Re: Quick News Topic

1457
Nog een (deels) nieuw lijstje met releasedatums van Sony:

Ratchet & Clank: Rift Apart – 2021
Horizon Forbidden West – 2021
Returnal – 19 maart 2021
Kena: Bridge of Spirits – maart 2021
Ghostwire Tokyo – oktober 2021
Project Athia – januari 2022
Solar Ash – juni 2021
Little Devil Inside – juli 2021
Stray – oktober 2021
Pragmata – 2023

https://invader.be/sony-onthult-nieuwe- ... ps5-games/

Ratchet and Clank staat er nu wel tussen maar 2021... klinkt niet alsof die nog in februari komt :lol:

Deze keer was het een filmpje dat ze op CES 2021 hebben laten zien:
Image

Re: Quick News Topic

1461
Ik zit ergens mee in de Discord van Monolith, de ontwikkelaar.

Bij WB games is iets veranderd om dingen makkelijker en meer gestroomlijnd te maken. Maar dat betekende dat oude games offline gingen of aangepast moesten worden.

Bij Mad Max heeft Avalanche gedacht 'het zal wel', niet zo heel verbazend want ze hadden ooit een patch gedaan die races en dus de platinum onmogelijk maakte. Die hebben ze later met een patch van 10-15GB ofzo, teruggedraaid. En de bug waarbij je alle scavenging location kon hebben maar in de laatste challenge toch maar 190/191 had, die hebben ze ook nooit opgelost.


Bij Shadow of Mordor heeft Monolith heel veel moeite gedaan toen ze hoorden dat er toch wel wat trophy/achievement hunters waren die hun stem lieten horen. Van wat er in de Discord gezegd werd zou WB games hun daar ook heel goed bij ondersteund hebben. En er waren uiteindelijk 1 trophy en 3 achievements die onhaalbaar zouden worden.

De vendetta trophy/achievement was voor het killen van een captain die iemand anders had gekilled en dan in jouw game verscheen. Dit hebben ze aangepast naar het killen van een uruk die jou eerder gekilled heeft en daardoor captain is geworden. Die kan je herkennen in het overzicht omdat er een rood pijltje boven staat en in het menu erbij staat ook iets van 'revenge target'.

Dan waren er nog 2 DLC's trophies/achievements voor het succesvol completen met alle objectives van 2 trials. Deze waren op PS4 offline haalbaar omdat de trophy daar popt voor de score werd geüpload naar de servers. Maar op Xbox waren deze niet offline haalbaar omdat de achievements pas poppen als de score succesvol werd geüpload naar de servers. Dit hebben ze nu aangepast door een lokaal scoreboard te maken met alleen jouw score in en daardoor kan je de achievements nu wel halen.
Image

Re: Quick News Topic

1462
Sanity penguin wrote:Antwerpen, België — 13 januari 2021 — Ubisoft heeft vandaag aangekondigd samen met Lucasfilm Games te werken aan een nieuwe, verhaalgedreven, open wereld videogame in de wereld van Star Wars.
Lijkt mij goed nieuws, zeker nu ik met Jedi: Fallen Order bezig ben, merk ik hoe lang ik een goede singleplayer Star Wars game heb moeten missen. Laat maar komen :D

Re: Quick News Topic

1464
Voor Hitman 3 is er nu ook een pre launch guide beschikbaar met bijna alles in wat je wil weten ivm upgrades en overzetten van voortgang uit Hitman 2.

De site voor het overzetten van je Hitman 2 progressie is wel erg zwaar belast waardoor het op dit moment amper werkt. Ook de Hitman 3 servers zouden het zwaar hebben.

https://www.ioi.dk/hitman-3-pre-launch-guide/

Belangrijkste punten:
- PS4 naar PS5 upgrade is gratis. Ook voor de disc versie maar dan heb je wel een PS5 met disc nodig en je moet de disc altijd insteken als je speelt.
- Enkel Hitman 1 en 2 progressie vanuit Hitman 2 kan worden overgedragen.
- Progressie overdragen kan maar 1 keer en overschrijft je huidige Hitman 3 progressie, dus dit doe je best voor je Hitman 3 begint te spelen.
- Progressie wordt na overdragen niet gesynchroniseerd, vanaf dan heeft elke game weer zijn eigen progressie.
- Een deel van de Hitman 1 en 2 trophies zullen auto-poppen in Hitman 3 zoals de mastery levels. Uitzondering daarop is het halen van een bepaalde score in een bepaald level.
- Hitman 1 en 2 krijg je niet gratis als je Hitman 3 al hebt, je moet deze eerder gekocht hebben om zo toegang te krijgen tot de bijhorende access pass.
- Hitman 1 en 2 content zit wel al in de download file en hoef je niet apart te downloaden na kopen/unlocken waardoor de filesize iets van 60-70GB wordt. (Hitman 2 met alles van Hitman 1 was 128GB...)
- Als je enkel Hitman 1 hebt en niet Hitman 2, dan kan je de Hitman 1 content enkel unlocken door deze eerst in Hitman 2 te unlocken en daarna dan te unlocken in Hitman 3.
- Als je Hitman 1 in Hitman 2 hebt, dan ga je uiteindelijk in Hitman 3 de GOTY upgrade krijgen van Hitman 1 ook al had je maar de standard edition van Hitman 1.

Er stond verder niets in over het sluiten van de sniper assassin servers in Hitman 2. Bij een aankondiging in augustus werd gezegd dat deze zouden sluiten voor de release van Hitman 3. Als deze sluiten en er komt geen patch dan zouden er 3 trophies onhaalbaar worden. Dat zijn de trophies om de 3 sniper assassin missions een keer in co-op uit te spelen.
Image

Re: Quick News Topic

1468
In juni was er al wat van gezegd van Skate 4 maar was het nog niet erg concreet. Zelf vond ik het eerder klinken als een 'we zijn de opties aan het bekijken of het kan', maar ondertussen heeft EA een nieuwe studio hiervoor opgericht: Full Circle, gebaseerd in Vancouver, Canada.

Aan 1 kant word ik hier heel blij van, aan de andere kant blijf ik nog wel even sceptisch omdat EA wel erg veel van microtransacties houdt tegenwoordig :think:

https://tweakers.net/nieuws/177398/ea-o ... werkt.html
Image