Re: Quick News Topic

2626
Kolm wrote: 06 Jul 2024 21:56 Onafhankelijk van het wel of niet vinden van een overnemer gaat Gamemania in Rotterdam centrum (oude binnenweg) binnenkort dicht. Was er toevallig vandaag. Huurcontract verloopt in september en is niet verlengd.
Er is nog een gamemania in Rotterdam Zuid in het winkelcentrum Zuidplein maar daar kom ik eigenlijk nooit.
Zal in nog wel meer winkels gebeuren waarschijnlijk, zeker in steden waar ze er meerdere hebben.
Zou het jammer vinden als de winkels op termijn niet zouden blijven bestaan, maar ik ga er eigenlijk ook nog maar zelden...

Re: Quick News Topic

2628
Marty wrote: 31 May 2024 21:13 Als ze de game niet meer gepatched hebben nadat ik de platinum heb behaald dan is ie nog steeds buggy en crashed ie vaak op weg naar je 400 miljoen goud.

Blijkbaar heeft iemand een manier gevonden om die trophy te farmen in zo'n 53 uur. Ik heb er zo'n 200 uur over gedaan.

Mijn built kon echt niet lang in de darkness overleven. Zijn built wel.

Let op. Er zijn nog steeds maar 7 mensen die de platinum hebben.

En de online trophy: kan je zelf als je 2 ps4's (of ps5's) hebt. Maar wel voordat server offline gaat natuurlijk.

Boss trophies kunnen nog glitchen dus dat betekend een nieuwere playthrough als je geen back up save hebt. Maar die ga je wel maken ivm de level 90/verhaal completen trophies zonder dood te gaan.
Game is nu in sale voor 15,99 en ben er toch maar voor gegaan. Alleen even verder inlezen voor ik start.
Heb jij toevallig kunnen testen/inschatten dat enkel die ene trophy online is en de rest niet?
Ook geen stiekeme online DRM ofzo?
Image

Re: Quick News Topic

2629
Geen idee over altijd online omdat ik altijd verbonden ben namelijk.

En zover ik weet is dat de enige online trophy.

Hou er wel rekening mee dat je kiest voor de offline gamemode.

Kies je voor online mode en de servers gaan down is dat poppetje ook niet meer speelbaar.

Je kan dus niet met zelfde poppetje switchen tussen de online en offline mode.
Image

Re: Quick News Topic

2630
Kolm wrote: 20 Jun 2024 22:55 Game Mania zoekt overnemer voor 35 winkels in België en Nederland
Heroik, het moederbedrijf van winkelketen Game Mania, krijgt bescherming tegen zijn schuldeisers. Dat heeft de ondernemingsrechtbank van Antwerpen beslist. Het bedrijf gaat nu op zoek naar een overnemer.

Volledig artikel:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/20 ... kt-overne/


Het verbaast niet helemaal natuurlijk, zeker de laatste tijd probeerden ze vanalles dat niet rechtstreeks met games te maken had.
Wou gisteren wat zaken uit de Store kopen, dus had PSN cards nodig. Bij GM werkten de kaarten niet gisteren.. Jammer want nu heb ik bij een andere site gekocht.
Image

Re: Quick News Topic

2631
Marty wrote: 17 Jul 2024 13:05 Geen idee over altijd online omdat ik altijd verbonden ben namelijk.

En zover ik weet is dat de enige online trophy.

Hou er wel rekening mee dat je kiest voor de offline gamemode.

Kies je voor online mode en de servers gaan down is dat poppetje ook niet meer speelbaar.

Je kan dus niet met zelfde poppetje switchen tussen de online en offline mode.
Bedankt voor de tips! Ik nog even verder kijken wat ze op forums zeggen over de trophies en online.

Zou het voor jou mogelijk zijn om kort de game wat te testen terwijl je offline bent? (geen kabel erin, geen wifi aan)

NTGSruler wrote: Wou gisteren wat zaken uit de Store kopen, dus had PSN cards nodig. Bij GM werkten de kaarten niet gisteren.. Jammer want nu heb ik bij een andere site gekocht.
Dat was al stuk vlak na die aankondiging. Ik heb toen nog 1 keer van 75 of 50 ofzo kunnen kopen terwijl ik 100 nodig had maar die was niet meer beschikbaar.
Het was duidelijk dat enkel de codes die ze nog hadden, werden verkocht en dat ze van Sony geen nieuwe krijgen.
Sony is hier mogelijk een van de schuldeisers en die gaan niks extra leveren tot het vorige is betaald.

Laatste keer ben ik maar wat gedoe met bol gehad. Vroeger kon je daar gewoon regio op België zetten en klaar.
Maar nu kijken ze naar je laatst gebruikte afleveradres (dus niet het afleveradres dat ingesteld is als standaard afleveradres) om te bepalen of je het mag kopen, want je kan bij aankoop van een digitaal product geen afleveradres aangeven.

Oplossing was om iets in je winkelwagen te zetten en het aankoopproces te doorlopen tot waar je een ander afleveradres kan selecteren. Na selecteren van ander afleveradres het proces annuleren en dan je PSN kaart te kopen.

Blijkbaar hebben ze dus heel veel last van mensen die een code voor een verkeerde regio kopen.
Het wordt tijd dat ze bij Sony dit gewoon makkelijker maken: account in euro's = eender welke kaart met euro's gekocht en voor euro's op te laden, werkt op dat account.

Het zou ook fijn zijn als bancontact via de PSN Store op PC weer gewoon werkt zoals vroeger met bankkaart nummer ingeven en dan via site van bank betaling verwerken. Het is nu omgeschakeld naar QR code scannen met bancontact app. Wat ik prima begrijp dat het er is als optie en ook veel gevraagd is, maar doe dan zoals elke normale verkoopsite en geef beide opties. Al is het maar met een klein knopje ergens.

Stel je voor dat ze bij bol zeggen: Je kan alleen via bancontact betalen door de QR code te scannen in de app :L:
Lijkt me dat je altijd zoveel mogelijk manieren om te betalen wil als groot bedrijf, zodat er zo weinig mogelijk weerstand is voor de klant om iets te kunnen betalen. Nu al vaak in de sale gezegd 'laat maar want moet eerst PSN tegoed ergens zien te krijgen'.

/end rant
Image

Re: Quick News Topic

2632
Aah vandaar dus. Had ik nog niet bij stilgestaan dat Sony één van de schuldeisers kon zijn. Nu ik had enkel de optie 10/20/50/100 euro maar geen van die werkte. Dat ze dit dan ook maar naast de kwestie communiceren op hun website vind ik ook maar matig. Nu staat er dat die links niet werken en ze "hard werken achter de schermen om dit terug opgelost" te krijgen. Yeah right. Gevolg is dat ik makkelijkshalve dan ook maar Astro Bot digitaal heb gekocht. Geen zin om andere winkel te zoeken en dan het proces van aankopen te doorlopen. Digitaal heeft véél nadelen, maar tis wel makkelijk en ik hoef ook niet te wachten tot wanneer de postbode/post camionette langs komt.
Ik heb dan mijn kaarten gekocht via https://kaartdirect.be/gaming/playstati ... VgQAvD_BwE
Ging gewoon goed en code direct op je scherm (ook wel in je mail).

Dat van gewoon euro's op je PSN account te kunnen zetten ipv inderdaad die verschillende kaarten te moeten kopen lijkt mij wel een goede oplossing. Met bankkaart/QR code heb ik nog nooit betaald op de Store. Ik wil gewoon ook mijn bankkaart daar niet aan linken (geen idee als dit moet).
Image

Re: Quick News Topic

2633
@Kolm
Kan de game morgen wel even testen.

Maar bij de omschrijving staat dat de game op 3 september offline gaat maar dat single player mode gewoon beschikbaar blijft tegen een goedkopere prijs.

Edit: Internet via playstation uitgeschakeld (zelfde principe als je de kabels verwijderd)

Online mode zoals gezegt niet beschikbaar en offline mode werkt gewoon.
Image

Re: Quick News Topic

2634
Kolm wrote: 13 Jul 2024 20:30 Dit ziet er gewoon bijna echt uit... Helaas alleen voor PC op dit moment :silly:

Indrukwekkend :O Metal Gear zie ik er wel niet echt in door de vele actiestukken, maar misschien ligt de nadruk van de volledige game ook meer op stealth. Misschien ooit op consoles...

Re: Quick News Topic

2635
Marty wrote: 19 Jul 2024 20:32 @Kolm
Kan de game morgen wel even testen.

Maar bij de omschrijving staat dat de game op 3 september offline gaat maar dat single player mode gewoon beschikbaar blijft tegen een goedkopere prijs.

Edit: Internet via playstation uitgeschakeld (zelfde principe als je de kabels verwijderd)

Online mode zoals gezegt niet beschikbaar en offline mode werkt gewoon.
Ik was er gelukkig nog niet aan begonnen want:
Myself and an other can confirm that the trophies for Wolcen DO NOT pop without an internet connection.
Whether or not this will mean all trophies become unavailable from September 3rd is anyone's guess.
En bij het contacteren van support krijgen ze een foutmelding :L:
Image

Re: Quick News Topic

2636
NTGSruler wrote: 19 Jul 2024 13:28 Ik heb dan mijn kaarten gekocht via https://kaartdirect.be/gaming/playstati ... VgQAvD_BwE
Ging gewoon goed en code direct op je scherm (ook wel in je mail).

Dat van gewoon euro's op je PSN account te kunnen zetten ipv inderdaad die verschillende kaarten te moeten kopen lijkt mij wel een goede oplossing. Met bankkaart/QR code heb ik nog nooit betaald op de Store. Ik wil gewoon ook mijn bankkaart daar niet aan linken (geen idee als dit moet).
Op de PSN Store zelf heb je 2 mogelijkheden:
- kaart koppelen => alles wat je koopt wordt direct van je kaart afgeschreven als er geen tegoed meer opstaat. Dus ook abonnementen die nog op automatisch verlengen staan kunnen alsnog afgeschreven worden van je kaart.
- kaart niet koppelen => je kan enkel tegoed toevoegen, hoeveelheid kiezen uit een dropdown en dan betalen met bancontact zoals op vele andere webshops (bol, gamemania, ...).

Dat laatste is wat ik altijd deed omdat ik ook geen kaart wil koppelen aan mijn PSN account en omdat het automatisch verlengen van dingen zoals PSPlus wel is onverwacht opnieuw wordt aangezet.

Op andere sites kan je dan betalen door hetzij je bankkaartnummer in te geven die naar de site van je bank redirect of een QR code te scannen waarbij je in de bancontact app de betaling afrond. Je kan hierbij zelf kiezen wat je wil!

Maar bij de PSN store kon dit enkel door je bankkaartnummer in te geven en via de site van je bank af te ronden.
Werkte prima maar ze hebben het nu dus omgewisseld dat het enkel nog via de QR-code kan.
Ik snap dat al die smartphone mensen op hun smartphone leven en het prima vinden om daar bankzaken op te doen en dat dus heel graag willen, maar ik dus niet.

Wat ik niet snap is dat Sony een of-of doet ipv een en-en zoals andere webwinkels: de keuze bij de klant laten.
Uiteindelijk is het een stukje van een payment provider wat ze includen (vermoedelijk mollie) en waar ze dan zelf beslissen om het maar half te doen. Waarbij ze dan de helft die ze al hadden, overboord gooien om de andere helft toe te voegen ipv gewoon die andere helft toe te voegen en het oude te houden.
Image

Re: Quick News Topic

2637
Ik snap je volledig Kolm! Zelf heb ik graag ook de optie. En daarom dat ik dus nog de moeite doe om online codes te gaan kopen ipv met bankkaart te werken voor PSN. Het duurt nog lang vooraleer Sony ook de kaarten gaat afschaffen vind ik.
Image