Re: Quick News Topic

2536
Voor geld danst de beer...

Schoolvoorbeeld van hoe te willen meesurfen op een zeer succesvolle (kleinere) game om er nog wat extra geld uit te halen zonder te denken aan de reeds bestaande fanbasis. Had ergens gelezen dat de developers effectief aanraden om negatieve reviews te posten gezien dat de enige manier is om een soort onderhandelingspositie bij Sony te krijgen. Naar de eigen bekommernissien vanuit het DEVteam zou niet geluisterd worden volgens hen.
Image

Re: Quick News Topic

2537
In plaats van met hun pollen ervan af te blijven :p Ze hadden nu eens goud in handen en op een klein weekend lijken ze het wat verpest te hebben...
Benieuwd of ze dit nog gaan kunnen rechtrekken. Blijkbaar zou steam ook geld aan het teruggeven zijn aan mensen
Image

Re: Quick News Topic

2541
Rocksmith+ komt naar playstation op 6 juni:

De mail:

Coming June 6th we’re launching Rocksmith+ on PlayStation and Steam, the only music learning app on these platforms!

Heeft helaas wel een abo nodig: maandelijks €19,99 of €140 per jaar. ;(
Image

Re: Quick News Topic

2544
Nee, ik ga me er echt niet mee bezighouden. Jammer want het ziet er echt een geweldige game uit voor als je gitaar wil leren spelen of gewoon nummers leren als je het al kan.

Heb het al eens gezegd in een ander topic denk ik. Ik koop alleen fysiek, tenzij een gratis game van PS+ of een kleinere game. Als ik die kleinere game dan heel goed vind koop ik meestal ook fysiek.
Ik koop nu ook af en toe eens een Bluray.
Zal me nooit neerleggen bij games of films alleen via abo betalen. Als je daarmee stopt, of moet stoppen door omstandigheden, of servers liggen plat, dan heb je niks...

"Gamers need to be comfortable not owning their games" - Ubisoft CEO 2024

Never ever zal ik dat doen dus.

Da´s ook 1 van de 2 redenen waarom ik nu een huis heb gekocht. Als het betaald is over x aantal jaar is het van mij. En mijn kinderen kunnen het verkopen of er zelf in wonen als ik sterf, whatever, maar het is van ons. Huren is weggooien, iemand anders rijk maken.

Ben misschien weer aan´t zagen, maar word zo boos van die dingen.
Image

Re: Quick News Topic

2545
Zenmaster: ik vind niet dat je aan het zagen bent. Integendeel.

Echter over huren: wees blij dat je een huis hebt kunnen kopen. Veel mensen worden noodgedwongen op de huurmarkt geduwd omdat ze nu eenmaal niet het benodigde geld hebben om een lening aan te gaan bij de bank. Als ze dan toch gedwongen worden om te huren, waarom zouden ze dan zich neerleggen om in een uitgeleefd appartementje te gaan wonen?
Ik kan je trouwens vertellen dat van verhuren je echt niet rijk wordt.

Kwestie games kopen: al jaren koop ik weinig tot geen games meer. Zowel fysiek als digitaal. Het maakt trouwens niet uit als je fysiek koopt tegenwoordig. Gran Turismo Sport bijvoorbeeld heb ik fysiek, maar die game moet je online zijn om te spelen en als ik mij niet vergis zelf om xp te verdienen en te levelen. Punt is: de game is maar voor 1/3 speelbaar meer wegens de servers die gesloten zijn. Online e heeft veel goede zaken teweeg gebracht maar ook veel negatieve. Waar in het begin je deftige patches/updates kreeg van een game, DLC beschikbaar was is het uitgegroeid naar Day One patches van enorme GB's en vooral onafgewerkte games verkopen met de belofte dat er later een update komt. Het zal nooit meer weg gaan.
Image

Re: Quick News Topic

2546
zenmaster wrote: 10 May 2024 10:13 Nee, ik ga me er echt niet mee bezighouden. Jammer want het ziet er echt een geweldige game uit voor als je gitaar wil leren spelen of gewoon nummers leren als je het al kan.

Heb het al eens gezegd in een ander topic denk ik. Ik koop alleen fysiek, tenzij een gratis game van PS+ of een kleinere game. Als ik die kleinere game dan heel goed vind koop ik meestal ook fysiek.
Ik koop nu ook af en toe eens een Bluray.
Zal me nooit neerleggen bij games of films alleen via abo betalen. Als je daarmee stopt, of moet stoppen door omstandigheden, of servers liggen plat, dan heb je niks...

"Gamers need to be comfortable not owning their games" - Ubisoft CEO 2024

Never ever zal ik dat doen dus.

Da´s ook 1 van de 2 redenen waarom ik nu een huis heb gekocht. Als het betaald is over x aantal jaar is het van mij. En mijn kinderen kunnen het verkopen of er zelf in wonen als ik sterf, whatever, maar het is van ons. Huren is weggooien, iemand anders rijk maken.

Ben misschien weer aan´t zagen, maar word zo boos van die dingen.
De oude Rocksmith games kosten een drol en bevatten 30+ goede nummers om te oefenen. Als je 2014 versie voor pc koopt kan je zelfs via mods vrijwel elk nummer in de game zetten. De abonnement service is een leuk geld verdien idee van Ubisoft maar het biedt niks tegenover wat al bestaat dus ik verwacht niet dat het een succes gaat worden.

Maar ik ben ook wel biased. Ik koop vrijwel enkel offline games, fysiek in de winkel of marktplaats of digitaal DRM vrij via GOG.

Re: Quick News Topic

2547
NTGSruler wrote: 10 May 2024 11:19 Zenmaster: ik vind niet dat je aan het zagen bent. Integendeel.

Echter over huren: wees blij dat je een huis hebt kunnen kopen. Veel mensen worden noodgedwongen op de huurmarkt geduwd omdat ze nu eenmaal niet het benodigde geld hebben om een lening aan te gaan bij de bank. Als ze dan toch gedwongen worden om te huren, waarom zouden ze dan zich neerleggen om in een uitgeleefd appartementje te gaan wonen?
Ik kan je trouwens vertellen dat van verhuren je echt niet rijk wordt.

Kwestie games kopen: al jaren koop ik weinig tot geen games meer. Zowel fysiek als digitaal. Het maakt trouwens niet uit als je fysiek koopt tegenwoordig. Gran Turismo Sport bijvoorbeeld heb ik fysiek, maar die game moet je online zijn om te spelen en als ik mij niet vergis zelf om xp te verdienen en te levelen. Punt is: de game is maar voor 1/3 speelbaar meer wegens de servers die gesloten zijn. Online e heeft veel goede zaken teweeg gebracht maar ook veel negatieve. Waar in het begin je deftige patches/updates kreeg van een game, DLC beschikbaar was is het uitgegroeid naar Day One patches van enorme GB's en vooral onafgewerkte games verkopen met de belofte dat er later een update komt. Het zal nooit meer weg gaan.
Ik ken de huurmarkt maar al te goed, heb nu bijna 20 jaar gehuurd. Dus ben des te blijer dat we er vanaf zijn. Erg voor de mensen die nu moeilijk een woning vinden is het zeker. Het is gewoon niet meer normaal, maar dat is een lange politieke discussie. De gelukzoekers die naar hier komen krijgen eerder sociale woningen dan mensen die hier meer dan 45 jaar aan de staatskas hebben bijgedragen. Huurprijzen zijn veel te hoog. Huizenprijzen zijn veel te hoog. En of je er al dan niet rijk van wordt hangt er wat vanaf wanneer je je rijk voelt. :lol: Ik denk dat het huis waar we nu nog twee weken wonen voor 3/4 afbetaald is na de meer dan 8 jaar dat we hier wonen. De eigenaar heeft het toen zelf gebouwd. Volgens mij voor 100 a 150k. En nu gaat hij het verkopen voor 450k. Is het bijlange niet waard, maar als een gek het eraan geeft...

Ik snap je voor een stuk wel, maar ik heb toch altijd graag iets in handen waar ik voor betaal. Als ik nu stop met Netflix bv. heb ik nog een hoop films die ik kan kijken zonder abo te betalen. Anders valt alles weg.
En ja, iedereen heeft internet tegenwoordig, dus als je bij sommige games online moet zijn is dat voor mij niet zo´n ding. Maar betalen voor diensten die ik er extra bij wil, allemaal oke, dat kies je dan zelf, maar verplicht PS+ nodig hebben om te kunnen spelen is voor mij al over de grens.
Image

Re: Quick News Topic

2548
Dus nogmaals, wees blij dat jullie nu jullie eigen huis hebben! :P Hopelijk niet teveel kosten, want dat komt nu uit je eigen zak! :lol: Maar je hebt dan wel het gevoel dat je het voor je eigen is ipv te moeten betalen voor een ander.

Ja betalen om online te kunnen spelen is ook ééntje waar ik mij de laatste jaren echt aan geërgerd heb. Zeker als je weet dat het in begin gewoon gratis was. Daarom ben ik blij dat ik mezelf niet heb laten verleiden naar een PS Premium abo. Weggesmeten geld voor mij persoonlijk. En dan nu sinds kort nog eens dat je niet meer met korting je abo kan verlengen is wraakroepend.
De gaming community is gewoon veranderd tov een aantal jaren geleden. Gamers zijn tegenwoordig opgegroeid met Fortnite, Call of Duty en FIFA waarin mictrotransacties de norm zijn geworden. Voor hen is het normaal om een Battlepas van 30 euro te betalen voor wat cosmetische hebbedingetjes of 20 euro voor een welbepaalde skin. Het zal blijven duren totdat de developers hun eigen graf diep genoeg zal zijn en niemand nog dit allemaal koopt en gamers beseffen dat ze eigenlijk niets in bezit hebben.
Image

Re: Quick News Topic

2549
Ik ben ook serieus aan het twijfelen om mijn abonnement te verlengen volgende maand. Heb nu extra, maar speel er ook niet superveel games van. Ik heb ook een enorme backlog aan games die ik nog moet wegwerken waardoor ik perfect een hele tijd zonder extra zou kunnen. Maar toch komen er soms wel eens toffe games bij die ik anders nooit aangekocht zou hebben...
Image