Re: Quick News Topic

2434
Ik ben benieuwd op welke platformen GTA VI allemaal uit gaat komen... T/m PS8? Ik zal m per definitie overslaan. GTA is (behalve Vice City idd!) nooit echt helemaal mijn ding geweest, dat online gebeuren trekt me niet echt en ook RDR2 vond ik zo goed niet als zo goed als iedere andere gamer die ik er ooit over heb gehoord..., nee: hard pass voor mij, tenzij het singleplayer only zou worden (no chance).
Image

Re: Quick News Topic

2435
Het online gedeelte hoeft voor mij ook niet. Moesten ze het nu nog gescheiden houden zowel in de game als in de trophylijst was ik content. Maar dat zal niet het geval zijn. Waarschijnlijk weer level 100 ofzo geraken wat een ongeziene hoeveelheid xp zal vergen.
Image

Re: Quick News Topic

2436
paveman wrote: 09 Nov 2023 13:19 Ik ben benieuwd op welke platformen GTA VI allemaal uit gaat komen... T/m PS8? Ik zal m per definitie overslaan. GTA is (behalve Vice City idd!) nooit echt helemaal mijn ding geweest, dat online gebeuren trekt me niet echt en ook RDR2 vond ik zo goed niet als zo goed als iedere andere gamer die ik er ooit over heb gehoord..., nee: hard pass voor mij, tenzij het singleplayer only zou worden (no chance).
Gezien de massieve opbrengsten die ze genereren met hun online luik, vermoed ik inderdaad niet dat het SP only zal worden.
Zal nog wel een tijdje duren ook vooral die zal uitkomen waarschijnlijk. Dat ie 37 remasters zal krijgen, dat staat nu haast al vast ja :lol:
Image

Re: Quick News Topic

2438
A new round of shutdowns announced by EA All to be shut down on March 21, 2024:

Micro Machines World Series (PS4)
F1 2011 (PS3)
F1 2012 (PS3)
F1 2013 (PS3)
F1 2014 (PS3)
F1 Race Stars (PS3)

Source:
https://forum.psnprofiles.com/topic/481 ... nt=2891882
https://www.ea.com/legal/service-updates/a-h
https://www.ea.com/legal/service-updates/i-q

From what I read Micro Machines is already unobtainable.
And F1 2011 and F1 2012 are already unobtainable for players that didn't get the online pass. The passes are delisted and codes in physical boxes are expired.
Image

Re: Quick News Topic

2440
NTGSruler wrote: 06 Dec 2023 19:24 Die F1 games zijn op zijn minst 10 jaar online geweest. Tov Fifa games een eeuwigheid.
Klopt!

Maar wat fifa betreft... dat is echt een licentie probleem geweest denk ik. Als ze de FIFA licentie wel hadden mogen houden dan hadden ze die laatste fifa shutdown reeks waarschijnlijk nog wel iets langer open gehouden. Hoewel ook die gemiddeld een stuk sneller offline gingen dan nu. Maar dat ligt dus mogelijk eerder aan de licentie dan aan te weinig traffic of ouderdomsproblemen.
Image

Re: Quick News Topic

2441
Geen idee. Maar sinds Fifa de laatste jaren grotendeels online trophies heeft probeerde ik die games te vermijden. Nochtans speelde ik jarenlang elk jaar Fifa en PES.

Die laatste heeft trouwens nog altijd niet de vroegere Master League gekregen. PES is héél ver naar beneden gezakt tov Fifa.
Image

Re: Quick News Topic

2442
Ze hadden PES nooit f2p moeten maken... ze wilden FIFA naar de kroon steken, maar dat was een kansloze missie. Ze hadden een redelijk trouwe fanbase die jaarlijks terugkeerden. Ik ken nu nog weinig mensen die PES (eFootball) spelen. Een aantal jaar terug was dat wel anders... Ach ja. Niet de eerste vreemde keuze van Konami....
Image

Re: Quick News Topic

2443
paveman wrote: 07 Dec 2023 13:36 Ze hadden PES nooit f2p moeten maken... ze wilden FIFA naar de kroon steken, maar dat was een kansloze missie. Ze hadden een redelijk trouwe fanbase die jaarlijks terugkeerden. Ik ken nu nog weinig mensen die PES (eFootball) spelen. Een aantal jaar terug was dat wel anders... Ach ja. Niet de eerste vreemde keuze van Konami....
Ik treed je volmondig bij Paveman. Er waren zelfs jaren nog niet zo lang geleden dat PES kwa gameplay beter was dan Fifa, maar die hadden dan steeds de grote namen.

Het concept waarbij je een game koopt waar op termijn meer modes en content toegevoegd worden heb ik nooit begrepen. Is alsof je betaalt voor een lege doos en hoopt dat die ooit gevuld zal worden. Beetje zoals PES nu. Nee dank u.
Image

Re: Quick News Topic

2444
NTGSruler wrote: 07 Dec 2023 13:44
paveman wrote: 07 Dec 2023 13:36 Ze hadden PES nooit f2p moeten maken... ze wilden FIFA naar de kroon steken, maar dat was een kansloze missie. Ze hadden een redelijk trouwe fanbase die jaarlijks terugkeerden. Ik ken nu nog weinig mensen die PES (eFootball) spelen. Een aantal jaar terug was dat wel anders... Ach ja. Niet de eerste vreemde keuze van Konami....
Ik treed je volmondig bij Paveman. Er waren zelfs jaren nog niet zo lang geleden dat PES kwa gameplay beter was dan Fifa, maar die hadden dan steeds de grote namen.

Het concept waarbij je een game koopt waar op termijn meer modes en content toegevoegd worden heb ik nooit begrepen. Is alsof je betaalt voor een lege doos en hoopt dat die ooit gevuld zal worden. Beetje zoals PES nu. Nee dank u.
In een enkel geval begrijp ik dat wel he: als je een kleine uitgever bent en niet de funding hebt om een grote game te maken, dan begrijp ik dat je voor dat business model kiest en begrijp ik ook nog dat er mensen zijn die in de developer geloven en daarom willen investeren in een product dan wellicht ooit volledig wordt afgerond.

Maar in het geval van Konami/PES... nee. Die hadden prima kunnen voortborduren op het verleden en content kunnen zijn met de verdienste die ze hadden, hoe mager wellicht ook. Maar nee: die zaten jaloers naar EA te kijken en de geldmachine die FUT heet en dachten dat als ze het f2p zouden maken dat ze dan makkelijker een deel van die fanbase over konden nemen. Dat is een verkeerde gok gebleken en wel dusdanig dat EA zonder moeite de naam FIFA kon laten varen. Waar dat eerder, samen met FUT (> MyClub), de voornaamste verschillen t.o.v. PES waren t.o.v. een betere gameplay van PES, zijn er nu dankzij Konami zelf talloze extra redenen bijgekomen en konden ze zich makkelijk arrogant opstellen naar de FIFA.

Maar wie weet: misschien dat de FIFA Konami juist wel heeft benaderd om de door hun semi aangekondigde footie te maken... dat zou het hele verhaal ergens ook wel weer interessant maken...
Image

Re: Quick News Topic

2445
Helemaal mee eens.
Heb het altijd een rate beslissing gebonden van Konami om dat business model te gaan volgen. Elk jaar een nieuwe game uitbrengen met focus op verbeteringen had beter geweest. En ja, misschien moet ze nog altijd Fifa dan laten voor gaan, maar ik kan mij niet inbeelden dat hun playerbase hetzelfde is als toen. PES is denk ik ten dode opgeschreven, hoe jammer het ook is voor die wat de game nog spelen.
Het duurt ook te lang om deftige content toe te voegen. Zoals ik reeds zei: de meest populaire mode, Master League is nog steeds niet toegevoegd na al die tijd. Ze beloven dat het komt, maar wanneer? En volgens mij ook veel te laat. Persoonlijk ben ik al jaren niet meer geïnteresseerd in PES en de komst van een waarschijnlijk (gebrekkige) of betalende mode zal mij niet overhalen om terug te keren. Fifa trouwens ook niet.
Daaraan wil ik ook nog toevoegen: WRC is waarschijnlijk ook een game dat ik niet meer ga kopen. EA heeft die franchise in handen nu en je ziet dit jaar al de shift naar de Fifa games.
Image