuk zijn.
Ik heb de Monster Hunt games altijd interessant gevonden, maar de gameplay van zo'n games heeft mij altijd tegen gehouden. Ik heb denk ik ooit eens een MH game gespeeld op PSP, maar ben vrij snel afgehaakt.

Geen PS5Pro, maar dat was mss wel te verwachten dat ze dat niet op een SoP gingen aankondigen. De verwachting is dat er een nieuwe voorstelling komt ergens in september. Misschien dat daar de PS5Pro wordt aangekondigd met start preorders voor eind november-december... We kunnen maar gissen.
Feit is dat ik voor mezelf sinds de komst van de PS5 kwa nieuwe games en vooral ook nieuwe games van first party developers serieus op mijn honger blijf zitten.
Image

Re: Quick News Topic

2574
Mr.Wolf wrote: 31 May 2024 09:10 Sony lijkt me echt wel de weg wat kwijt te zijn deze generatie. Sure, het is hun meest succesvolle console, maar denk niet dat het aan hun games ligt. Deze state of play was echt gewoon bedroevend.
Net als vlak voor de PS3 cycle zijn ze cocky geworden. Ze leiden de markt. Xbox is momenteel nagenoeg dood. Nintendo Switch kan geen AAA games draaien dus dat is een iets andere markt dat vooral op kinderen is gericht. Op PC lanceren ze nu ook "Playstation exclusives" een jaar na dato (vaak een veel betere versie zelfs). Dus waar zit het risico voor Playstation?

Gezien de iPhone Pro telefoons Death Stranding al prima kunnen draaien zullen casual gamers in de nabije toekomst waarschijnlijk minder consoles en PCs kopen omdat hun telefoon ook Call of Duty en Fifa kan draaien. Een dedicated device is leuk voor de gamers, maar voor Jan en alleman is dit dan niet meer interessant.

De Playstation console kan je vergelijken Ubisoft en EA pre-order bonussen: "betaal extra en speel de game een week voor launch"/"koop deze console en speel deze paar games een jaar voor launch".

De volgende stap voor Playstation is denk ik een eigen Playstation PC launcher zodat ze geen 30% aan steam hoeven af te staan en vervolgens een eigen iOS/Android launcher. Iets wat je ook in terug kan zien in de nieuwe CEO's, 1 richt zich op de software, en 1 op de hardware. Los van elkaar moeten ze in staat zijn genoeg winst te maken om individueel voort te kunnen bestaan, om risico te spreiden en de toekomst van Sony te waarborgen. Maar goed, we zullen zien waar t heen gaat.

Re: Quick News Topic

2575
NTGSruler wrote: 31 May 2024 12:55 Deze middag bekijk ik de SoP. Deze morgen kon ik natuurlijk niets anders dan alles wat ongeveer voorbij is gekomen te zien of te lezen.

Astro bot is voor mij denk ik wel Day One aankoop en positief: game zal ook fysiek verkrijgbaar zijn.

Concorde is live service crap. Lijkt mij Destiny rip-off die geen jaar zal volhouden. Zelfde voor die andere game: Fair... nog iets.

Wat ik mij vooral afvraag: waar is die Lego Horizon game waar zoveel om te doen was? Niets van gezien.

Ik moet het nog bekijken maar de rest van de games is niet mijn ding, maar dat kan voor anderen net wel leuk zijn.
Ik heb de Monster Hunt games altijd interessant gevonden, maar de gameplay van zo'n games heeft mij altijd tegen gehouden. Ik heb denk ik ooit eens een MH game gespeeld op PSP, maar ben vrij snel afgehaakt.

Geen PS5Pro, maar dat was mss wel te verwachten dat ze dat niet op een SoP gingen aankondigen. De verwachting is dat er een nieuwe voorstelling komt ergens in september. Misschien dat daar de PS5Pro wordt aangekondigd met start preorders voor eind november-december... We kunnen maar gissen.
Feit is dat ik voor mezelf sinds de komst van de PS5 kwa nieuwe games en vooral ook nieuwe games van first party developers serieus op mijn honger blijf zitten.
Ik zou het geen Destiny rip off noemen, maar eerder een Overwatch ripoff. Bij destiny kun je nog door levels spelen en dungeons doen en wat nog allemaal. Hier heb je echt gewoon 5v5 player vs player in multiplayer matches waarbij je dus cartoony personages hebt die andere abilities hebben. Exact Overwatch dus...
Die Fairgames hebben ze nog niks qua gameplay van laten zien, maar dit zal ook wel dikke rommel worden volgens mij :p

Ik mis eigenlijk serieus de ps4 tijden... Ik kan een serieus lange lijst geven van games die ik oprecht leuk vond en die telkens nog eens nieuw waren (god of war, horizon, days gone, the last of us 2, ghost of tsushima en ga zo maar door). Op ps5 heb ik tbh weinig toppers gespeeld... God of War Ragnarok vond ik een tegenvaller over de gehele lijn. Horizon bracht meer van hetzelfde, maar dan met een minder interessant verhaal, Ratchet & Clank heb ik 70 euro betaald voor een game die nog geen 10 uur heeft geduurd, Spiderman 2 vond ik erg leuk, maar had ook weer meer kunnen zijn achteraf bekeken. Returnal is niet direct m'n genre en dan houdt het bijna op denk ik met exclusives. Kweenie, ik heb precies weinig games nog waar ik naar uitkijk. Het enige interessante dat uitkomt is volgend jaar GTA!
Image

Re: Quick News Topic

2576
Heb net de SoP bekeken. Moet eerlijk zeggen dat er bijna niets tussen zat wat echt mijn smaak is van games.
Concord is idd meer een Overwatch rip-off, klopt volledig.
Ik kan er niet direct mijn vinger op leggen wat het juist is, maar al die games lijken zo inspiratieloos. Zo één in een dozijn. Er is helemaal niets waar ik zoiets heb van wauw. Dat wil ik spelen. But Astro Bot dan. Maar dit valt dan ook geheel in de categorie games waar ik op mijn leeftijd het meest van geniet. Kleurrijke, frustratieloze (hopelijk) games waar je vrolijk van wordt. Het wordt een volledige game, maar ik hoop dat je er niet op 5 uurtjes door bent.
Monster Hunter Wilds ziet er fantastisch uit, maar we zien geen gameplay. Dat vind ik jammer. Denk dat deze in 2025 komt ook? 2025 wordt zowiezo denk ik een jaar waarin ik weinig games ga kopen. GTA VI komt hopelijk dan zonder dat de game wordt uitgesteld. Die game krijgt dan ook prioriteit.

En wat met Until Dawn? Wordt de nieuwste melkkoe na GTA V :D

Tis jammer maar al een hele tijd aan de gang. Sony en Playstation kunnen mij sinds de komst van de PS5 nog zéér moeilijk doen uitkijken naar nieuwe games.
Image

Re: Quick News Topic

2577
Wolcen: Lords of Mayhem will shutdown September 3, 2024.

1 trophy is possibly online only

From the product page on the PSN Store:
Starting September 3, 2024, multiplayer will be discontinued. The game will still be available in single-player mode.

https://store.playstation.com/en-pl/pro ... 7948986788

https://forum.psnprofiles.com/topic/159 ... nt=2997929


@Marty: Had jij deze game? Hij was in sale vorige week en ik was aan het twijfelen, staat al lang in mijn wishlist... Misschien doen ze nog wel een sale en als het dan inderdaad die ene trophy online is en al de rest offline dan wil ik hem mss wel doen.
Image

Re: Quick News Topic

2578
Als ze de game niet meer gepatched hebben nadat ik de platinum heb behaald dan is ie nog steeds buggy en crashed ie vaak op weg naar je 400 miljoen goud.

Blijkbaar heeft iemand een manier gevonden om die trophy te farmen in zo'n 53 uur. Ik heb er zo'n 200 uur over gedaan.

Mijn built kon echt niet lang in de darkness overleven. Zijn built wel.

Let op. Er zijn nog steeds maar 7 mensen die de platinum hebben.

En de online trophy: kan je zelf als je 2 ps4's (of ps5's) hebt. Maar wel voordat server offline gaat natuurlijk.

Boss trophies kunnen nog glitchen dus dat betekend een nieuwere playthrough als je geen back up save hebt. Maar die ga je wel maken ivm de level 90/verhaal completen trophies zonder dood te gaan.
Image

Re: Quick News Topic

2579
Inderdaad niet zo veel boeiende aankondigingen in de SoP. Eigenlijk heb ik gewoon totaal niet het gevoel een PS5 nodig te hebben, niet het gevoel dat ik iets mis. Natuurlijk, het zal wel allemaal vlotter draaien, maar op zich heb ik nog geen games waarvoor ik absoluut een PS5 wil. De nieuwe Horizon, Death Strandig en God of War Ragnarok. Dat zijn de games die ik erop wil spelen, maar waarvoor ik mij niet echt ga haasten om een PS5 te kopen. Misschien als de PS5 Pro uitkomt.

Re: Quick News Topic

2580
Je hebt wel gelijk Met0t0. Toch ben ik ook van mening doordat je PS4 games kan spelen op je PS5 de aankoop zeker te overwegen is. Als er een PS5Pro wordt aangekondigd is het wel de moment denk ik. Zeker met GTA VI die volgend jaar komt.
Image