Re: Quick News Topic

2671
Kolm wrote: 03 Sep 2024 22:45 Mogelijk de snelste shutdown ooit... Vorige record stond dacht ik op 12 dagen ofzo.

En dan te denken dat ze 8 jaar ofzo aan deze game hebben gewerkt :L:

Meer info op de blog:
https://blog.playstation.com/2024/09/03 ... n-concord/
Ik volg dit al sinds release en dit gaat Sony serieus pijn doen. Opvallend is ook dat de comments af zijn gezet op de PS blog.

ND zal stilletjes eens lachen met de cancel van TLOU Factions.

Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk dat deze game één grote flop is. Volgend in het rijtje zijn Marathon en Fairgame$ hoop ik. Gedaan met die live service BS.
Image

Re: Quick News Topic

2672
Nu is de vraag natuurlijk of Sony is wakker geschud :p Idd fairgames en Marathon, maar ook de live service game van Bend zijn allemaal ook wel geruime tijd in ontwikkeling. Als ik Sony was, zou me het angstzweet toch wel beginnen uitbreken.
Het afgelopen jaar moet toch wel de geschiedenis ingaan als historische flop voor de gaming wereld? Suicide Squad, Concord, Redfall, Forspoken en ga zo maar voort...
Image

Re: Quick News Topic

2673
Tis vooral opmerkelijk dat Sony ineens live service wil nastreven om hun singleplayer games te kunnen financieren. Ik denk dat gamers en vooral het genre live service momenteel ontgroeid zijn, inclusief bijhorende verdienmodellen. Sony kan nu weer eens hun prijzen voor games omhoog gaan trekken tot 80/90 euro maar ik vermoed dat het ganse game-industrie gebeuren op een paar jaar van instorten staat. Singleplayer games maken duurt alsmaar langer en langer met grotere budgetten. PS5Pro zal nu wss uitkomen voor niet onder de 600 euro zonder disc drive, nee daar moet je nog eens voor bijbetalen. De prijsverhoging van PS+ voor weinig tot niets in return voor de abonnee. Het willen offline halen van de PS3 store. Nu de beslissing om je punten van Playstation Stars maar een jaar geldig te maken ipv 2 jaar en geen punten meer te krijgen bij vernieuwing van je PS+ abo. Een verhoging van de prijzen van games. Het opkopen van Bungie voor dat vele geld zal Sony Playstation ten gronde brengen of toch zeker in de komende jaren parten gaan spelen. Het is allemaal begonnen sinds de launch van de PS5. De gebrekkige UI, weinig tot geen zaken die je op PS4 kon zijn overgezet naar PS5. Dan ook nog eens de ooohh zooo gebrekkige communicatie van hun kant over toekomstige games. Ondermaatse state of plays met weinig nieuwe games/ip's. Dat terwijl Nintendo tegenwoordig met een handheld van 2017 blijft potten breken en een game bibliotheek heeft van hier tot in Tokio met populaire franchises als Zelda en Mario. Wat krijgen de PS players? De zoveelste remaster van een PS4 game op hun "next-gen" consoles waar je dan NOG eens de volledige pot mag voor betalen.
Waar is de tijd dat we volwaardige games kregen met een single en multiplayerluik, zonder bugs, zonder wekelijkse patches en dat naar behoren werkt op release?
Image

Re: Quick News Topic

2674
Ik denk dat in het geval van Concord niet enkel het live service aspect meespeelt. Hoe het inhoudelijke en verhaal gebracht wordt is wat volgens mij velen tegen de borst stoot.

Net als bij films overigens. Er lijkt een kentering aan te komen maar op korte termijn zitten zij en wij ermee. Zo'n projecten worden immers niet va´ vandaag op morgen uitgebracht. Zal dus wel enkele jaren duren als ze het tij zouden keren en af zouden stappen van live services.

Ik houd er ook wel van om dit te zien. De slinger is zoals zo vaak veel te ver doorgeslagen en als ze dan lekker op hun bek gaan; des te beter :lol:
Image

Re: Quick News Topic

2675
Kijk, verrast mij wel dat er eigenlijk zovelen dezelfde mening delen en Concord is eigenlijk een voorbeeld gebleken. Jammer genoeg. Het is echt niet dat ik Sony of developers die games uitbrengen wil zien falen. Echter vind ik de laatste jaren dat de kwaliteit van games serieus is achteruit gegaan. Ook het constante gepush om ons in een bepaalde richting te duwen irriteert mij mateloos. Dan heb ik het bijvoorbeeld over zaken als digital only, online only en servers die een jaar na datum gesloten worden.
Image

Re: Quick News Topic

2676
Ik ben heel eerlijk wel verrast hoe snel het gegaan is :p
Ik had nog een aantal tussenstappen verwacht om eerlijk te zijn: ergens in november ps+, misschien in februari free to play voor iedereen om dan uiteindelijk ergens in mei ofzo een stille dood te sterven.
Image

Re: Quick News Topic

2679
Ah tis jammer dat het zo moet lopen. Maar de grote fout ligt hier bij Sony zelf. Gelukkig is er astro bot morgen want dit gaat Sony lang pijn doen. Ik voel ergens dat de aankondiging van de PS5Pro ook op kritiek gaat stuiten. De volgende in het rijtje is Ubisoft die ervan langs krijgt met Star Wars Outlaw. Goede game blijkbaar maar meer copy paste van wat we gewoon zijn van Ubi. Mensen klagen vooral over de prijs van de game. En dat is een wederkerende trend. Benieuwd wat Rockstar gaat doen met GTA VI kwa prijs..
Image

Re: Quick News Topic

2680
Ubisoft koop ik al jaren niets meer van. Enkel Assassin's Creed omdat ik al sinds de beginjaren fan ben van de games. Maar idd... Elke game lijkt op elkaar. Ik had graag het Avatar spel wel gespeeld, maar het lijkt far cry te zijn op Pandora. Star Wars Outlaws lijkt ook gewoon niet speciaal te zijn. Die ubisoft open werelden zijn gewoon altijd hetzelfde. Het lijkt de laatste tijd wel een fabriek die aan de lopende band games uitbrengt :p
Qua GTA weet ik het niet... Ik denk dat de vraagprijs wel wat hoger kan liggen. Denk wel op sites als bol dat er nu wel de 80 euro durft gevraagd te worden omdat de vraag er sowieso gaat zijn. Rockstar gaat heel wss toch terug de focus gaan leggen op het online aspect waar ze weer kruiwagens met harde cash gaan binnenrollen, dus denk ook niet dat ze de prijs nog hoger gaan leggen :p
Image

Re: Quick News Topic

2681
Ubisoft hun open verhalen/werelden lijken inderdaad vaak op elkaar. Enkel qua esthetiek wat anders. Maar op zich speel ik ze wel nog graag (AC-reeks bv.).
Maar is niet het spel dat ik op release of vroeg zou kopen. Die komen op zich ook altijd vrij snel in afslag of via PS+.

Nieuwe GTA zou zowat de enige game kunnen zijn die mij op release zou kunnen overhalen.
Of de nieuwe Tomb Raider, gewoon omdat ik daartoe verplicht zou worden tot mijn vrouw :lol:
Image

Re: Quick News Topic

2682
Ja idd ik koop tegenwoordig zelden games op release. Astro Bot is er nu ééntje van. Maar dat zijn games waar ik dan uiteindelijk wel de volle pot voor wil betalen. Maar het blijft gewoon persoonlijk. Ik ben nooit echt voor de AC games geweest, maar het is allemaal zo subjectief. Je moet spelen wat je graag speelt vind ik.
Image
cron