Re: Quick News Topic

2656
Van de website van Gamemania:
Game Mania heeft het faillissement aangevraagd, nadat in de lopende procedure geen overnemer heeft opgeleverd.
Wij wachten de beslissing van de rechtbank af. Tot nader bericht blijven de fysieke winkels gesloten vanaf dinsdag 3 september. De webshop blijft voorlopig geopend.
Wij danken onze medewerkers voor hun inzet, onze klanten voor hun jarenlange loyaliteit, en onze handelspartners voor hun samenwerking.
https://www.gamemania.be/nl
Image

Re: Quick News Topic

2657
Heel jammer. Dat zag je wel al even aankomen.

Ook het feit dat je geen online psn kaarten meer kon kopen de afgelopen week zei genoeg.

Vanaf nu betekent dit echt dat ik alle games in online webshops zoals Amazon en Bol zal kopen.

Ze konden ook niet blijven opboksen tegen prijzen die in de online winkels elke keer opnieuw veel lager waren.

Enkel voor de used games ging ik er graag eens langs.

Nu wachten om te kijken of ze een uitverkoop zullen doen.
Image

Re: Quick News Topic

2658
gamerke1992 wrote: 02 Sep 2024 19:39 Heel jammer. Dat zag je wel al even aankomen.

Ook het feit dat je geen online psn kaarten meer kon kopen de afgelopen week zei genoeg.

Vanaf nu betekent dit echt dat ik alle games in online webshops zoals Amazon en Bol zal kopen.

Ze konden ook niet blijven opboksen tegen prijzen die in de online winkels elke keer opnieuw veel lager waren.

Enkel voor de used games ging ik er graag eens langs.
Dat was al sinds de aankondiging dat ze een overnemer zochten. Eerste paar dagen lukte het geloof ik nog, maar dat was denk ik gewoon de voorraad codes opwerken.

Voor mij zal het meer Nedgame/Bol worden, dat was het al een tijdje en gelukkig mijn CE van Assassin's creed ook bij bol besteld.
Nedgame heeft ook tweedehands.

Er is hier in NL ook nog CeX maar... die doen niet echt aan kwaliteitscontrole voor ze wat opsturen. Dus kan zijn dat doosje bv kapot it.

Nieuwsbericht:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/09/02 ... ement-aan/
Image

Re: Quick News Topic

2659
Kolm wrote: 02 Sep 2024 19:42
gamerke1992 wrote: 02 Sep 2024 19:39 Heel jammer. Dat zag je wel al even aankomen.

Ook het feit dat je geen online psn kaarten meer kon kopen de afgelopen week zei genoeg.

Vanaf nu betekent dit echt dat ik alle games in online webshops zoals Amazon en Bol zal kopen.

Ze konden ook niet blijven opboksen tegen prijzen die in de online winkels elke keer opnieuw veel lager waren.

Enkel voor de used games ging ik er graag eens langs.
Dat was al sinds de aankondiging dat ze een overnemer zochten. Eerste paar dagen lukte het geloof ik nog, maar dat was denk ik gewoon de voorraad codes opwerken.

Voor mij zal het meer Nedgame/Bol worden, dat was het al een tijdje en gelukkig mijn CE van Assassin's creed ook bij bol besteld.
Nedgame heeft ook tweedehands.

Er is hier in NL ook nog CeX maar... die doen niet echt aan kwaliteitscontrole voor ze wat opsturen. Dus kan zijn dat doosje bv kapot it.

Nieuwsbericht:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/09/02 ... ement-aan/
Dat was mij nog niet opgevallen. Ik had vorige week een kortingscode gekregen en had toen gemerkt dat ik geen PSN tegoed kon kopen. Sindsdien keek ik elke ochtend eens.
Image

Re: Quick News Topic

2660
gamerke1992 wrote: 02 Sep 2024 19:48 Dat was mij nog niet opgevallen. Ik had vorige week een kortingscode gekregen en had toen gemerkt dat ik geen PSN tegoed kon kopen. Sindsdien keek ik elke ochtend eens.
Ergens op het forum hadden we het er al is over.
Dat was onderdeel van mijn rant dat je bij de PSN store zelf enkel tegoed op kan zetten met bancontact als je de QR code gebruikt die de bancontact app opent. En niet meer gewoon de manier waar je een kaartnummer ingeeft die je dan naar een site van je bank redirect.
Normale sites bieden beide opties van bancontact aan.

Sindsdien kocht ik tegoed bij GM maar dat werkte dus al niet meer. Zal nu via bol moeten maar die hebben het ook een stuk moeilijker gemaakt om BE tegoed te kopen als je in NL bent omdat er veel het verkeerde kochten. Maar het kan gelukkig nog wel.

Benieuwd wat er met pre orders gaat gebeuren. Vaak staan klanten toch als laatste in de rij om hun geld terug te krijgen in zo'n geval.

Verder wel triest voor de werknemers. Dacht volgende week nog is langs te gaan in Leuven omdat het al even geleden was en dat ze daar altijd vriendelijk waren en tijd voor een klapke over games als het niet te druk was. Ook altijd ff hinten naar wat er nog ging uitkomen voor eventueel een pre order :lol:
Maar dat gaat niet meer lukken dus helaas.
Image

Re: Quick News Topic

2662
Buiten de move controllers voor de PS VR heb ik er eigenlijk nooit iets gekocht...
Qua fysieke winkel ken ik hier in de buurt enkel nog de Dreamland die soms goedkoper is dan de concurrentie qua games, maar soms ook wel veel duurder...
Spijtig natuurlijk voor de medewerkers... Ik was ook in Bart Smit aanwezig toen we de mail ontvingen dat alle winkels in Vlaanderen gingen sluiten. Best een gek gevoel... Wetende dat wanneer je door de deur stapt, je nooit meer in de winkel zal komen. Nu hebben ze er een Marokkaanse supermarkt van gemaakt, maar ik zie er nog steeds de winkel in
Image

Re: Quick News Topic

2664
Volgens analyses zou de game dan ook maar 25000 keer verkocht zijn, wat toch best wel vernietigend is voor een triple A game van Sony. Bovendien is er ook pure radiostilte op twitter van zowel Firewalk als de officiële Concord pagina...
Image

Re: Quick News Topic

2670
Wat een miserie in gamewereld. Dat van GM was te verwachten. Opboksen tegen de online shops is oneerlijke concurrentie. Niet meer, niet minder. Vroeger als kind huurde ik er steeds games voor op de PS2, wat ook snel afgeschaft werd. Voor de rest enkel hardware gekocht zoals de consoles PS2, 3 en 4. Kwaliteit en vriendelijke service. Al de rest was sowieso te duur in vergelijking met bv. Dreamland. Kocht sowieso alle games via 2ehands. De used sectie was nog wel interessant al was dat zelfs nog overpriced tov rechtstreeks bij 2ehands particulieren online iets te vinden. Het filiaal van Turnhout is jaren geleden afgebrand en er is er nooit nog één gekomen. Westmalle en Herentals hadden er ook nog één, maar daar kwam ik nooit Windowshoppen. Telkens ik het shopping center Wijnegem passeerde of de zakken vd vriendin mee ging dragen moest ik deze winkel doorsnuiven al was het maar voor de 'gamegeur' of het 'knakken' vd verse doosjes ;p Dit jaar nog voor een zeldzame used game (Wolverine) 120km naar Aarschot gefietst. Nog geen tijd gehad om te gamen ;p

Sent from my EB2103 using Tapatalk


Image
cron